PDA

View Full Version : Help! Oefenversterkertje!



The Trooper
3 juli 2010, 12:24
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar een leuk oefenversterkertje voor op mijn slaapkamer en om af en toe mee te kunnen nemen als ik wat jam met vrienden. Mijn Line 6 Spider Valve 2x12 iedere keer weer meezeulen en trappen op moeten tillen word een beetje vervelend, en het is ook niet goed voor de buizen!
Dus wat ik zoek is:
- Klein transistorversterkertje (niks bijzonders dus)
- Vermogen van 10-15 watt
- Goeie metal distortion, met leuk clean geluid

Ik heb zelf altijd Marshall MG's gehad, maar daar was ik niet bijster tevreden over dus word het denk ik niet. Ik had zelf nog iets op het oog, een Orange CR PiX 12 L dat leek me wel een leuke. Misschien iemand die er ervaring mee heeft?

Voor de rest zou ik zeggen, kom maar met suggesties jongens!

Groeten, The Trooper
:chicken:

RoelSmoel
3 juli 2010, 12:30
In welk budget wil je zoeken?

The Trooper
3 juli 2010, 12:37
Ik dacht de meeste van dat soort versterkertjes rond de 100 euro wel te vinden waren... In ieder geval niet meer dan 150 euro.

m@rijn
3 juli 2010, 12:47
tja, zoals zo vaak gezegd (en wat ook klopt): de roland cube 30. Heb je iets meer vermogen dan 15W en hij klinkt ook beter (heb het vergeleken met mijn onderbuur op kot en de 30 klinkt toch wel beter). Heel goeie clean en distortion. Als je een gitaar met humbuckers hebt kun je er een heel goed geluid uit halen.

Exi
3 juli 2010, 12:53
Misschien een Peavey Vypyr 15? Komt wel een aardig metal-geluid uit.
Ik heb geen ervaring met die Orange, maar die lijkt me niet echt metal. ;)

Ijselrobo 07
3 juli 2010, 14:29
hey,

ik heb een marshall MG2FX staan, om mee op vakantie te nemen.
Dat ding weegt heel weinig, er zit een draagriem aan, en heeft de volgende dingen erin gebouwd:
2 soorten Sparkling Clean Ballad ,
2 soorten Dry Vintage Blues,
2 soorten Modern Rhythm,
2 soorten Heavy Rock Hi-Gain,
2 soorten Phase metal,
2 soorten Fat Lead Solo,
een tuner
een metronoom
een headphone line out,
een mp3 line in,
en hij werkt op batterijen/een stopcontact.

Verder heeft het ding 2 loeiharde watt's :blast:
hij kost 99 euro ( http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Guitars/Electric-guitar-amps/Marshall-MG2FX-Combo-/art-GIT0017139-000 )

Grtz. From Ijselrobo 07

m@rijn
3 juli 2010, 16:29
99€? Voor een MG dan nog en dan heb je slechts 2 watt. Een roland cube 30 kun je op internet tweedehands al voor een goeie 100€ vinden. En als hij te luid voor je gaat, dan draai je de volumeknop toch gewoon wat in? Je hebt er minstens evenveel functies mee en zonder twijfel een beter geluid.

Quasimodo
3 juli 2010, 17:05
Misschien een Peavey Vypyr 15? Komt wel een aardig metal-geluid uit.
Ik heb geen ervaring met die Orange, maar die lijkt me niet echt metal. ;)

Ik ben een blijde bezitter van een Peavey Vypyr 15. Kostte bij MusicStore in Keulen € 88,=!