PDA

View Full Version : Microfoon voor speakercab: hoe geef je het aan?



Nielsje
3 juli 2010, 17:38
Leute,

ik heb in m'n 2x12 cab twee beamblockers hangen, en de cab is voorzien van zilvergrijs speakerdoek. Nu wil ik op het speakerdoek iets van een 'vierkantje' tapen, zodat de geluidstech niet moeilijk hoeft te doen met z'n microfoon.

Maar, wat voor tape kan ik hiervoor het beste gebruiken? Het moet goed blijven zitten, en als het even kan géén nare plakresten achterlaten.
Verder mag het goedkoop zijn: ik heb maximaal 15 centimeter nodig, om daar nou een 5 meter rol voor te kopen ;)

Johannes
3 juli 2010, 18:49
Gaffa will do fine. Hou wel in de gaten dat je het niet jaaaaaaaren op laat zitten.

JohnLord
3 juli 2010, 19:32
Borduren!!!

Henri H
3 juli 2010, 19:39
Met beamblockers maakt het toch geen zak meer uit? :noob:

TimS
3 juli 2010, 19:57
Met beamblockers maakt het toch geen zak meer uit? :noob:

Van een afstand niet, wel als je de microfoon er net voor doet.

Zie je trouwens niet waar je speaker zit zonder tape? Of ben je bang dat geluidsmensen geen raad weten met microfoons bij beamblockers?

Nielsje
3 juli 2010, 20:21
Zie je trouwens niet waar je speaker zit zonder tape?

Nee, anders was ik ook niet op het tape idee gekomen :)


Of ben je bang dat geluidsmensen geen raad weten met microfoons bij beamblockers?

Neh, dat niet, maar het scheelt veel gezeur. Ten eerste zie je de speaker niet, en vervolgens plaatsen hem dan nét voor de blocker :soinnocent:

Ijselrobo 07
3 juli 2010, 20:33
je hoeft er geen tape op te doen,, ik heb wel eens gezien dat er mensen zijn die een klemmetje hebben, zetten het op de goede plaats op de box, en duwen er een microfoon in, en klaar.

ik zou alleen niet weten hoe zo'n ding heet...

dennis_rhcp
3 juli 2010, 20:36
cabgrabber van audix ;) (60 euro vind ik te duur )

Mitch
3 juli 2010, 20:43
Zou ik niet doen, de gemiddelde geluidsman maakt van je cab grabber een tolex ripper...

Mr.Bluesbreaker
3 juli 2010, 20:54
Ik heb 2 cabgrabbers en zet mijn microfoons altijd zelf voor de luidsprekers, net nadat ik mijn amp heb neergezet. Je hoeft het toch niet door de techs te laten doen? je kent je eigen amp (en evt. microfoon) het beste.

Nielsje
3 juli 2010, 20:54
Daarom, een aangezien ik een mooie paarse cab heb :)
Overigens vandaag ook maar eens de gaten aan de zijkant weggewerkt.

...een of ander zure vorige eigenaar achtte het noodzakelijk om pootjes aan de zijkant te laten bevestigen...

Nielsje
5 juli 2010, 15:28
Ik heb 2 cabgrabbers en zet mijn microfoons altijd zelf voor de luidsprekers, net nadat ik mijn amp heb neergezet. Je hoeft het toch niet door de techs te laten doen? je kent je eigen amp (en evt. microfoon) het beste.

Helemaal waar, maar ik vind het zelf ook wel handig om te zien waar ook alweer m'n speaker zit :D
Dus gaffa is de beste oplossing? Ga ik daar even een rol van scoren.

universe777
5 juli 2010, 18:22
Niet te lang laten zitten (jaren) gewoon een keer in het half jaar vervangen door een vers stukje. Dan droogt de lijmlaag niet in tot een harde koek. Blijft je speakerdoek netjes "fris".