PDA

View Full Version : Epi Les Paul standaard Neck Pup te "boomy"



Soesje
1 juli 2010, 09:11
Hoi allen,

Als ik me Epi Les Paul standaard (stock pups) op de neck pup zet dan is deze erg "boomy/bassig/dreunend" op een lelijke manier.. op de bridge pup is het prima.
De neck pickup is hierdoor niet echt bruikbaar voor slagwerk.

Komt dit omdat het gewoon een brakke stock pup is of is dit te fixen?

Hoor graag van jullie!

Hiro
1 juli 2010, 09:18
inderdaad, de nek van de stock pups zijn niet echt te gebruiken voor slag, dat had ik ook en heb ze zelf verveangen met seymour duncans.

Verder kan je je volumeknop op je gitaar een stukje terug draaien en watb instellingen op je versterker aanpassen, maar hier zal je je ws altijd een beetje aan blijven irriteren totdat je m vervangt

EuroCinema
1 juli 2010, 10:37
En als je nou:

1) je amp zo afstelt dat die neckpickup goed klinkt (waarschijnlijk flink wat hoog erbij)
2) je bridgepickup met de toonknop zo afstelt dat die met de nieuwe amp-setting goed klinkt (toon dus waarschijnlijk een eind dicht)?

Voor LP's weet ik het niet, maar zo doen de meeste gitaristen dit op 335's, waar dit verschil ook heel groot kan zijn.

Nielsje
1 juli 2010, 10:41
Tja, je kan proberen de pup wat af te stellen (gewoon wat verder in je body draaien), maar meestal kom je toch uit op nieuwe pups.

RS-Rik
1 juli 2010, 10:49
jabadabada, tip: DiMarzio DP103'tje, perfect voor in de nek.

munkie
1 juli 2010, 11:27
SD Jazz :ok:

lindstrom
1 juli 2010, 11:30
Goede vervangingen zijn naar mijn ervaringen:

Dimarzio from hell
Dimarzio bleus bucker
Dimarzio Air Norton
Dimarzio Eric Johnson custom

Seymour Duncan Jazz
Seymour Duncan Alnico Pro II

Maar er zijn nog honderden andere opties,. kwestie van smaak. ik zou zeggen, probeer eens wat, uiteindelijk vind je je eigen sound. daar gaat het om.

succes!