PDA

View Full Version : Goedkoop opnemen



LesPaul1612
30 juni 2010, 21:23
Hallo gitaarnetters,

onlangs heb ik in de keukenla een soort van opzetstuk gevonden die ik over de kabel van mijn elektrische gitaart kan schuiven. Met dit opzetstuk past de kabel in de microfoon ingang van mijn PC

Ik zet de recorder op mijn PC aan en verdraaid; ik krijg er nog een stukje mee opgenomen ook:supercool:

Maar toch is het nog niet helemaal goed, luister maar eens naar deze sample:

(let alsjeblieft niet op mijn spel, dit was gewoon een kort clean demonstratie testje)

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-S6QQSGPGQOKQ.mp3

Geloof het of niet, deze clip is opgenomen met de pots op 10 en enkel het brugelement. Dit klinkt veel te zompig, en je hoort het maar door een speaker, als je een koptelefoon op hebt tenminste.ook heb ik geen beschikking tot een gave scheur.

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een gratis PC amp waarmee ik over een beter geluid beschik en ook de mogelijkheid heb tot het maken van kwaliteits opnamen:ok:

guhlenn
1 juli 2010, 09:20
Ik heb een ontstopper gevonden in de kast van m;n moeder en wil nu loodgieter worden.

Google is yout friend!

paulusdeBKB
1 juli 2010, 09:47
Een goedkope oplossing is de POD Studio™ GX van Line6. Daarmee kun je je gitaarsignaal opnemen en je krijgt er meteen een zooitje versterkersimulaties bij zodat het nog ergens naar klinkt. Als opnamesoftware kun je kijken naar open source zoals Audacity of shareware a la Reaper.

Succes!