PDA

View Full Version : Vox of Line 6



lizanne
30 juni 2010, 18:57
Wat vinden jullie...?
Vox of Line 6 (ook graag waarom)

Ik heb ze allebei al getest, maar ik kan niet echt kiezen.
Het zijn beide goede versterkers, maar welke is nou echt de beste.. hehe

Vox vond ik persoonlijk een beter geluid hebben, maar de Line 6 is weer makkelijker en ziet er mooier uit... Maar heeft wel een nogal digitaal geluid (bijna geen versterker meer ;p)
En zo zijn er nog wat kleine dingen....

Ik speel metal... en deze twee versterkers zijn voor me uitgekozen... nu alleen nog een keuze...

Ik wilde eerst voor 75 Watt gaan, maar voor in mijn kamer is 30 ook wel goed''


(stom dat ik dit bij gitaren plaats.... dacht er even niet bij na... maar dit kan ik zeker niet meer veranderen ?)

nickofzo
30 juni 2010, 19:11
ten eerste hoort ie in het andere subfora.. (moderne versterkers neem ik aan)

en ten 2e.. tis maar net wat jij zoekt.... een versterker met allemaal plastic klinkende effecten.. waar je de helft nog niet van gebruikt..
of een warme bak en zelf effecten erover heen gooien .. die je zelf mooi vind en dus ook gebruikt

de sounds opzich zijn wel oke.. maar ik vind de vox wel wat fijner..

uiteindelijk gebruik je toch niet al die duizende effecten

ondanks die line 6 van tegenwoordig wel buizen hebben... vind ik ze in de vox meer tot hun recht komen

misschien een hoop poep wat ik zeg, maar het blijft toch je eigen keus,
ik spreek alleen van de ervaring die ik ermee heb in de oefenruimte

hezz
30 juni 2010, 19:24
Over welke Vox hebben we het uberhaupt? 30 watt is overigens meer dan genoeg voor op de kamer!

Exi
30 juni 2010, 19:49
Vox en Line 6 hebben wel meer producten.
Wat bedoel je nu precies?:???:

LesPaul1612
30 juni 2010, 20:05
ik geloof dat ie de modelling modellen van Line6 en Vox bedoelt.

Anyway, over de versterkers: ik zou als ik jou was voor de Vox gaan. klinkt toch echt beter dan de Line 6 omdat in de Vox een buisje in de voorversterker zit. line 6 is erg sterk op het gebied van effecten, maar die gebruik je meestal toch niet zo vaak, dus kan je beter zoeken naar het beste geluid. Als je echt alleen maar metal wil gaan spelen, zou je ook kunnen kijken naar de Peavey Vypyr en de Roland Cube. Deze versterkers zijn beter op het gebied van metal, en zitten in dezelfde prijsklasse als de Vox en Line6.

lizanne
30 juni 2010, 20:43
Vox VT 30
en
Line 6 Spider IV 30

Zelf wilde ik ook eigenlijk toch voor de VOX gaan, maar iedere keer twijfel ik toch en denk ik voor line 6 te gaan....
Ik ben zelf nog niet heel erg goed bekend met versterkers...
Alles is in ieder geval beter dan wat ik nu heb, want die klinkt als een opstijgend vliegtuig...

Maar goed... Ik heb ze allebei nu al 2 x getets, maar ik kom er niet echt uit... Zegt de verkoper dat de VOX toch wel beter is en meer wordt verkocht... zegt een ander weer de line 6... Maar dat is dus wat een persoon zelf fijner vind....

Is de VOX nou eigenlijk geen metal versterker?? waarom wordt die mij dan aangeraden... Ik speel veel metallica, dus ook wel clean stukjes..

B0UDEWIJN
30 juni 2010, 20:50
Als je ze allebei al hebt getest kunnen wij je ook niet echt verder helpen...:makeup:
30 Watt is overigens, zoals eerder genoemd, ruim voldoende voor op je kamer:ok:

Exi
30 juni 2010, 22:46
Als je vaak metal of andere harde muziekstijlen speelt is een Peavey Vypyr 30 misschien wel beter dan de twee eerder genoemde versterkers.
Uit deze versterker kun je iets meer scheur halen dan uit de Vox en hij klinkt meer volwassen dan een Spider.
Clean en andere muziekstijlen kan hij trouwens ook goed aan, maar hij klinkt over het algemeen wat moderner/strakker dan de Vox.
Als je hem kan vinden, zeker eens testen.:)

Thyrif
1 juli 2010, 01:25
Ik kan me oprecht aansluiten bij de reacties hierboven. De peavey of vox worden over het algemeen beter bevonden dan de line 6.
Peavey is wat bekender om de betere distortions, en de vox staat bekend om zn overdrive toon. Al moet ik wel zeggen dat die modelling amps van vox nog best een bak aan tonen hebben waar je in eerste instantie prima meer vooruit kunt, ook voor metal zit er spul in.

Als het allebeide technisch doet wat je wil, kies dan lekker voor degene waar je je het beste bij voelt. In ieder geval, veel plezier met de aanschaf van je nieuwe amp!

golanhall
1 juli 2010, 09:28
Heel simpel, zoek je classic tones kies dan Vox, zoek je metal/hi-gain tones Line 6 ofwel de peavey Vypyr. Voor het laatste zou ik dan wel een versie nemen met 12" speaker.

Ikzelf heb een Vox VT30, erg leuk ding. Maar ik zet hem haast niet op voor high-gain sounds.