PDA

View Full Version : Demolition Man



Sleight
4 juli 2010, 13:27
Demolition Man van Sting/The Police (live 2006)
is voor mij nergens een gitaar tab van te vinden
bass partij is supervet, maar de gitaar is ook echt geweldig vind ik
daarom wou ik vragen of iemand hiervan een tab kan maken
hoeft niet zo heel precies, maar wat ik wel mooi zou vinden is als er
-gewoon main riffs
-intro (niet gedetaileerd, gewoon die noten reeks die steeds op en neer gaat)
-en sommige van de korte interludes
in zitten

solo hoeft voor mij niet, die kan ik waarschijnlijk toch niet spelen :)
als iemand deze zou kunnen maken zou heel fijn zijn, en zeker dat er veel meer mensen op deze tab zitten te wachten

hier is de video, niet al te goede kwaliteit, maar wel een goeie versie met dus niet de standaard interludes
http://www.youtube.com/watch?v=_3KQy0zF_OQ&feature=PlayList&p=2142F6A23D1DDF5E&playnext_from=PL&playnext=1&index=27

Sleight
12 juli 2010, 20:17
is er eigelijk iemand hiermee bezig nu?
ben wel benieuwd ofdat ik nog ergens op moet wachten of niet :P

aaronstonebeat
13 juli 2010, 14:23
De stukken met zang, voorzover ik het tot nu beluisterd heb, gaan in in E7; van die g#-a-g#-e-d melodietjes op de gitaar. Af en toe ook E7#9 eroverheen (bijvoorbeeld x-x-x-4-3-3 terwijl de bas de hele tijd b-d-e, b-d-e speelt).

De instrumentale stukken min of meer hetzelfde maar dan in A7. Zit 'r ook nog een bridge in?

Sleight
13 juli 2010, 23:41
nou de belangrijkste verschillende dingen zijn volgens mij
-intro (getapt/hammerpulled of wat dan ook) (in dit filmpje vanaf 0:00) (2:04)
-die tune die zon beetje constant hoorbaar is als bass komt ook paar keer als gitaar terug (hoorbaar in 0:36) (2:33)
dat is deze als bass, ook zo op gitaar volgens mij
G-------------------------5h6--
D---5-7------5-7------5-7------
A-7--------7--------7----------
E------------------------------

G------------------------------
D---5-5-7-----5-7--------------
A-7---------7--------0-3-5-0---
E------------------------------


-main gitaar riff denk ik? (0:19) (3:20) zijn een zooi verschillende versies van door het liedje heen
-bridge / interlude / verse? (1:30) volgens mij eerst 1 akkoord overgaand op 2 afwisselende akkoorden
-solo, iets te moeilijk voor mij denk ik nog

aaronstonebeat
14 juli 2010, 01:12
Klopt aardig. Dat 0-3-5-0 doen ze ook steeds op E-snaar aan het eind van de riff. Steeds één keer, vlak voor het refrein is het 0-3-5-7; het akkoord lijkt me dan Bm7, net op dat ene punt (1:38 bijvoorbeeld).

Wat er helemaal aan het begin op de gitaar gebeurt kan ik niet duiden; zou inderdaad getapt kunnen zijn, maar het klinkt zo onduidelijk door de opname. In het midden hoor ik wel de open E (de lage) in combinatie met een wahwah (in ieder geval iets dat een hoop hoog toevoegt).

Leuk nummer! Als ik het ooit al eens gehoord heb, is het heel lang geleden.