PDA

View Full Version : Nieuwe amp: Marshall haze 40 combo ...eindelijk...



Taff
2 juli 2010, 11:25
na lang nadenken heb ik hem uiteindelijk toch maar opgehaald
mijn nieuwe amp: de Marshall haze 40 combo

hij is clean wel oke, je kan er echt goede geluiden uithalen
de overdrive is echt vet, zeker als je de boost aan zet
nog ff wachten tot mijn footswitch binnenkomt\\

:D:D

Taff
2 juli 2010, 11:29
Btw: ik speel op een tele thinline deluxe met widerange HB's

marshall + tele klinkt strak

marc_o
2 juli 2010, 11:35
Tof hoor. Maar je neemt 'm al mee zonder voetswitch?
Kun je beschrijven welke sounds je ermee zoekt en hoe e.e.a. klinkt?

Taff
2 juli 2010, 19:34
ik kreeg em met de de 2 button
wacht nu nog op de 4

hij klinkt super, al is ie clean ietsje minder
het drive kanaal is echtgoed, vind ik. (weet ik, niet zo'n zeer gedetailleerde beschrijving)

maar ik zocht allereerst een goede clean, huppe tubescreamer ervoor en klaar. maar de boost functie op elk kanaal is heel handig, en te bedienen met de footswitch

zocht gewoon naar een goed standaard geluid, maar waarmee ik ook uit de voeten kan

Ijselrobo 07
2 juli 2010, 20:26
Hey,

ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe amp ;)

ten tweede, wat voor knopjes zitten er op de bijgeleverde footswitch?

KoenStradlin
2 juli 2010, 22:28
heuy

gaan we dan nog een keer in je tuin gitaren?;)

Taff
5 juli 2010, 10:35
Jaaman,

de footswitch met 4 knoppen:
channel - boost - reverb - effects

jim__
5 juli 2010, 13:37
Grappig, eindelijk een medestander die het ook aandurft om hem te kopen. Zelf vind ik hem juist clean onwijs goed, zeker in combinatie met de bright-switch (afhankelijk van de gitaar). Wel helder en sprankelend, maar niet zo scherp als bijvoorbeeld een fender twin. Het drive kanaal is ook erg lekker oldschool Marshall, alleen bij sommige gitaren klinkt deze nogal donker. Heb inderdaad ook de vierknops pedaal erbij gehaald, jammer dat ze deze er niet standaard bijleveren. Dan hadden ze de speaker-emulated line out er voor mij uit kunnen laten, deze is het net niet.

Heb er wel een booster/overdrive pedaal bij gehaald (Maxon OD808) om hem af en toe net even verder op te stuwen, maar met de ingebouwde effecten kan ik prima leven in de oefenruimte en desnoods op het podium. Veel plezier ermee!

PS Kijk uit, hij gaat echt belachelijk hard. Zeker nadat hij een beetje is ingespeeld. Gelukkig klinkt hij op huiskamervolume ook nog heel behoorlijk.

bluegate
5 juli 2010, 16:22
Ik heb de Haze 15 wel eens geprobeerd en vond 'm erg tof.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Taff
8 juli 2010, 14:08
@Jim

ik heb er zelf een tubescreamer voor staan :D

jim__
9 juli 2010, 12:22
@Jim

ik heb er zelf een tubescreamer voor staan :D
Dat is precies wat de Maxon 808 ook is. Werkt inderdaad prima! Nu moet ik alleen nog op zoek naar een lekkere Wah, wellicht dat ik dan m'n Pod X3 Live toch te koop zet (ondanks dat ie ook erg praktisch is soms). Veel meer effecten gebruik ik toch niet.

Misschien nog een leuke tip: het cleane kanaal zonder boost gaat ook vrij aardig om met akoestische gitaren, ondanks dat hij hier uiteraard niet voor bedoeld is. Maar in noodgevallen werkt het wel, mits je de presence wat omhoog gooit.

joost22
10 juli 2010, 13:42
Ik heb hem ook aangeschaft, super fijn geluid, weinig distortion, maar met een bluesdriver er tussen genoeg voor punkrock(green day achtig) en vette rock/roll

Afgelopen week de studio in gegaan waar ze een jcm 800 hadden staan en een jmp uit 1977 en de haze kon goed mee draaien!

Na drie nummers te hebben ingespeeld kwam er in eens geen geluid meer uit mijn haze, alles deed het, lampjes branden en je kon de kanalen horen schakelen, maar geen geluid, zelf geen ruis of iets!

Ik heb hem net een maandje en ben er echt super zuinig mee, dus dat is een zware teleurstelling. Ik heb er(uiteraard) nog garantie op en heb hem meteen weg gebracht.

Er word mij dan wel leuk verteld in de muziekzaak; "als de buizen kapot zijn, valt dat niet onder de garantie". Wat natuurlijk naar is, als je zuinig op je spullen bent.

Zodra ik weet wat het defect is, post ik dat hier!

guitarguru
10 juli 2010, 18:34
Ik krijg meestal wel 90 dagen garantie op de buizen.....