PDA

View Full Version : Nieuwe amp... Matchless...?? of iets anders



tillens
30 juni 2010, 20:57
Jawel, ik wil graag een tweede matchless erbij... de avenger en independence al geprobeerd erg tof, maar goed wellicht... mijn oog is nu op een chieftain head gevallen. . enige probleem is dat hij uit kraut land moet komen ;)
Het is wel een amp uit 1997 dus uit de sampson periode...
Hier iemand nog tips of ervaringen?

Tristan
30 juni 2010, 23:43
Op het gevaar af dat je je weer als de een of andere wannabe internet neger gaat gedragen, de Chieftain is wat mij betreft duidelijk de minst lekkere Matchless die ik geprobeerd heb.
Mijn twee centen, verder wens ik je veel succes. ;)

tillens
1 juli 2010, 00:06
Op het gevaar af dat je je weer als de een of andere wannabe internet neger gaat gedragen, de Chieftain is wat mij betreft duidelijk de minst lekkere Matchless die ik geprobeerd heb.
Mijn twee centen, verder wens ik je veel succes. ;)

Ik? Neger? In het diepste van de grocht van mijn ziel geraakt, wat heb ik je misdaan.. echt waar???

En nu inhoudelijk. wat vond je niet lekker aan die amp?

marc_o
1 juli 2010, 09:46
Ben er wel heel benieuwd naar. Ik weet dat de Black Crows er een hele tijd op hebben gespeeld, niks mis met die sound als je het mij vraagt.
Met een goed drivepedaal erbij kun je wel alle kanten uit. Mijn hart qua Matchless ligt nog steeds bij de Independence, die vind ik wel zoooo mooi!!

Tristan
1 juli 2010, 10:48
Ik? Neger? In het diepste van de grocht van mijn ziel geraakt, wat heb ik je misdaan.. echt waar???

En nu inhoudelijk. wat vond je niet lekker aan die amp?

Het was meer een geintje, maar ik heb de indruk dat je in persona anders bent dan je je soms hier op het forum voordoet.
Als je je reacties in je Brunetti topic erop naslaat valt je dat misschien ook wel op.
Ik wil er verder geen discussie over opstarten, doe ermee wat je wil.

Hoe is het overigens met die Brunetti, is dat toch niks geworden?

Inhoudelijk, ik vond die Chieftain gewoon vrij schel en stug, hij had voor mijn gevoel ook niet de heerlijke fluister en knal dynamiek die er in de andere amps wel zit.
Laten we zeggen dat dit naar mijn idee een buitenbeentje is in de Matchless range, tussen de Lightning, Nighthawk, HC-30, Phoenix en Avenger zit eigenlijk helemaal niet zo veel verschil qua sound, dat ligt meer in de nuance, maar de Chieftain klinkt en voelt echt als een andere amp.

Aan de andere kant, ik heb weleens een oude HC-30 geprobeerd en het verschil met een nieuwe was in herinnering en beleving vrij groot.
Ik weet dat deze amps ontzettend gevoelig zijn wat betreft de buizen die erin zitten en de resterende kwaliteit daarvan, dus daarmee zou het allemaal ook weleens te maken kunnen hebben.

tillens
1 juli 2010, 18:35
Het was meer een geintje, maar ik heb de indruk dat je in persona anders bent dan je je soms hier op het forum voordoet.
Als je je reacties in je Brunetti topic erop naslaat valt je dat misschien ook wel op.
Ik wil er verder geen discussie over opstarten, doe ermee wat je wil.

Hoe is het overigens met die Brunetti, is dat toch niks geworden?

Inhoudelijk, ik vond die Chieftain gewoon vrij schel en stug, hij had voor mijn gevoel ook niet de heerlijke fluister en knal dynamiek die er in de andere amps wel zit.
Laten we zeggen dat dit naar mijn idee een buitenbeentje is in de Matchless range, tussen de Lightning, Nighthawk, HC-30, Phoenix en Avenger zit eigenlijk helemaal niet zo veel verschil qua sound, dat ligt meer in de nuance, maar de Chieftain klinkt en voelt echt als een andere amp.

Aan de andere kant, ik heb weleens een oude HC-30 geprobeerd en het verschil met een nieuwe was in herinnering en beleving vrij groot.
Ik weet dat deze amps ontzettend gevoelig zijn wat betreft de buizen die erin zitten en de resterende kwaliteit daarvan, dus daarmee zou het allemaal ook weleens te maken kunnen hebben.

Ik volg je niet helemaal met betrekking tot die opmerking in het brunetti topic, daar maakte ik alleen een geintje over die marshall amp ( mocht ie nog steeds kaduuk zijn, pm me dan even, heb een adres voor je) maar goed.. In het echt, ja lieve kijkbuiskinderen er is een wereld buiten het forum ben ik ook een klojo. Helaas is die brunetti het niet geworden, was alleen een kwestie van ophalen alleen dacht de verkoper blijkbaar dat als je met de ene een deal maakt, en je aangeeft door de weeks in de ochtenden niet kan, en dus vraagt voor een avond, dat je dan de amp aan iemand anders moet verkopen enfin helaas pindaboter.
Die nighthawk heb ik een tijd terug gehoord, en die vond ik dus juist schel en dun.. was een combo, met als ik het goed herinner een tone knop die 6 standen had ofzo... Daarna de Avenger en Independence aan de tand gevoeld en dat was prachtig. Die HC 30 is zover ik weet qua bouw en dergelijke nooit veranderd dus zou geen verschil in mogen zitten qua sound, buiten buizen om dan.. Tja die Chieftain is weer wat anders dan die Avenger ( die je oa op half power kan zetten ) en de Independence is natuurlijk helemaal een verhaal apart..

