PDA

View Full Version : moeilijke keuze....



svengibson
2 juli 2010, 09:29
ik heb na deze vakantie genoeg geld verdiend om iets leuks te kopen en ik
heb 2 dingen op het oog, een gibson sg standard of een marshall Mg100 HFX.

de marshall is rond 600 euro en de sg rond de 1000, ik heb na de vakantie zo'n 1200 euro verdiend maar werk dan ook niet meer tot en met volgend jaar zomervakantie. ik heb op dit moment een Fender Frontman versterker van 15 watt (een beginnersversterker), en als gitaren een epiphone sg en een strat (deze wil ik niet verkopen)

wat zal ik kopen de marshall of de SG?

Ibanez666
2 juli 2010, 09:33
In iedere geval niet DIE Marshall.

Ik zeg koop een tweedehands SG EN een tweedehands Marshall :)

Orpheo
2 juli 2010, 10:19
In iedere geval niet DIE Marshall.

Ik zeg koop een tweedehands SG EN een tweedehands Marshall :)

absoluut. voor 500E kan je echt een leuke SG kopen, en voor 500 een leuke marshall! die mg serie is, tja... ok. niet superbijzonder. die kleintjes zijn leuk voor thuis, maar die groteren zijn eigenlijk het geld niet waard.

lindstrom
2 juli 2010, 10:50
Inderdaad een 2e hands gibson SG kopen en een 2e hands buizenbakje op de kop tikken..

Die MG is echt niet te pruimen vind ik zelf.

Mr Orange
2 juli 2010, 10:56
MG niet kopen
die SG wel en of dat nieuw of 2e hands is moet jezelf weten natuurlijk

Rock Bottom
2 juli 2010, 11:04
Een goede (2dehands}amp kopen en niet die MG
als het uitkomt nog een 2dehands SG zoniet een paar nieuwe elementen in de Epi SG.

Rutger Molenberghs
2 juli 2010, 11:34
Al eens wat Gibson SG's uitgeprobeerd? Naast de Standard heb je ook de Special reeks. Vooral de Special Faded modellen hebben een goede prijs (tussen €500 en €600 nieuw). Maar je zou ze eerst eens naast elkaar moeten proberen. Misschien vind je de ene niks en de andere geweldig.
Je kan, zoals reeds een paar keer gezegd, ook op de tweedehandsmarkt kijken.

Thyrif
2 juli 2010, 11:47
In any case, alsjeblieft niet die MG. Om het nog maar eens te herhalen voor de duidelijkheid:
Ga liever tweedehands zoeken voor een leuke buizenbak, of desnoods een nieuwe (jet city en blackstar hebben sowieso leuke amps voor weinig geld, en 20 watt is eigenlijk ook luid zat!)
Wat de SG betreft, geweldige gitaar, maar bespeel ook even de special, naast de standard, misschien bevalt die ook gewoon goed (en is wel bijna de helft van de prijs), en anders ook tweedehands?

svengibson
2 juli 2010, 12:07
dat die MG marshall nou niet echt geweldig is heb ik nu wel begrepen.
ik wil wel een sg special kopen maar die is zo LELIJK. op de neck zitten
dots dat is echt niks voor een sg en de pickups zijn zonder cover, dat zou ik dan nog wel kunnen veranderen maar de neck niet.

weet iemand waar ik heel goedkoop een SG standard kan kopen?

Orpheo
2 juli 2010, 12:18
dat die MG marshall nou niet echt geweldig is heb ik nu wel begrepen.
ik wil wel een sg special kopen maar die is zo LELIJK. op de neck zitten
dots dat is echt niks voor een sg en de pickups zijn zonder cover, dat zou ik dan nog wel kunnen veranderen maar de neck niet.

weet iemand waar ik heel goedkoop een SG standard kan kopen?

de special had altijd al dots...maar als jij perse een dure standard wilt, terwijl de special net zo goed is (soms zelfs beter...), dan moet je vooral de standard kopen, en doorsparen voor een betere amp.

FruscianteFan
2 juli 2010, 12:39
de special had altijd al dots...maar als jij perse een dure standard wilt, terwijl de special net zo goed is (soms zelfs beter...), dan moet je vooral de standard kopen, en doorsparen voor een betere amp.
Tsjah, dat zeg je nou wel, maar ik heb ooit een Special Faded bespeeld en die gitaar was gewoon niets voor mij, terwijl ik iets recenter een Standard heb bespeeld en ik was op slag verliefd. Had vooral te maken met de hals...

Orpheo
2 juli 2010, 13:27
Tsjah, dat zeg je nou wel, maar ik heb ooit een Special Faded bespeeld en die gitaar was gewoon niets voor mij, terwijl ik iets recenter een Standard heb bespeeld en ik was op slag verliefd. Had vooral te maken met de hals...

tuurlijk, halsprofiel is belangrijk, maar tone ook. ik had een sg special faded, en dat ding KLONK, damnnn. de standards en customshops die ik daar testte, bleven nergens.

Buzzel
2 juli 2010, 14:10
je hebt al 2 gitaren die wel oke zijn, maar..
De versterker die je hebt is niet zo goed (helemaal niet op band niveau).

Ik zou dus zelf aanraden om een goeie amp te kopen. Ik ben zelf niet zo'n fan van Marshall, dus ga eens naar een grote muziek winkel en test er op los:ok:

vulvasonic
3 juli 2010, 01:42
Tweedehands SG Special voor +/- €400,- en dan een Vox AC-15 erbij. Weliswaar geen Marshall, maar de Vox klinkt tenminste wel goed. :D

Beetje flauw. Ik ben geen groot Marshall-liefhebber, al ben ik oprecht overdonderd door het fantastische geluid van de 50 watt Vintage Modern combo.

nielsnielsniels
3 juli 2010, 03:05
Tweedehands SG Standard en een Fender Super Champ XD, is 300 nieuw.
Ga i.i.g. niet bezuiningen op een gitaar, dat is het meest belangrijke.

svengibson
3 juli 2010, 09:55
Weet iemand misschien waar een sg special te koop staat voor +\_ 400 euro?????

Buzzel
3 juli 2010, 12:19
Weet iemand misschien waar een sg special te koop staat voor +\_ 400 euro?????

tijd om marktplaats in de gaten te houden ;)

FruscianteFan
3 juli 2010, 12:41
Tweedehands SG Standard en een Fender Super Champ XD, is 300 nieuw.
Ga i.i.g. niet bezuiningen op een gitaar, dat is het meest belangrijke.
Als die Frontman 15 de versterker is die ik denk dat het is, dan zou je met een Champ XD die niet zo heel erg vooruit gaan...