PDA

View Full Version : Barstje in toets van SG



Schuur25
2 juli 2010, 00:16
vorige week een Epi Gibson SG overgenomen 2e hands, ding speelt top, klinkt goed, helemaal blij.

Nou kom ik er zojuist achter dat er een klein scheurtje van ongeveer, wat zal ik zeggen... 2 a 3 mm in de 1e toets zit, ten hoogte van de B snaar. Het loopt een beetje vanuit de topkam, zo de toets in.

Dit zit mij niet helemaal lekker, en nu ben ik iets minder blij dan toen ik de Gitaar overnam. Of de beste man dit ook wist, geen idee, heb hem er i.i.g niet over gehoord. Nou baart mij dit best wel een beetje zorgen, en om te voorkomen dat dit scheurtje in de toekomst groter wordt wil ik dit graag wel zien te voorkomen.

Hoe kan ik dit scheurtje het beste herstellen, mischien beetje constructielijm over heen smeren zodat het opvult, en de rest wegvegen?

aaronstonebeat
2 juli 2010, 00:53
Ik zou me er niet al te druk over maken.
Hoe oud is de gitaar? Als je er geen last van hebt, is er geen probleem.

Ik zou het wel in de gaten houden. Het is van de winter kurkdroog geweest en van het voorjaar al tropisch vochtig. Hout reageert daar op. Misschien gewoon een klein barstje dat de weersomstandigheden volgt. Dan heeft opvullen ook niet zo gek veel zin, lijkt me.

Als het steeds groter wordt, is actie het overwegen waard; als het zich binnen grenzen beweegt, zou ik het laten zoals het is. Ik heb ook een epi 'sg' (g400 eigenlijk); vind het een geweldige gitaar terwijl die ook bepaalde 'issues' heeft.

Gearjunkie
2 juli 2010, 10:45
Heb je de toets al eens goed geolied?

lindstrom
2 juli 2010, 10:48
Kun je er een foto van posten?

mikeyaxeman
2 juli 2010, 10:53
Lijkt mij ook niks ernstigs.

Schuur25
2 juli 2010, 13:52
Kun je er een foto van posten?

Zal even een foto'tje maken : )

Schuur25
2 juli 2010, 14:15
http://i701.photobucket.com/albums/ww12/Vschuurman89/P4020012.jpg

Zou dit in de nabije toekomst een probleem kunnen vormen, dat het e.v.t. groter kan worden, of gewoon lekker zo laten... en gas erop.

lindstrom
2 juli 2010, 14:20
nee hoor geen enkel probleem.. lijkt wel alsof er iets in is gestoken, een mes of schroevendraaier ofzo. wellicht een topkam vijltje?

Wiellem
2 juli 2010, 14:21
Ziet er niet ernstig uit gewoon een klein beschadigingje, denk niet dat het een scheur is.

Schuur25
2 juli 2010, 14:24
Dat zou best eens kunnen ja, de Topkam is destijds wel vervangen, voor 1 van Tusq.

Laten we het lekker zo, ding speelt ook verders prima, mankeert niets aan. Alleen dit viel mij gisteren op in de oefenruimte toen wat fel licht op de toets viel.

Sanderltd
2 juli 2010, 14:27
Dat is volgens mij ook niet eens een scheut of barst. Als het je daarentegen echt stoort, kun je wat palissander zaagsel (heel fijn geschuurd dan wel!) met wat doorzichtige lijm mengen en het in het deukje smeren en terug glad schuren naderhand.
Maar of dat de moeite waard is? :)

Jasper.
2 juli 2010, 14:29
Dat zou best eens kunnen ja, de Topkam is destijds wel vervangen, voor 1 van Tusq.

Laten we het lekker zo, ding speelt ook verders prima, mankeert niets aan. Alleen dit viel mij gisteren op in de oefenruimte toen wat fel licht op de toets viel.

En nu weer net zo blij wezen als toen je hem kocht en spelen :rockon: