PDA

View Full Version : Trucjes met een Fender Twin.



muziekschuur
1 juli 2010, 11:39
Binnenkort staat mijn nieuwe Fender twin (omgebouwd in een Head) hier te glimmen. Nu vraag ik me dus af wat de trucjes zijn om de diverse sounds uit deze versterker te halen.
Zo kun je dus een lekkere scheur uit deze versterker halen met een Ibanez Tube screamer.

Nu heeft mijn head geloof ik geen vibrato..

Maar weet jij een leuke manier om met deze versterker een eigen geluid te creeren dan hoor ik het graag. Misschien kan dit zelfs een centraal topic worden om per versie Twin de "recepten" te delen om deze versterker zo optimaal mogelijk te leren gebruiken.

Thanks,

Frans

Nielsje
1 juli 2010, 11:41
Euh, dat ligt er aan wat voor twin je hebt toch?
Een gewone Twin kan ik nog wel redelijk bedienen, maar een 'red knob', daar kom ik zonder naslag werk niet meer uit :)

Thijssie
1 juli 2010, 12:18
Je zult het misshien niet geloven, maar ik heb lang met een zanger samengespeeld die een dikke scheur uit zijn Twin kreeg met....

....een Boss Metalzone :sssh:

Heynis
1 juli 2010, 12:35
Stiekum is dat ook helemaal niet zo'n heel slecht pedaaltje, alleen het is een hel om hem precies zo in te stellen dat het klinkt.

Verder slikt een twin voor zo ver ik weet bijna alles wel.

Harry
1 juli 2010, 14:25
moet eerlijk bekennen dat mijn eerste avonturen op het podium vergezeld gingen van een Twin Reverb met een Metalzone er voor. Kreeg er een mooie romige scheur uit....


(dacht ik toen, weet niet hoe het naar huidige maatstaven zou klinken...)

UnDefined
2 juli 2010, 09:33
Stiekum is dat ook helemaal niet zo'n heel slecht pedaaltje, alleen het is een hel om hem precies zo in te stellen dat het klinkt.

Verder slikt een twin voor zo ver ik weet bijna alles wel.

Kom m maar halen voor 30 euro :P

Jorikjet
2 juli 2010, 11:53
Binnenkort staat mijn nieuwe Fender twin (omgebouwd in een Head) hier te glimmen. Nu vraag ik me dus af wat de trucjes zijn om de diverse sounds uit deze versterker te halen.
Zo kun je dus een lekkere scheur uit deze versterker halen met een Ibanez Tube screamer.

Nu heeft mijn head geloof ik geen vibrato..

Maar weet jij een leuke manier om met deze versterker een eigen geluid te creeren dan hoor ik het graag. Misschien kan dit zelfs een centraal topic worden om per versie Twin de "recepten" te delen om deze versterker zo optimaal mogelijk te leren gebruiken.

Thanks,

Fransik kan met mijn fulltone gt500 een super goede scheur uit mijn twin halen! (zou ik trouwens eens weer moeten gebruiken, beiden)

Ijselrobo 07
2 juli 2010, 14:57
mischien kun je, om allerlei geluiden te maken, een eigen effectpedaal maken.
dit doen vele gitaristen; je pakt een stuk hout, je koopt een apparaat waarmee je stroom kan voorzien (ik dacht dat dat een Fuel Tank heette) aan bijvoorbeeld een metal effect, een wahwah pedaal, een volume pedaal, een flanger/chorus pedaal, een equalizer en ga zo maar door,
sluit die dingen op elkaar aan, en je kunt veel meer doen met je versterker dan met een pedaaltje voor enkel een channel switch van je versterker.

muziekschuur
2 juli 2010, 15:48
Heb ik al.

Het gaat me om de klassieke combinaties. (Zoals de tubescreamer (waarvoor mijn dank)
Zodat je met deze doosjes snel je amp leert kennen.

Er zijn vast een berg gebruikers van deze Fender twin hier. Hoe lang is die al niet op de markt?