PDA

View Full Version : jack naar XLR voor schakelen kanaals Bogner Alchemist



rupke
2 juli 2010, 08:01
Goedemorgen allemaal,

ik heb sinds kort een bogner Alchemist. Gisteren voor het eerst in de band er mee gespeeld in de repetitie. En.................wow wat een geweldige sound heeft deze versterker. Ik heb een losse top en er onder een t-rex 2x12 cabinet. Prachtig mooi clean en een heerlijke gedefinieerde oversturing zeg.

Maar nu het volgende.
Ik wil een 19" multieffect aanschaffen ( ik denk zelf aan de g-major of iets dergelijks) via de G-major kun je kanalen schakelen via een jack die vanuit de g-major naar de input van de versterker gaat waar je de footswitch normaal insteekt.

Nu is het volgnede het geval. Op de de Bogner Alchemist zit een footswitch aangesloten waarmee je kanaal kunt wisselen, boosten, delay en reverb op aan en uit kunt schakelen. Deze footswitch is aangesloten via een XLR aansluiting.

Ik hoef alleen maar te kunnen switchen tussen clean clean en overstuurd. Dus de vraag is of dat wel mogelijk is?

Ik hoor graag van jullie

Greetz Rupke

cluseau
5 juli 2010, 07:36
Ik hoef alleen maar te kunnen switchen tussen clean clean en overstuurd. Dus de vraag is of dat wel mogelijk is?



Hoi Rupke, omdat er niemand reageerd zal ik een poging wagen je verder te helpen. Om eerlijk te zijn kan ik je geen pasklaar antwoord geven al denk ik wel dat het mogelijk moet zijn. Schema's zijn hier niet onbelangrijk he! Daar kun je in zien wat er gebeurd of moet gebeuren. Maar om kort te gaan, XLR is toch 3 draads? Dat is een stereo jack ook dus moet het om te bouwen zijn als dat je bedoeling is.

Frans.

rupke
5 juli 2010, 09:27
Hoi Cluseau,

Bedankt voor je reactie. de XLR is inderdaad 3 polig. Ik zal eens kijken of ik een schema kan krijgen bij Bogner dan kna ik deze weer hier posten en hopelijk kan er iemand mij verder helpen.

Greetz Rupke

rupke
17 juli 2010, 09:14
Goedemorgen

Ik heb het schema gekregen van Bogner hoe de Alchemist de kanalen schakelt + delay en reverb.

Het plaatje staat hier:
http://picasaweb.google.com/robtabbers/GibsonJunior#

Ik hoop da tiemand mij kan vertellen of iets kan maken dat ik ipv van de XLR aansluiting de kanalen clean en overdrive met een jack kan schakelen. dus een verloop van jack naar XLR.

zodat ik bijvoorbeeld met een TC g-major (welke een jack uitgang heeft om kanalen op een amp te schakelen) het kanaal van de Alchemist kan schakelen tussen clean en OD.

Groetjes Rupke