PDA

View Full Version : Entwistle HV 58 Pickups - Indrukwekkend



JohnnyJazz
3 juli 2010, 11:56
Ey mede gitaristen..

Vorige week mijn setje Entwistle pickups binnen gekregen, het is mijn eerste ervaring met deze pickups en ik moet zeggen dat ze echt het geluid geven waarnaar ik opzoek was. Ik bespeel een prachtige Les Paul gold top van Epiphone met H-H configuratie, echt een perfecte gitaar maar ik kreeg die super vette jazzsound niet uit waarnaar ik opzoek was. Via Marktplaats kwam ik in contact met een bedrijf welke Entwistle pickups in de Benelux verhandeld. Ik was zelf nog niet bekend met het merk, maar de HV58 zebra humbucker beloofde mij die vintage jaren 50 sound. Na de installatie heb ik hem gelijk aangesloten aan mijn Vox om ze uit te nemen voor een testritje. Echt de sound was geweldig, de tonen zijn soepel en wel gedefinieerd. Qua prijs was het niet echt een gok, ik heb 52 euro exc verzending voor de set betaald, echt een scheet en drie knikkers vergeleken met bijv Dimarzio of EMG… Ik had niet al te hoge verwachtingen van dit Engelse merk maar ik ben echt zeer onder de indruk… Ik denk dat ik binnenkort mijn Squier maar eens ga upgraden met deze pickups. Zeker het proberen waard. Ze blijken trouwens in Zuid Korea deze elementen te vervaardigen, Korea is zeker aan het groeien qua kwaliteitsproducten, zelfs mijn Epiphone komt er vandaan.
Wilde het even met jullie delen.

Groeten

Reinout