Tristan
2 juli 2010, 01:00
Ik ben je geloof ik maar een of twee keer tegen gekomen, maar in het echt vond ik je geen klojo.
Mijn Marshall is nu uiteindelijk wel gefixt, na de voedingstrafo waren nu de
outputtrafo en de eindbuizen naar de klote, alleen heb ik geen band meer waarin ik 'm echt kan gebruiken.

Ah, jammer van die Brunetti dan, ik blijf erbij, het is geen Matchless of een Bogner Duende ofzo.

Grappig dat de Nighthawk die je getest hebt je niet beviel, was het een 1x12 combo?
In principe is 'ie als ik het goed heb gelijk aan het tweede kanaal van de HC30 of Phoenix maar dan met een andere poweramp.

Of die HC30 veranderd is of niet, ik weet het niet, daar zijn verschillende verhalen over.
Ik vond de nieuwe in herinnering vrij slapjes klinken ten opzichte van de oude, maar dat kan inderdaad ook gewoon aan de buizen hebben gelegen.

De Independance kon ik niet zoveel mee, een prachtig tweede kanaal, alleen niet zo regelbaar, en het derde kanaal kwam naar mijn gevoel niet helemaal door.
Toch, als ik je verhaaltjes telkens zo lees, denk ik dat je voor die Independance moet gaan, ergens lijk je je hart er al aan verkocht te hebben.

En die RR, niks meer geworden?

marc_o
2 juli 2010, 11:21
Offtopic: Speel je niet meer bij John Doe? jammer, wat ik ervan hoorde vond ik wel te gek eigenlijk.

Ontopic:
Ik vond die Nighthawk ook echt niet lekker klinken, vond 'm erg tegenvallen zelfs. Die Independence blijft echt wel te gek....maarja, zie die maar eens 2e hands te krijgen...

srv-man
2 juli 2010, 12:40
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=6301

marc_o
2 juli 2010, 14:46
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=6301

Haha, goeie link.. Volgens mij is dit de versterker die laatst bij Haar stond, daar heb ik een halve middag op gespeeld en die konden we meenemen voor 2300,-. Opeens was ie verkocht en rara politiepet, komt er toch wel een zelfde RODE Independence op de markt....je betaalt nu dus de nieuwprijs voor een 2e handsversterker....want ik neem aan dat de speakerkast erbij zit, anders zou de top zelfs 600 gestegen zijn...

tillens
2 juli 2010, 18:38
Haha, goeie link.. Volgens mij is dit de versterker die laatst bij Haar stond, daar heb ik een halve middag op gespeeld en die konden we meenemen voor 2300,-. Opeens was ie verkocht en rara politiepet, komt er toch wel een zelfde RODE Independence op de markt....je betaalt nu dus de nieuwprijs voor een 2e handsversterker....want ik neem aan dat de speakerkast erbij zit, anders zou de top zelfs 600 gestegen zijn...

Ik doe er een schepje bovenop... Deze amp komt uit de omgeving van Katwijk. . Daar komt die amp vandaan. Ik heb namelijk contact gehad met die vent die de amp niet wilde verkopen aan me gezien ik aan had getoond via haar guitars dat de amp nieuw goedkoper was. Hij wilde toen 2400 euro voor de head en 800 voor de cab.
Kortom ... maar wacht ik heb geen fysiek bewijs... maar ja twee maal een rode, met bijpassende cab..
Ow wacht ze zetten het er nu wel bij dat ie used or demo is... ( hence the /13)... ik ben niet zielig, als ik klachten heb dan bel ik, en etc...het forum is niet bedoeld voor, yep , yep yep...dat ie duurder is tja...

Nielsje
2 juli 2010, 18:41
Ach, of ze dat nou wel of niet doen bij Max: Je bent min of meer zelf verantwoordelijk voor wat je koopt, toch? Je kan ook zelf een beetje onderzoek doen naar de marktwaarde van zo'n ding, en ergens anders even checken.


Anderszijds is het van Max ook niet netjes en... bla, discussie al eerder gevoerd...

rijco.nl
2 juli 2010, 18:50
Jawel, ik wil graag een tweede matchless erbij... de avenger en independence al geprobeerd erg tof, maar goed wellicht... mijn oog is nu op een chieftain head gevallen. . enige probleem is dat hij uit kraut land moet komen ;)
Het is wel een amp uit 1997 dus uit de sampson periode...
Hier iemand nog tips of ervaringen?

bevalt de clubman niet ?
als je ervan af wil laat me dan ff weten,
ik wil graag z'n ding proberen

rickert
2 juli 2010, 18:52
ik wil graag z'n ding proberen

Perverseling!

rijco.nl
2 juli 2010, 18:59
Perverseling!

een clubman van matchless,
niet in een club man en dan z'n ding proberen ?
hahaha grappig

marc_o
2 juli 2010, 19:02
Die doet hij niet weg, hij wil er eentje bij.

tillens
2 juli 2010, 21:01
bevalt de clubman niet ?
als je ervan af wil laat me dan ff weten,
ik wil graag z'n ding proberen

Mijn ding mag je niet proberen en ik aangezien ik erop gespeeld heb, en ik ooit een klon ervoor heb gezet kost ie al gauw rond de 3000,-.