PDA

View Full Version : Zoektocht naar Telecaster



blindfaith85
4 juli 2010, 17:00
Hoi

Ik wil voor de verzameling eigenlijk nog een telecaster derbij, dan is mijn verzameling qua standaard musthave sorten gitaren compleet. Ik zit nu alleen ff met welke. Ik heb er al aantal her een der geprobeert hier beetje mijn bevindingen:
Ik wil een fender als het ff kan maple hals maar dan wel met beetje satinlak. Ik haat die dikkere laksoorten. De standaard mex vond ik er fijne hals. de baja vind ik te lakkerig. en had ik het niet helemaal mee. roadworn zijn wel ok, spelen en klinken lekker maar vond van de gene die ik gespeeld heb de octaafzuiverheid door de brugcontructie van de 3 zadels altijd wat disputabel. Qua looks vind ik de witte 60's classic tele vind ik qua looks echt te gek, maar zit dan weer de hals (rosewood en lak). Baja's hangt beetje van de gene aan en hals is eigenlijk ook wat te lakkerig. HWO paar jaar geledne gehad vond ik lekker maar die zijn ok weer veranderd nog niet geprobeerd.

en de prijs beetje tussen de 400 tot 900
Wie heeft er nog tips?

groet ferry

vulvasonic
4 juli 2010, 18:04
De Roadworn en dan een setje compensated saddles er op.

guitarkid
4 juli 2010, 18:47
De Roadworn en dan een setje compensated saddles er op.

Da's inderdaad een slim voorstel, Vulvasonic !
En anders toch een '52 USRI, dat blijft een beauty en is met een beetje mazzel gebruikt redelijk interessant te krijgen, hoewel 900 misschien wel wat erg laag is.

Gr. C.

blindfaith85
4 juli 2010, 19:00
die 52 eb ik gespeeld vond ik ok geen lekere hals
te lakkerig

Eko
4 juli 2010, 19:33
Zou je niet eerst voor een bespeelbaarheid en klank kiezen? Verschil tussen Polylak en Nitrolak is klein qua klank. Verschil tussen rosewood toets of maple is groter. Verschil tussen vintagefretdraad en mediumjumbo is echt groot. Zadels zijn snel uit te wisselen. Fretdraad gaat al heel veel lastiger en is behoorlijk kostbaar bij maple toetsen.
Neem je eigen amp mee , of gebruik exact dezelfde als dit in de winkel kan , en test de gitaren op klank. Er zijn hele grote verschillen tussen te vinden. Een vintage reissue heeft hele andere elementen dan een USA deluxe tele. Die verschillen echt hemelsbreed.
En dan hebben we het nog niets eens over de halzen gehad met bv Dikke C of een moderne C , een V hals of een D. De toetsradius verschilt ook nog eens....... need I say more?

Hendriks
4 juli 2010, 19:45
Ik zeg een nieuwe(vanaf 2008 ) USA standaard ,die hebben een hals die een dunne satin lak heeft , de toets heeft wel weer een dikkere laklaag , medium jumbo frets en een 9,5 radius.
Is 2dehands te krijgen vanaf ongeveer 800.

barno
4 juli 2010, 19:55
ik ben een behoorlijke fender adept en ook niet echt te vinden voor relic dingen maar de beste tele waar ik op gespeeld heb, is een bill nash . veel te duur weliswaar maar dat hoort zo blijkbaar

Hendriks
4 juli 2010, 20:05
ik ben een behoorlijke fender adept en ook niet echt te vinden voor relic dingen maar de beste tele waar ik op gespeeld heb, is een bill nash . veel te duur weliswaar maar dat hoort zo blijkbaar
Ik heb een keer de eer gehad om een Glendale vast te houden , yummie.

Luke-wannabe
4 juli 2010, 20:31
Je kunt toch ook gewoon een gelakte neck opschuren? Voelt heerlijk?

blindfaith85
27 juli 2010, 21:27
ben er uit! heb mooie standard tele gevonden MIM lake placid blue maple neck lekker dinkie!

jim__
27 juli 2010, 22:11
ben er uit! heb mooie standard tele gevonden MIM lake placid blue maple neck lekker dinkie!
Gefeliciteerd! Maar dan nu de vraag die je al kon verwachten: wij willen foto's zien! Ben benieuwd hoe dat blauw oogt op een telecaster...

blindfaith85
27 juli 2010, 22:57
foto's komen als hij eris, moet hem nog ff afbetalen:P

Orgasmocaster
28 juli 2010, 00:03
Ik heb een keer de eer gehad om een Glendale vast te houden , yummie.

Ik heb meneer glendale zelf eens een keer vastgehouden... :chicken:

niet echt yummie... kale kop en harige goatee als ik het goed herinner...