PDA

View Full Version : Shin-ei fuzz-wah



Masod
2 juli 2010, 08:02
hoi allemaal,

een oom van me heeft me een tijd geleden een fuz/wah pedaal gegeven va shin-ei/ compagnon.

maar, nu krijg ik niet bepaald een geweldig geluid uit de fuzz.

weet iemand misschien hoe ik het beter kan krijgen?
of ligt het aan het pedaal?

bedankt!

almarvk
2 juli 2010, 08:03
Deze gaat naar Effecten.

Dirk_Hendrik
2 juli 2010, 08:14
Begin met alle elko's te vervangen.

muziekschuur
2 juli 2010, 10:11
http://www.youtube.com/watch?gl=NL&v=-2a9rPf-Ljw

nightraven
2 juli 2010, 11:14
nog een voorbeeld :mmmm:
http://www.youtube.com/watch?v=Xmhc4URVL7s

Nielsje
2 juli 2010, 11:27
Maak ik het gewoon af met een plaatje!

http://f38.aaa.livedoor.jp/~greens/photos/97kouketsu_efect_320-34.jpg

geert1976
2 juli 2010, 12:48
hoi allemaal,

een oom van me heeft me een tijd geleden een fuz/wah pedaal gegeven va shin-ei/ compagnon.

maar, nu krijg ik niet bepaald een geweldig geluid uit de fuzz.

weet iemand misschien hoe ik het beter kan krijgen?
of ligt het aan het pedaal?

bedankt!

Ik heb er zelf ook eentje,

Wat bedoel je met geen geweldig geluid?

Als de batterij bijna leeg is, werkt die ook niet goed meer.
En de fuzz klinkt nogal eigengereid

Masod
9 juli 2010, 14:00
nou de wah heeft neit heel veel bereik,

plus dat hij nogal kraakt als ik de wah gebruik.

maar wat voor stijlen gebruikt fuzz eigenlijk?

Dirk_Hendrik
9 juli 2010, 17:20
Je praat over een low budget pedaal van een jaar of 35 oud dat vermoedelijk jaren stil heeft gelegen. Dan zou je kunne verwachten dat het ding last heeft van veroudering en dus niet meer als nieuw klinkt. daarom nogmaals:

Begin met alle elko's te vervangen.

Uiteraard staat het je vrij dit te negeren als je geen idee hebt waarover ik het heb. :crazyhappy:

geert1976
10 juli 2010, 02:57
nou de wah heeft neit heel veel bereik,

plus dat hij nogal kraakt als ik de wah gebruik.

maar wat voor stijlen gebruikt fuzz eigenlijk?

even contactspray in de rotor spuiten (die word door de gekartelde geleider aangedreven dan doet die het weer)

Het bereik is in te stellen, heeft te maken met de afstelling van de rotor en de positie van het zwarte pedaal die je met je voeten bedient.

fuzz werd vooral in de 70's veel gebruikt bij rockmuziek.

Zoals ik in een eerdere post aangaf is de fuzz erg eigengereid.

geert1976
10 juli 2010, 03:01
Je praat over een low budget pedaal van een jaar of 35 oud dat vermoedelijk jaren stil heeft gelegen. Dan zou je kunne verwachten dat het ding last heeft van veroudering en dus niet meer als nieuw klinkt. daarom nogmaals:


Uiteraard staat het je vrij dit te negeren als je geen idee hebt waarover ik het heb. :crazyhappy:

wel budget, maar niet lowbudget hoor, deze dingen werden gebouwd door Tokai geloof ik:ok:

Elco's is niets mis mee, er zit gewoon vuil in de rotor thats all:ok:

Ik ben blij dat ik er weer eentje heb:cheerup::cheerup: (je wilt niet weten wat ze voor deze pedalen vragen)

Dirk_Hendrik
10 juli 2010, 09:22
Pas nou op wat je zegt Geert. Voor je het weet heb je weer een nieuw indianenverhaal de wereld in geholpen. Tokai en Shin-Ei hebben werkelijk niets met elkaar te maken behalve de Japanse achtergrond. Idem met suggesties dat er een relatie tussen Coron en Maxon zou zijn bijvoorbeeld.

Budget? Jazeker wel, in de categorie Monacor e.d. ook:
http://www.dirk-hendrik.com/temp/advertentie_elektuur_april_1977.pdf

Elko's is van alles mis mee. :soinnocent:

Mitch
10 juli 2010, 10:21
Low budget was de vraagprijs destijds niet. Ik heb nog de originele doos en daar staat met pen een prijs op geschreven van (tromgeroffel) Hfl195,-
De wah klinkt op mijn beestje ook als een matige toonpot, het wordt gewoon wat doffer en that's it. De fuzz is een beest.

zoon van Piet
10 juli 2010, 11:27
grrrmmmmbll..
eigenlijk ben ik met gitaarnet-pensioen.. maar ja, soms moet je als vintage gitaarfreak ( zelf vintage, bedoel ik..) toch in actie komen...

