PDA

View Full Version : Koch Studiotone met Tubescreamer



blademan
3 juli 2010, 08:38
heeft iemand van jullie ervaring met hoe een Studiotone reageert op een Tubescreamer? Ben benieuwd.

Ash ketchum
3 juli 2010, 09:26
Ik heb ook een Studiotone en gebruik een Lovepedal Eternity clone (Tubescreamer zonder input- en outputbuffer en wat tweaks). De combinatie is bij mij zeer goed te doen. Op de eerste 2 kanalen is het een lekkere boost met een lekkere midhump om door de mix heet te prikken en een goede toevoeging van compressie. Met het od+ kanaal word het mij te ranzig, maar dat kan je aanpassen met een volumeknop.

dekuif
3 juli 2010, 10:07
Ik gebruik de studiotone met een maxon 808. Het is net dat tandje extra op de OD kanalen.

Vooral gebruik voor de boost (volume) en een tandje meer Gain voor solo werk.

Wat ik alleen als vervelend ervaar: op het cleane kanaal boost de od808 het volume veel harder dan bij het OD kanaal. Iemand een idee hoe dat komt?

ErikE
3 juli 2010, 13:08
@dekuif

Het OD kanaal heeft veel compressie, waardoor de TS zal zorgen voor meer gain ipv. volume, en een midhoog boost waardoor het beter door de mix prikt.

Op het cleane kanaal heb je veel minder compressie (= meer dynamiek), waardoor extra input ook echt extra volume oplevert.

dekuif
4 juli 2010, 14:25
Ok, dat is helder. Het is daarom ook wel oppassen dat je de TS uitzet en niet terug switched naar clean met de TS aan. Dat gaat echt ineens loeihard....

Hebben jullie overigens ook de bekende 'plop' bij terugschakelen van OD naar Clean? Ik heb begrepen dat dit komt doordat de studiotone eigenlijk een 1 kanaals amp is.

blademan
4 juli 2010, 20:07
Hebben jullie overigens ook de bekende 'plop' bij terugschakelen van OD naar Clean? Ik heb begrepen dat dit komt doordat de studiotone eigenlijk een 1 kanaals amp is.

heb ik echt helemaal geen last van, amp is erg stil

dekuif
4 juli 2010, 21:46
heb ik echt helemaal geen last van, amp is erg stil

Hmm, dat is vreemd. Bij Koch vertelde ze me dat dit 'default' is bij de studiotone. Dit is tot nu toe echt het enige minpuntje van de amp.

Ik zal nog eens contact zoeken met Koch Amps.

Fragedallic
7 juli 2010, 13:28
zelf heb ik een studiotone XL head en heb er ook "last" van. maar alleen bij het uitschakelen van de OD+ ( hetzij direct terug naar clean of van OD+ naar OD
Koch vertelde ook dat dit normaal was. hun tip was om tijdens het schakelen niet te spelen :seriousf:

wbt een OD pedaal over de koch, ik gebruikte vorig jaar nog een VS Route 66 (808-ish ) icm de studiotone XL. erg lekker maar to soms too much over de OD channel. ook bij lage gain settings.
Gebruik nu al een tijdje een Barber LTD (normale versie ) die erg lekker werkt als oppepper over m'n clean ( Koch clean is soms wat steriel ) , en als hele fijne boost voor m'n OD of voor extra grid.

ar250artist
9 juli 2010, 08:26
Ik gebruik al een paar jaar een studiotone combo in combinatie met een bad monkey en een mxr zakk wylde overdrive. Over beide ben ik wel tevreden, kwestie van smaak. Overigens gebruik ik vrij milde instellingen om de sound net wat lekkerder te maken. De bad monkey is wat strakker en de mxr juist wat gruiziger. Ik gebruik ze niet echt als boost.

dekuif
12 september 2010, 14:14
Zo, ik ben klaar met het experimenteren. Ik heb de 808 nu als randje voor op het cleane kanaal. En een MicroAmp in de Effectsloop om het volume te boosten. Dat werkt echt prima!