PDA

View Full Version : Cocktailtje maken?



Orpheo
3 juli 2010, 00:27
We nemen....

3 delen padouk
2 delen wenge
1 deel ebben

en wat krijgen we dan?

Ja, orpheo's nieuwe les paul!

Ik heb weer gekozen voor mijn vaste recept, warmoth. De order is zojuist doorgekomen. Ik twijfel nog voor de pups, ik heb nog zoveel leuks liggen! een duncan custom/59 hybrid setje, een doug aldrich setje, een jb/bluesbucker hybrid met een novatron voor in de neck...

ik ga (weer) voor een 3 pup allround setup, dus met een middenpup die echt werkt en bruikbaar is voor tone en muziek, maar dan met wat kleine, leuke features. bijvoorbeeld een 5 weg blade onderop, met aanwijsbare tone envolume (dus dan kan in de praktijk iedere pup z'n eigen volume en tone hebben!), en bovenop een kleine switch voor coiltap, zodat 't nog wel enigszins 'normaal' lijkt.

De top word dus 2 delig padouk, de back 2 delig wenge, massief. De hals word ook padouk, de toets word ebben, what else? 6100 dunlop jumbo frets, iveroid binding op de top en de hals, celtic cross inleg, ook op de 1e fret. en een gewone les paul brug, met alle hardware van gotoh. de hals krijgt een redelijk maffe combinatie van specs: 25.5'' scale, 1 inch dik, volledig rond, en 1 3/4 inch breed bij de topkam. lang, dik en breed dus, JUST my thing!

Ik ga 'm in de olie zetten, heb er geweldige ervaringen mee, en het ziet er ook nog eens lekker naturel uit.

Zodra ik pics heb, post ik ze, natuurlijk! Ik heb 'm echt NET besteld :D Ik krijg 'm waarschijnlijk pas als ik terug ben van vakantie, just as it should be :rockon:

aaronstonebeat
3 juli 2010, 00:42
Klinkt weer goed en ben benieuwd.

Ik ben ook onderhand wel heel erg nieuwsgierig hoe die bakken van jou klinken; en dan niet in de zin als wanneer je een tekst leest of hoort maar als wanneer een gitaar ingeplugd is en bespeeld wordt.

Dat wordt een zware jongen, of gaat er ook nog uitgehold worden?

Orpheo
3 juli 2010, 00:46
Klinkt weer goed en ben benieuwd.

Ik ben ook onderhand wel heel erg nieuwsgierig hoe die bakken van jou klinken; en dan niet in de zin als wanneer je een tekst leest of hoort maar als wanneer een gitaar ingeplugd is en bespeeld wordt.

Dat wordt een zware jongen, of gaat er ook nog uitgehold worden?

hij wordt massief, zoals ik al schreef ;)

Als je eens wat wilt horen en/of proberen, je bent altijd welkom. als er weer een schappelijke meet is, neem ik weer wat leuk spul mee.

Duhsjaak
3 juli 2010, 05:58
Ik ben superbenieuwd!!!
Fijne vakantie!!!
Groet Gus a.k.a. Duhsjaak

mesaman
3 juli 2010, 10:00
ik ben ook wel nieuwsschierig.treed je wel eens op?

Nielsje
3 juli 2010, 11:58
ik ben ook wel nieuwsschierig.treed je wel eens op?

Gniffel......

Orpheo
3 juli 2010, 12:05
ik ben ook wel nieuwsschierig.treed je wel eens op?

momenteel niet. ik heb totaal de tijd er niet voor, en ik kan geen muzikanten vinden die dezelfde muziek willen spelen als ik. waarom ik dan toch zoveel gear heb? waarom niet? ik ben een verzamelaar, ik verzamel amps, gitaren, horloges, boeken, whiskies, glazen, mokken... ik denk maar zo, zolang ik er niemand kwaad mee doe, en geen financiele problemen erdoor krijg, waarom niet?

st.robot
3 juli 2010, 12:36
volledig massief? heb je een idee hoe zwaar dat gaat worden? zal denk ik toch rond de 6kg gaan hangen. of valt het allemaal nog wel mee? in ieder geval weer een uniek gitaartje

veel plezier ermee, ben benieuwd naar de foto's

grtz

Orpheo
3 juli 2010, 17:24
volledig massief? heb je een idee hoe zwaar dat gaat worden? zal denk ik toch rond de 6kg gaan hangen. of valt het allemaal nog wel mee? in ieder geval weer een uniek gitaartje

veel plezier ermee, ben benieuwd naar de foto's

grtz

6 kilo ongeveer, wellicht wat lichter. ik heb een LP van massief pallisander en purperhart, en die is een royale 5 kilo.

guitarkid
3 juli 2010, 18:26
ik denk maar zo, zolang ik er niemand kwaad mee doe, en geen financiele problemen erdoor krijg, waarom niet?

Ik kan geen enkele reden bedenken....!!!
Ben benieuwd!

Gr. C.