Ik kocht destijds mn eerste Shin-ei wah wah ( met merknaam Avora) nieuw in de winkel, zal 1976 geweest zijn en ik betaalde iets van 75 guldens. Termen als lowbudget kenden we toen niet, maar iedereen was het erover eens dat ALLES uit Japan goedkope rotzooi was. Dat had meer te maken met bekrompenheid en zelfs wat racisme, maar Japans spul was wel het goedkoopst van alles in de winkel. Maar mijn Colorsound kraakte en ik moest iets..
Die wah was inderdaad behoorlijk kut.. al blijkt de behuizing de tand des tijds goed te doorstaan. Maar de Fuzz is een absolute winnaar. Nul dynamiek, niks fijnzinnigheid, om maar niet te spreken over een buizenachtige vervorming of zo. Maar onder de echte kettingzaagfuzzen is dit een topper.

Shin-Ei was een losstaande firma en leverde aan iedereen. Avora, Companion, Monacor, Shaftesbury, Jax, Univox en vele anderen. De fuzz in deze pedalen is bij mijn weten ( en mijn weten is minder dan D_H) gelijk of nagenoeg gelijk aan de Univox Superfuzz, die ook van Shin-Ei kwam. Die Superfuzz is legendarisch en duur ( vanwege de RHCP-connectie, die ene dooie gitarist gebruikte 'm). De Shin-Ei is gelijkwaardig, maar minder legendarisch (gebruikt door Jesus & Mary Chain en Misfits). Ik heb er twee, goedkoop op de kop getikt, maar nooit last gehad van rotte elco's of zo..
maybe I'm just plain lucky?

geert1976
10 juli 2010, 12:07
Pas nou op wat je zegt Geert. Voor je het weet heb je weer een nieuw indianenverhaal de wereld in geholpen. Tokai en Shin-Ei hebben werkelijk niets met elkaar te maken behalve de Japanse achtergrond. Idem met suggesties dat er een relatie tussen Coron en Maxon zou zijn bijvoorbeeld.

Budget? Jazeker wel, in de categorie Monacor e.d. ook:
http://www.dirk-hendrik.com/temp/advertentie_elektuur_april_1977.pdf

Elko's is van alles mis mee. :soinnocent:

Ach ik heb het een keer op het net gelezen:ok:

Maar als ik naar jou add kijk:

fl 118,00 was een boel geld in 1977 hoor:ok:

Ik geloof dat een Hondo SG gitaar toen ongeveer fl 70,00 kostte:ok:

geert1976
10 juli 2010, 12:11
grrrmmmmbll..
eigenlijk ben ik met gitaarnet-pensioen.. maar ja, soms moet je als vintage gitaarfreak ( zelf vintage, bedoel ik..) toch in actie komen...

Ik kocht destijds mn eerste Shin-ei wah wah ( met merknaam Avora) nieuw in de winkel, zal 1976 geweest zijn en ik betaalde iets van 75 guldens. Termen als lowbudget kenden we toen niet, maar iedereen was het erover eens dat ALLES uit Japan goedkope rotzooi was. Dat had meer te maken met bekrompenheid en zelfs wat racisme, maar Japans spul was wel het goedkoopst van alles in de winkel. Maar mijn Colorsound kraakte en ik moest iets..
Die wah was inderdaad behoorlijk kut.. al blijkt de behuizing de tand des tijds goed te doorstaan. Maar de Fuzz is een absolute winnaar. Nul dynamiek, niks fijnzinnigheid, om maar niet te spreken over een buizenachtige vervorming of zo. Maar onder de echte kettingzaagfuzzen is dit een topper.

Shin-Ei was een losstaande firma en leverde aan iedereen. Avora, Companion, Monacor, Shaftesbury, Jax, Univox en vele anderen. De fuzz in deze pedalen is bij mijn weten ( en mijn weten is minder dan D_H) gelijk of nagenoeg gelijk aan de Univox Superfuzz, die ook van Shin-Ei kwam. Die Superfuzz is legendarisch en duur ( vanwege de RHCP-connectie, die ene dooie gitarist gebruikte 'm). De Shin-Ei is gelijkwaardig, maar minder legendarisch (gebruikt door Jesus & Mary Chain en Misfits). Ik heb er twee, goedkoop op de kop getikt, maar nooit last gehad van rotte elco's of zo..
maybe I'm just plain lucky?


thanx, duidelijkheid:ok:

Dan ben ik samen met jou waarschijnlijk ook gelukkig.

Mijn pedaal vertoont ook geen gebreken.
De fuzz is inderdaad heerlijk.
De wah is zeker geen top, maar ik heb slechter gehoord (zoals op mijn Boss ME 50)