PDA

View Full Version : Een dringende vraag! :(



kevin592
4 juli 2010, 19:19
Hallo mensen,

Ik heb een klassieke gitaar gekregen van mijn buurman omdat hij hem nooit gebruikte en het ook niet echt een heel dure is.
Ik had hem gevraagd of ik hem mocht lenen aangezien ik morgen een week weg ga, maar het probleem is dat deze gitaar de A snaar (op een na dikste) mist en ik geen nylon snaren heb alleen een setje stalen snaren.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om voor alleen de A snaar (of misschien alle snaren) een stalen snaar/stalen snaren te gebruiken zonder dat de gitaar ervan kapot gaat.

M.v.g. Kevin

beruk
4 juli 2010, 19:21
Niet doen. niet alleen de klank is dan niet ok. Belangrijker: de gitaar wordt er niet beter op. Een beetje gitaarwinkel verkoopt klassieke gitaarsnaren ook per stuk.

Cue Zephyr
4 juli 2010, 20:49
Sterker nog, ik denk dat de gitaar het niet eens houdt. Gewoon even een setje normal tension (of laag of hoog wat je ook wil) nylon snaren halen.
Als het écht niet anders kan, misschien de G snaar van je staal-set naar A stemmen - bijna een octaaf lager dan de normale spanning.

DavyTheIncredible
4 juli 2010, 21:33
Ik heb een klassieke gitaar gekregen van mijn buurman omdat hij hem nooit gebruikte en het ook niet echt een heel dure is


Het is de gitaar van je buurman ...

Als ik een klassieke gitaar aan jou zou uitlenen, en ik krijg die terug met ook maar één stalen snaar op, dan trek je beter op voorhand je loopschoenen aan.

jannest
4 juli 2010, 23:01
niet doen
ik heb ut in ver verleden ooit eens "geprobeerd"
wist niet dat een gitaarhals op zoveel manieren kon kromtrekken
pas later nadat ik de toets van m'n eerste el gitaar had afgesloopt(ff kijken hoe dat dat er van binnen uit ziet),kwam ik er achter dat er voor stalen snaren zo iets als een truss rod bestond

alleen met eigen gitaren raad ik dit soort handelingen ten zeerste aan