PDA

View Full Version : Arion Chorus, via daisy chain wel, via output van Pitchblack niet?



Nitefly7
4 juli 2010, 22:39
net wat geks ontdekt:

als ik de Arion SCH-1 op een doorgeluste daisychain vanaf mijn Pitchblack zet (met nog 2 pedaaltjes) gaat het lampje wel aan, maar doet het effect gewoon 'niks' (hij is true bypass, dus ik hoor gewoon mijn droge signaal, ook met lampje-aan)

ik dacht dat de daisy chain kaduuk was, echter als ik de Chorus doorlus via mijn 'doorlus-patchbox' (This1smyne custom build), met een 9v-input (voor LED/buffer-circuit) en parallele 9v output, werkt het gewoon wel met dezelfde daisy chain..

ik denk/weet zeker dat dit aan de Pitchblack ligt:
aan de daisy chain/1-Spot (Pitchblack), hangen een Bad Monkey, Danelectro Cool Cat trem en de Arion..

als ik de chorus aansluit op mijn 'doorlus-patchbox' werkt het geheel wel; hetgeen best apart is, omdat ik daar een enkele 1Spot gebruik om 7 pedalen te voeden (incl. een TC Nova Modulator), en zelfs met de Cool Cat Trem en de Arion (9 pedalen, inclusief die TC Nova) doet de chorus het..

de 'max 200 mA' (Pitchblack output) zou me toch geen zorgen hoeven baren, het lijkt me sterk dat die 3 pedalen meer dan 200ma trekken...

de oplossing is natuurlijk een losse daisy chain, maar ik vond deze oplossing (doorgelusd) via tuner, wel wat meer esthetisch verantwoord..

de Pitchblack wil ik eigenlijk ruilen/wisselen voor een TU-2 of TU-3, maar dan ben ik benieuwd of ook deze tuner de Arion niet doorgelusd van voeding kunnen voorzien..

iemand ervaring/tips?

dml
5 juli 2010, 03:06
Ik heb dezelfde ervaring. Het lijkt erop dat de 9V output van de Pitchblack geen spanning doorlaat als deze meer dan 200 mA levert. Toen ik mijn Boss PSA adapter op de Pitchblack aansloot, was er niets aan de hand en deed de output het normaal.

Nitefly7
5 juli 2010, 07:51
toch vreemd dat de andere pedaaltjes het wel doen via de pitchblack (hoewel ze wel een batterij hebben, maar die wordt 'overruled' als ik de 9v-input gebruik ijkt me..)

nouja, daisy chain van 5 euro o.i.d. dan maar..