PDA

View Full Version : HNGD!! Aria Les Paul Custom!



Mr. Dynamite
4 juli 2010, 17:36
Yeahh!

Sinds gisteren heb ik een Aria Les Paul custom in mijn bezit! Echt een pracht van een gitaar. Het is een Custom met een soort dieprood/bruine top en een aparte nerf. Verschil met een Gibson is dat deze een belly cut heeft een een bolt on neck heeft. Maar hier klinkt hij echt niet minder om! Hij kwam met een ultiem lelijke slagplaat en dus er maar meteen afgehaald. Voor zijn leeftijd ziet hij er nog heel mooi uit maar de toets mag wel wat olie hebben. Binnenkort maar even helemaal onder handen nemen, oliën poetsen en een kapje over het brug element maken. Heb hem gisteravond gelijk maar meegenomen naar een gig en ging super, blijft goed in tune en klinkt lekker. :ok:

Heb wel wat foto's maar nog niet echt een goede van de gitaar zelf. Maar om een idee te krijgen:

De top: beetje slechte foto maargoed :soinnocent:
http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/ArialesPaulBody.jpg

Headstock, echt gaaf zon open book :cheerup:
http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/ArialesPaulKopfplatte.jpg

En hier zijn vriendjes:
http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/IMG_1051.jpg


AWESOME :cooler:

B0UDEWIJN
4 juli 2010, 17:39
Niceeeeeeeeeeee :cheerup:
Gefeliciteerd!

forceps
4 juli 2010, 17:40
Dat is een mooie! Gefeliciteerd :)

geert1976
4 juli 2010, 17:41
Mooie gitaar, gefeliciteerd.

Hij ziet er mooi schoon uit trouwens:)

Je andere gitaren mogen er ook wezen:ok:

macwilliams
4 juli 2010, 17:45
Valt me niks tegen. Alleen die top kan me niet opwinden.

Mr. Dynamite
4 juli 2010, 17:46
Bedankt voor de snelle reacties jongens!! :crazyhappy:
Ja ik vind het echt een beauty, waar je je arm op legt zat een beetje viezigheid aangekoekt. Ik dacht eerst dat dit beschadigingen in de lak waren maar blijkt dat ik het er gewoon af kon poetsen! Echt voor z´n leeftijd is hij prachtig :ok:

RoelSmoel
4 juli 2010, 17:51
Ik vind 'm ontzettend mooi....:)

Mr. Dynamite
4 juli 2010, 17:51
Ghehehe, thanks! :cheerup:

vulvasonic
4 juli 2010, 18:10
Endatteme... :cooler:

wietse
4 juli 2010, 19:09
mooie koreaanse aria, niks mis mee, ziet er ook erg lekker uit.

Keesz
4 juli 2010, 19:14
japans toch??

DGB
4 juli 2010, 19:16
zozo mooie gitaar man veel plezier er mee

Mr. Dynamite
4 juli 2010, 19:38
Ik heb werkelijk geen idee waar hij vandaan komt :chicken:
In ieder geval uit Korea of Japen. Ik zelf gok op Korea maar durf het niet te zeggen. Hij is een beetje qua bespeelbaarheid gelijkwaardig aan een goede Epiphone. Hij klinkt wel beter, niet zo donker en dichtgesmeerd als Epi's. :ok:

geert1976
4 juli 2010, 19:53
Ik heb werkelijk geen idee waar hij vandaan komt :chicken:
In ieder geval uit Korea of Japen. Ik zelf gok op Korea maar durf het niet te zeggen. Hij is een beetje qua bespeelbaarheid gelijkwaardig aan een goede Epiphone. Hij klinkt wel beter, niet zo donker en dichtgesmeerd als Epi's. :ok:

Is de hals geschroeft? en staat er iets op dat chromen plaatje?

