PDA

View Full Version : Help! vox ac15vr



maxo0295
4 juli 2010, 21:30
Hallo,

Ik speel nu ongeveer 1 jaar gitaar(dat rijmt:rockon:) maar nu ga ik een nieuwe gitaar en versterker kopen. Mijn keuze over de gitaar staat vast,
een fender classic player 50's strat, fiesta red. Alleen nu nog de versterker, ik heb nu een Marshall mg15dfx(shame on me!), en zoek nou iets serieusers.

Nu kwam ik de vox ac15vr tegen op internet, dit is een hybride amp. Het lijkt me een lekker klinkende versterker voor de prijs.
http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/VOX-AC-15-VR-Combo-New-15-Watt/art-GIT0018376-000

Nu, heeft iemand ervaring met deze versterker, is het een aanrader, speel veel beatles, tot lichte rock, dus een echte metal versterker hoeft het niet te zijn. Ik heb hem al een keer in het echt uitgeprobeerd, maar dat was te kort om hem helemaal te kunnen bewonderen. Zou dit een goede amp zijn of hebben jullie andere tips voor versterkers.

Mijn muziekstijlen zijn dus.
The Beatles in het algemeen,
en wat andere bandjes rond die tijd, en mischien wat rock zoals queen, tot deep purple, maar geen metallica bijvoorbeeld.

alvast bedankt voor jullie hulp en tips.

keep rocking
:hippie:

Thyrif
4 juli 2010, 22:00
Om thuis te beginnen is er niets mis met een mg hoor. Maar leuk dat je nu wat serieuzers zoekt!
Die vox bakjes zijn prima dingen voor het geld. Maar voor zo'n 400 heb je ook een buizencombo-tje, ook niet verkeerd om even naar te kijken als dat in je budget past, bugera (verschillende meningen) heeft zelfs een v22 combo voor 300..

maxo0295
4 juli 2010, 22:14
Dankje voor je antwoord, dat is inderdaad ook nog een mooie versterker, goeie reviews ook op internet. Want ik weet het eigenlijk niet zo zeker van de vox, omdat er niet veel over te vinden is.

en misschien spaar ik nog wel 100 euro door zodat ik een echte buizenbak heb

Thyrif
4 juli 2010, 22:36
Het is sowieso aan te raden een heleboel versterkers uit te proberen. Trek er gerust af en toe een middag voor uit.
Bepaal je budget en kies wat versterkers uit (met behulp van de muziekboer?) om uit te proberen. Ik heb er laatst ook een hele middag gezeten met drie versterkers.

Alvast een paar buizencombos om misschien uit te proberen:
Bugera v22 (20 watt 2 channels, 300)
Jet City jca20cr (20 watt 1 channel, 400)
Marshall Haze combo (40 watt, ietsje duurder, 600)
en de buizen vox ac 15 is ook 500 euro?
Laney vc15 (2 channels, 15 watt, 400? superbakje btw, maar ik zie ze nu alleen nog maar met 1 10" speaker, dacht dat ze ook met 12 waren, en misschien is de Cub combo ook wel cute)
http://www.youtube.com/watch?v=lwCZZEBgqg8

Als je gewoon een aantal probeert (kwartier per amp ofzo) heb je in ieder geval een goed idee wat er beschikbaar is. En dat hoeft niet perse bij één muziekboer.

Veel gear-zoek-en-uitprobeer plezier!!

maxo0295
4 juli 2010, 22:58
oke, alleen het is jammer dat ik relatief ver weg woon van grote gitaarwinkels, en ik mijn vader nog moet laten rijden,(ik ben 15), dus ik hoop dat hij een keer zin heeft haha

Willi@m
5 juli 2010, 13:32
Probeer de Fender Superchamp eens een keertje. Ik ben overgestapt van een Vox naar de Fender. Fender klinkt mooier en warmer (mijn mening) en heeft lekker veel mogelijkheden. Ik speel voornamelijk blues en classic rock en ik ben hiermee echt tevreden :supercool:

maxo0295
5 juli 2010, 16:41
ja die heb ik uitgeprobeerd ja, alleen ik weet niet zeker of die hard genoeg is voor kleine optredens

Willi@m
6 juli 2010, 13:13
Misschien was het handig geweest om dat er bij te vermelden ;)
Of ie het red in een gig weet ik niet. Ik heb hier wel eens gelezen dat een kleine gig haalbaar is maar dat het net gaat. Ik heb alleen thuis ervaring en hij kan goed hard :sssh:

Rick en Bakker
16 juli 2010, 20:56
Hallo,

Ik heb hier een nieuwe VOX AC 15VR staan.

Het is een topversterker voor dat geld.

Mijn muziek is ook Beatles alleen ben ik bassist.

Ik speel een Hofner vioolbas over een VOX T60

Ik verkoop gitaren versterkers en kleine PA sets, en ben echt onder de indruk van de 60's sound van de VR !
Bovendien heeft hij helemaal de juiste looks.

Heb laatst staan jammen met een paar gitaristen en 1 speelde over een 15 VR

De ander over een AC 15 buizen. De 15 VR kon het makkelijk aan qua volume.

De ruimte was een behoorlijk grote loods. Dus om te repeteren echt super.

Enige minpunt vind ik dat de reverb erg mager is. Ofwel weinig galm.

Groetjes

Martin

RoelSmoel
16 juli 2010, 22:48
Hallo,

Ik heb hier een nieuwe VOX AC 15VR staan.

Het is een topversterker voor dat geld.

Mijn muziek is ook Beatles alleen ben ik bassist.

Ik speel een Hofner vioolbas over een VOX T60

Ik verkoop gitaren versterkers en kleine PA sets, en ben echt onder de indruk van de 60's sound van de VR !
Bovendien heeft hij helemaal de juiste looks.

Heb laatst staan jammen met een paar gitaristen en 1 speelde over een 15 VR

De ander over een AC 15 buizen. De 15 VR kon het makkelijk aan qua volume.

De ruimte was een behoorlijk grote loods. Dus om te repeteren echt super.

Enige minpunt vind ik dat de reverb erg mager is. Ofwel weinig galm.

Groetjes

Martin

Logisch.. Hoe is het verder met die nep-Fenders?

maxo0295
24 juli 2010, 20:59
dankje Martin,
en roelsmoel, wat zijn nep-fenders?

RoelSmoel
24 juli 2010, 21:39
dankje Martin,
en roelsmoel, wat zijn nep-fenders?

Die versterker dat Martin verkoopt, verkoopt hij via marktplaats, en hij verkoopt ook goedkope Squiers met een Fender logo erop geplakt, net zo goed hij dat met Rickenbacker gedaan heeft, en nog wat merken.

maxo0295
3 augustus 2010, 19:24
wow dat is stom, hoe weet je dat trouwens, zelf een keer de dupe geweest?
en ik ga niet meer voor de vr maar voor de c1, ik dacht als ik nu toch veel geld ga sparen waarom dan niet meteen iets meer voor een veel betere verskerker