PDA

View Full Version : potmeter crybaby



Bates15
4 juli 2010, 07:35
Ff snel een vraag je over de potmeter in een crybaby. Ik heb een aantal opties gevonden, varierend tussen 100k en 200k (respectievelijk 29,- tot 17,95)

Het gaat met niet om de prijs maar wat raden jullie aan? 200k zou een 'smoother sweep' produceren. 100k is wat er nu in zit. Het is niet mijn pedaal, gewoon een kleine reparatie klus dus expirimenteren is geen optie.

tommus42
4 juli 2010, 10:57
Als je niet eventuele weerstanden in serie met de potmeter wilt vervangen, zou ik dezelfde waarde monteren. Anders verander je het circuit, ik weet niet hoe dat uitpakt.

Nielsje
4 juli 2010, 11:12
Ff snel een vraag je over de potmeter in een crybaby. Ik heb een aantal opties gevonden, varierend tussen 100k en 200k (respectievelijk 29,- tot 17,95)

Het gaat met niet om de prijs maar wat raden jullie aan? 200k zou een 'smoother sweep' produceren. 100k is wat er nu in zit. Het is niet mijn pedaal, gewoon een kleine reparatie klus dus expirimenteren is geen optie.

Als het gewoon een reparatie klus voor iemand anders is, dan zou ik óf gewoon een exacte vervanger d'r inzetten, óf even overleggen met de eigenaar. Zomaar een betere (en meestal duurdere) pot erin zitten wordt niet altijd gewaardeerd.

Doet me denken aan m'n fietsenmaker van vroeger. Daar ging je heen als je derailleur niet helemaal goed was afgesteld. Bij het ophalen van je fiets had 'ie dan je remblokjes vervangen, je licht gerepareerd, een nieuwe voorband erop gelegd, en een week later was die derailleur weer waardeloos qua afstelling... :dontgeti: