PDA

View Full Version : helemaal onverwacht gibson sg gekocht



deefke666
3 juli 2010, 18:42
goede (warme) avond allemaal,

Ik was eigenlijk niet meer van plan om nog HNGD topics te posten omdat er al zoveel zijn, maar hier hangt nog een klein verhaaltje aan vast...

De gitaren die ik momenteel in mijn bezit heb zijn een american strat deluxe met een brughumbucker, een schecter hellraiser en een mexicaanse tele...
Ik liep al even met de gedachte rond om een les paul studio erbij te nemen omdat ik dan in mijn ogen en oren een mooie verzameling gitaren bij elkaar heb die elk hun eigen geluid hebben, ik speel zowat alle denkbare stijlen die je maar kan bedenken en dan kan het soms handig zijn om uit een paar verschillende gitaren te kunnen kiezen...

Ik heb altijd het geluid van een les paul fantastisch gevonden maar om één of andere reden ligt een les paul me niet echt heel lekker in de hand... Vooral de witte studio met de ebben toets vind ik een geweldig mooi instrument dus toen ik vorige week in de lokale muziekwinkel was en daar een wiite studio zag hangen heb ik ze maar eens getest en inderdaad geluid was super, de feel ook, alleen had ik veel moeite om hoger dan de 14de fret te spelen...
Dus gitaar terug gehangen en naar huis met wat snaren...

nu heb ik deze week nogal veel aan het spelen geweest thuis en met die warmte heb ik wat snaren versleten, dus deze namiddag weer naar de gitaar winkel samen met mijn vriendin...
Zoals gewoonlijk eerst even kijken naar al dat moois dat er hangt (ze zijn daar net gibson dealer geworden) , we lopen voorbij die witte les paul studio en ik zeg tegen mijn vriendin "zo'n gitaar zou ik eigenlijk nog wel best willen hebben want samen met die anderen die ik heb zou dit wel echt een mooie aanvulling zijn"

Nu doet ze nooit echt moeilijk als het over muziekspullen gaat want ik koop alleen maar nieuwe spullen met geld dat ik heb verdiend met spelen, maar ze was zelf ook helemaal weg van de looks van die gitaar, dus nog maar eens proberen en eens kijken of ik het probleem van hoog op de hals te spelen niet gewoon zou kunnen worden...

Zoals gedacht was het geluid super goed de feel viel heel goed mee (ik ben vooral stratachtigen gewoon), maar toch weer die moeite om boven de 14de fret te spelen...
Ik spreek erover met de verkoper en die verteld me om eens een sg te proberen, zo gezegd zo gedaan, ik krijg een Gibson SG standard Heritage Cherry in mijn handen gestopt en WAT WAS DAT MAN !!!!
Het geluid was perfect, wat strakker en agressiever dan de les paul met een lekkere bite erin, en wat meer was, het voelde aan of die gitaar speciaal voor mijn handen was gebouwd...
Ik heb er meer dan vier uren op aant spelen geweest afwisselend met de studio en een sg special faded, maar telkens kwam ik weer uit op de standard heritage...

ik heb ze ook nog even met een riem uitgetest omdat ik hier en daar gehoord had dat ze wat top zwaar was, maar dat viel met de juiste riem heel goed mee...

Het is me nog nooit overkomen dat ik zo'n een gevoel had van de eerste keer dat ik een gitaar vast nam dus kon ik het niet laten om ze mee te nemen want ik wist dat ik er spijt van ging hebben als ik het niet deed en dan was het misschien te laat...

ik had nooit gedacht om ooit een sg te bezitten want de looks spraken me eigenlijk niet zo geweldig aan... maar deze..... grrrrr :mmmm:

Het is echt maar een hele kleine stap om van snaren kopen naar een gitaar kopen te gaan hahaha
en mijn vriendin zal nog even moeten wachten op een witte gitaar :soinnocent:

Verder nog een grote pluim voor de mensen van die muziekwinkel voor hun geduld en de goeie ontvangst (die ik daar trouwens altijd al heb gehad hoor)
en de biertjes :seriousf: (het was keymusic in herentals)

In de hoop jullie niet teveel verveeld te hebben met mijn gezaag hier een foto ;)

http://i750.photobucket.com/albums/xx150/davesband/IMG_0386.jpg

Luke-wannabe
3 juli 2010, 18:49
Mooi hoor! Congrats!

kenx
3 juli 2010, 18:56
Geweldig! Steeds opnieuw kom je bij een SG terecht hoor! Zo hoort het ook! :D

Cocobolo
3 juli 2010, 19:25
ik vind hem ook prachtig

je had ook voor een witte SG kunnen gaan :soinnocent:

deefke666
3 juli 2010, 19:32
thanks allemaal....

@ Cocobolo : was ik eerst ook al aant denken maar ik ben al eens verkeerd uitgekomen met een strat vroeger, dat was een mex stratocaster in het blauw en de klank was goed voor mij, de feel ook maar ik vond die kleur zo afgrijselijk dat ik een nieuwe had besteld in sunburst, maar toen die gitaar geleverd werd was het precies of het een ander merk was qua geluid en feel, afwerking....

Sinds toen kijk ik helemaal niet meer hoe een gitaar eruit ziet zolang de klank goed naar mijn zin is en ze goed in de hand ligt voor mij...

ik was er bang voor dat als ik een witte zou bestellen de magic er niet zou inzitten zoals bij deze

Cocobolo
3 juli 2010, 20:05
je hebt helemaal gelijk natuurlijk! :ok:

Ik deel overigens je liefde voor een witte LP. Een witte LP custom zou ik ook dolgraag ooit hebben. Financieel gezien zou een Eiphone dan ook een optie zijn, maar ik vind de headstock van Epiphone eigenlijk niet zo mooi. Ach ja, je moet wat overhouden om te dromen nietwaar?

EDIT : ik denk dat ik er gewoon een keer eentje zal gaan bouwen :)

deefke666
3 juli 2010, 20:09
oh ja, volledig akkoord...
zo'n witte les paul custom is gewoon een natte droom,
alleen een nogal dure droom inderdaad...
en ja een epi met wat upgrades zou wel kunnen maar ik heb het net zoals jij ook niet echt op die kop ervan hehehe

kalmah
3 juli 2010, 20:18
Dus jij hebt 4 uur zitten spelen, terwijl je vriendin er maar wat bij stond te kijken met de gedachte: wanneer gaan we noooouuuuuuuu... :seriousf:

Nee flauwekul.. super gitaartje! Veel plezier ermee!

deefke666
3 juli 2010, 20:20
hahahaha nu ik erover nadenk.....
ja dus hahaha, en het was echt bloedwarm daar lol
maar ze kreeg regelmatig een frisdrankje hoor ;)

Bolder
3 juli 2010, 21:42
Hmm lekker sg'tje!

deefke666
4 juli 2010, 09:49
weet er hier misschien iemand welke dikte van snaren gibson standaard gebruikt....?

driesp
4 juli 2010, 11:22
De gewone set .0010, Kan meestal geen kwaad als je die direct vervangt..

Mesjoggah
4 juli 2010, 11:42
hahahaha nu ik erover nadenk.....
ja dus hahaha, en het was echt bloedwarm daar lol
maar ze kreeg regelmatig een frisdrankje hoor ;)

Je boft maar, die van mij zou het zelfs mét frisdrank geen 10 minuten uithouden..

HUESSEN
4 juli 2010, 12:11
weet er hier misschien iemand welke dikte van snaren gibson standaard gebruikt....?


Gefeliciteerd met de gave SG.:rockon:

wat snaren betreft en niet duur......
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=3021


.

DGB
4 juli 2010, 12:16
Zo mooie aankoop gedaan zo tohoren ga je er veel plezier van hebben.:ok:

geert1976
4 juli 2010, 12:22
gefeliciteerd met deze hele mooie SG:cheerup:

Jeroen1975
4 juli 2010, 12:26
Mooi ding! Met recht een classic!

Chris Winsemius
4 juli 2010, 13:03
Mooie SG en ook weer een tof "ik wilde snaren kopen maar kwam thuis met een gitaar verhaal", zelf ook een paar keer meegemaakt en nog steeds geen spijt gehad.

Chocola
4 juli 2010, 13:22
Horny! Die komt ook nog wel ooit hier in het rek te staan :D.

Ook een witte LP Custom trouwens, die zijn zo geil :D.

Thyrif
4 juli 2010, 13:34
Prachtige sg, ik moest eerst ook even aan de looks wennen, maar ben ondertussen ook om.. Die komt er nog wel een keer!

vulvasonic
4 juli 2010, 14:28
Ontroerend. :D
Gefeliciteerd! :cheerup:

guitarkid
4 juli 2010, 19:52
thanks allemaal....

@ Cocobolo : was ik eerst ook al aant denken maar ik ben al eens verkeerd uitgekomen met een strat vroeger, dat was een mex stratocaster in het blauw en de klank was goed voor mij, de feel ook maar ik vond die kleur zo afgrijselijk dat ik een nieuwe had besteld in sunburst, maar toen die gitaar geleverd werd was het precies of het een ander merk was qua geluid en feel, afwerking....

Sinds toen kijk ik helemaal niet meer hoe een gitaar eruit ziet zolang de klank goed naar mijn zin is en ze goed in de hand ligt voor mij...

ik was er bang voor dat als ik een witte zou bestellen de magic er niet zou inzitten zoals bij deze

Gefeliciteerd!! Heerlijke gitaar.
En het verstandigste wat je kon doen: ik had het ooit met mijn Strat. Die is Candy Apple Red en ik wilde erg graag een Olympic white-model, maar no way: de CAR was zo veel fijner. En die kleur, daar ben ik na meer dan 20 jaar wel aan gewend !

Gr. C.

deefke666
5 juli 2010, 10:05
hey thanks allemaal,
gisteren heeft ze ineens haar vuurdoop gehad op een optreden :)
en inderdaad, als het over rock muziek gaat mag deze er echt wel zijn, ik ben er blij om dat ik naar mijn oren geluisterd heb en niet naar mijn ogen haha
het is best een mooie toevoeging aan mijn fender, hoewel het een totaal andere gitaar is qua feel...
mijn strat, tele en schecter hebben zo een beetje hetzelfde gevoel maar die sg voelt helemaal anders, niet slecht of zo maar totaal anders dan die andere gitaren, waarschijnlijk omdat het zwaartepunt helemaal anders ligt...

ik heb best wel een goeie keuze gemaakt volgens mij...
een nieuwe wereld is open gegaan hahahaha