PDA

View Full Version : stereo loop/switch-pedal voor een electrische gitaar met piezo



FenderBender
2 juli 2010, 13:38
Ik heb een Fender Deluxe Power Stratocaster. Deze heeft een piezo in de brug zitten. een heerlijke veelzijdige gitaar.

Het nadeel is alleen dat er geen switch opzit om te schakelen tussen electrisch, piezo of allebei. Heb nog nagevraagd of het mogelijk is om een switch in de gitaar te bouwen, maar dat gaat helaas niet zo makkelijk.

Wat ik wil is een switch pedaal 2-in (electrisch/piezo) 2-uit (gitaarversterker/PA) met de mogelijkheid om kanaal 1, kanaal 2, of beide aan of uit te zetten.

Ik ben zoiets nog niet tegengekomen in 1 pedaal. Weet iemand of zo'n pedaal bestaat?

Thyrif
2 juli 2010, 14:03
Heb je niet gewoon volumeknoppen voor zowel de electrische als piezo op je gitaar zitten?

ME.
2 juli 2010, 22:14
Waarschijnlijk wordt het dan een zelfbouw pedaaltje. Zou er zo niet één weten.

Zijn vast wel bouwers die het voor je willen maken. Misschien kun je Dirk Hendrik wel zover krijgen.

Succes

FenderBender
3 juli 2010, 14:09
Heb je niet gewoon volumeknoppen voor zowel de electrische als piezo op je gitaar zitten?

Er zitten idd 2 volumeknoppen op, maar dit is niet geschikt als je snel wil switchen tussen elektrisch en akoestisch.

FruscianteFan
3 juli 2010, 14:55
Dan zul je denk ik een 3-weg switch moeten (laten) inbouwen zodat je op de gitaar switcht tussen magnetisch en piezo. Vervolgens koop je een ABY-box om te kunnen switchen tussen amp, PA of beide.

idno
5 juli 2010, 08:48
Ibanez had een aantal jaar terug ook gitaren met ingebouwde piezo. Deze hadden dan 2 output jacks en een switch om te kiezen tussen gitaar / piezo

FenderBender
5 juli 2010, 21:23
heb een bakkie gevonden wat doet wat ik wil. is alleen wel aan de prijs: http://www.rockpalace.com/product/Lehle-Little-Dual (175 Euro)

in principe gaat het om 2 aan/uit switches. heb al geprobeerd om 2 willekeurige goedkope bakkies neer te leggen, met het volume volledig uit als ze aan staan :-) Verre van ideaal maar het werkt wel.

Ga nog op zoek naar iemand die zo'n bakkie kan bouwen.

Nielsje
6 juli 2010, 01:02
Hoezo?
Je kan toch ook de Lehle kopen? Lehle maakt écht goede schakelaars hoor!