PDA

View Full Version : Line 6 DL4 footswitch reparatie



Plop
30 juni 2010, 16:49
Mijn DL4 gaf wat haperingen bij de 3e knop en ik heb 't switch-knopje even bekeken en denk dat deze er half mee opgehouden is. Hij klikt namelijk niet altijd, maar wel soms.

Nu wil ik 't knopje eigenlijk vervangen maar weet niet welk type het is. Weet iemand het precieze type of weet iemand goede zoektermen? Heb 't web al redelijk afgespeurd!

Thanks!

http://mainmedia.nl/klanten/gitaarspul/IMAG0227.jpg

Dirk_Hendrik
30 juni 2010, 17:35
Ik gebruikte daarvoor FSM100's van Conrad. Best nr:701743 - 89

Zijn daar wel op, maar dan heb je een lead waar je naar zoekt.

Plop
30 juni 2010, 18:09
Held! Top! :)

Dirk_Hendrik
30 juni 2010, 22:09
My pleasure.
Vervang meteen de pots. Die heb je een stuk gammeler gemaakt toen je met veel pijn en moeite de knoppen er af trok... spreek uit ervaring.. Die knoppen zitten echt moervast aangedrukt.

Newtone heeft erg prettige 16mm alpha's. De ohmse potmeterwaarde maakt weinig uit daar er alleen maar gelijkspanning doorheen gaat die daarna tussen de 0 en vijf volt wordt uitgelezen en digitaal verder verwerkt.

Difficulttocure
3 oktober 2013, 14:33
Even een gerelateerde vraag. Ik heb een nieuwe voetschakelaar nodig voor in m'n DL-4. Nu zie ik bij Newtone alleen voetschakelaars met een blokje elektronica er aan vast. Ik heb voor de DL-4 dus zonder nodig. Weet iemand waar dit te krijgen is?
Bedankt.

Dirk_Hendrik
3 oktober 2013, 15:48
Zie link even naar boven. Of bedoel je dat het metalen gedeelte wat uit de behuizing steekt stuk is? Stuur me in dat geval even een PM. heb er meerdere liggen.

Dirk_Hendrik
3 oktober 2013, 19:11
Ik kreeg een PM. Ja dus.