Mr. Dynamite
4 juli 2010, 19:56
Jup, geschroefde hals en een belly cut.
En er staat verder niks op, ook op de headstock staat niets.

wietse
4 juli 2010, 21:59
japans toch??
nee hoor, verkeerde kleur logo, verkeerde headstock (japanners hebben allemaal nog een lawsuitkop) en nog wat meer punten.
ook een bellycut kwam pas in gebruik bij de aria pro II PE series.
neemt niet weg dat het een fijne gitaar is en daar gaat het om.

macwilliams
4 juli 2010, 23:21
Hij is een beetje qua bespeelbaarheid gelijkwaardig aan een goede Epiphone. Hij klinkt wel beter, niet zo donker en dichtgesmeerd als Epi's. :ok:

Over de bespeelbaarheid wil ik het niet hebben. Maar een epi kan door de pu's wel donkerder klinken maar dichtgesmeerd?? Dat heb ik nog niet meegemaakt.

BamBuFan1
4 juli 2010, 23:35
De combinatie van die brughumbucker met vierkante pooltjes en gewone halshumbucker ken ik van een aantal Japanse gitaren. In ieder geval van Kasuga en Asama.

geert1976
4 juli 2010, 23:40
De combinatie van die brughumbucker met vierkante pooltjes en gewone halshumbucker ken ik van een aantal Japanse gitaren. In ieder geval van Kasuga en Asama.

yup, die vierkante pooltjes, das een Maxon, heerlijke humbucker vind ik dat.
Ideaal voor Pop, Rock etc., niet voor metall.

Laatst een Aria flying V opgeknapt, had in beide posities Maxons, een geluid om je vingers bij af te likken, duur kunnen buckers van een koreaanse of Chinese Epi echt niet tegen op

Mr. Dynamite
5 juli 2010, 10:57
Over de bespeelbaarheid wil ik het niet hebben. Maar een epi kan door de pu's wel donkerder klinken maar dichtgesmeerd?? Dat heb ik nog niet meegemaakt.

Tja ik vind het een beetje moeilijk te omschrijven maar mijn SG heeft nog stock Epiphone pickups. Vergeleken hiermee vind ik deze echt een stuk lekkerder klinken. Epi is minder open ofzo.. ik weet het niet precies. ;)

almarvk
5 juli 2010, 11:16
Daar heb je toch maar weer even een gave versie van zo'n LP te pakken! Congrats!

Wiellem
5 juli 2010, 11:30
Wat een ontzettend gave gitaar gefeliciteerd.

Past ook mooi bij de collectie zie ik :)

Mr. Dynamite
5 juli 2010, 11:40
Bedankt ! :ok:
Haha tja een les paul moest er altijd nog eens komen, deze kwam ik tegen en meteen goed :)

munkie
5 juli 2010, 12:32
Tja nieuwe Chinezen of oude Jappen :dontgeti:

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/RW%20RE125/RWLP013.jpg

Tijdje geleden een Richwood LP standard copie gehad, nieuw uit de winkel, beste geselecteerd uit 6 stuks, de oude serie dus met de dikke body. Voor het geld nix mis mee, fineerlaagje natuurlijk maar lekker massief, geen holle body, gelijmde neck met aangelijmde kop, dat exemplaar had wel goed fretwerk. Elementen en electronica kon je er beter meteen uitslopen, hardware ging wel.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Vantage%20Spirit/000_4158.jpg

Net een Vantage Spirit gescoord, Matsumoku Japan 1980. "Pancake" body van 2 plakken mahonie met een triplex(!) top, geschroefde neck met aangelijmde kop. Paar krasjes en deukjes, toonpots kraken wat, verder perfecte conditie. Goed fretwerk, halsje speelt waanzinnig makkelijk. MMK 45 humbuckers, goede output en strak klinkend. Redelijke hardware, electronica is origineel en laat ik ook mooi zitten. Je hoeft hem dus niet te modden en ook niet in te spelen, hij is echt 30 jaar oud. Hij wordt alleen maar meer waard al geldt dat misschien ook al wel voor de oude(=betere) serie Richwood.

mesaman
5 juli 2010, 12:56
zo leuke collectie gitaren.je hebt van alles wat! :)

TimoSomers
5 juli 2010, 13:11
Wat een geile top :lovelove:.

Mr. Dynamite
5 juli 2010, 13:13
Joaah we zijn aardig op weg :)
Op de wishlist staat nog wel een leuke strat maar dit heeft nog geen haast ;)

Riky
5 juli 2010, 13:51
Ziet er erg mooi uit! Congrats!!