PDA

View Full Version : Hagstrom ultra swede



Deftone13
2 juli 2010, 00:06
Dag allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een elec gitaar.
Ben met akoestische begonnen en het kriebelt toch al een hele tijd om gewoon stevig te gaan jammen op een elektrisch beestje!

Ben mijn tijd aan het nemen om te kiezen welk beestje het zal worden maar ik kom nu al een hele tijd bij de Ultra swede van hagstrom terecht.

Heb op mijn gitaar leraars hag mogen jammen en het lag me wel. De feel is good en de klank nog beter. Maar ik ben een beetje een eeuwige twijfelaar...
En dus zoek ik nog naar ervaringen van andere (betere) gitaristen ivm hagstrom.
Natuurlijk liefst je ervaring met de ultra swede, maar laat je gewoon gaan als het over een ander model gaat ;)

Hoop zo een beter zicht te krijgen op hoe deze zweedse chinezen het doen bij de mensen!

Alvast bedankt voor de stories!

groeten Deftone


PS: Hier een link naar de ultra swede voor wie ze nog niet ontdekt heeft!

http://www.hagstromguitars.be/5504.0.html

en natuurlijk de beste review die ik ooit gezien heb! (wel jammer dat ik hem niet helemaal versta...)

http://www.youtube.com/watch?v=ie4GoD7j8E0

almarvk
2 juli 2010, 08:06
Ik heb 'm zelf tijdens een meeting een keer bespeeld en ik weet nog goed dat de gitaar loodzwaar was. Maar de bespeelbaarheid en geluid was super. Vond het een erg goede gitaar voor dat geld.

Rembull1980
2 juli 2010, 08:27
Heb een review gelezen van deze gitaar in een blad. 5 van 5 sterren ;) Was onder de indruk dat je voor dat geld geen betere gitaar kon krijgen. Zwaar is hij wel, maar dat is het enige minpunt.

Mark1990
2 juli 2010, 08:32
Heb een review gelezen van deze gitaar in een blad. 5 van 5 sterren ;) Was onder de indruk dat je voor dat geld geen betere gitaar kon krijgen. Zwaar is hij wel, maar dat is het enige minpunt.

Ik heb de Ultralux ook gehad, en mij viel het juist op dat hij zo licht was, zo rond de 2,5-3kg meen ik. voor het geld is het inderdaad een erg goede gitaar, hoewel hij voor mij niet zo geschikt was. Ik kon niet zo goed overweg met de platte hals, en het geluid vond ik erg trebly, maar het is maar net waar je naar op zoek bent natuurlijk.

Deftone13
2 juli 2010, 18:33
Alvast bedankt voor jullie input!
Op het einde van de zomer haal ik mijn beestje, hou jullie op de hoogte met pics.
Of het de hag wordt of niet blijft tot dan een verrassing ;)

Tankman
2 juli 2010, 23:44
De winkel waar ik werk is sinds de Musikmesse in Frankfurt weer Hagstrom dealer. Ik heb tot nu toe de F200, Select Swede, Selecte Ultra Swede, Swede Special Edition, Ultra Swede en de Viking in mijn handen gehad. Allemaal stuk voor stuk hele mooie gitaartjes.

Pas op met ze Chinees noemen! Ze mogen dan wel in China geassembleerd zijn, maar er is zit geen een Chinees onderdeel in!

De Ultra Swede is erg mooi om te zien, en speelt ook erg lekker. Alle Hags klinken sowieso stuk voor stuk goed. De Ultra Swede heeft wel een hele kleine body. Moet je van houden. Wat dat betreft vind ik de Select Swede wat prettiger qua formaat.

De Swede Special Edition heb ik het uitvoerigst getest, omdat ik deze uitgebreid heb gedemonstreerd aan een klant en daarnaast met de gitaar versterkers heb gedemonstreerd. Hij mag dan wel P90's hebben, maar hij knalt als een gek. Wat een scheurmonster. Clean doet hij ook erg mooi. Verreweg mijn favoriete Hag.

Mijn tweede favoriteit is de Viking. Moet je wel van Jazzgitaren houden. Ik heb hem kort mogen uittesten. Hij was vrij snel verkocht. Naar mijn mening de best uitziende Hag met de Special als 2e mooiste en ook een geweldig geluid.

De afwerking is geniaal en de bespeelbaarheid en de klank is nog beter. Zeker de moeite waard en aanraders. Als je bij mij in de buurt woont mag je gerust komen uittesten.

niekrhcpniek
3 juli 2010, 00:08
Ik heb hem een paar maanden terug ook geprobeerd (volgens mij was het het zelfde model)
Hij speelde goed voor het geld, maar was niet echt een uitblinker naar mijn mening.
Als je graag een dunne hals wilt, moet je zeker deze nemen!

Marty
21 juli 2010, 19:58
ik heb een hagstrom xl 5. Wat opvalt is de (zeer) dunne hals. prima gitaar voor weinig geld ( € 320,-). Geweldig geluid en prima bespeelbaar!