PDA

View Full Version : head en combo samen over speaker combo?



fret1979
30 juni 2010, 16:37
Ik kan niet kiezen! De blackstar ht20 vind ik erg fijn, maar de combo heeft een teleurstellende speaker. Nou kan ik gewoon de combo kopen, en de speaker vervangen, of de head kopen en een ander cabinet eronder.

Maar ik vind een practise ampje als een line 6 spider jam, of een fender g-dec 3 30 ook leuk en functioneel. Als spielerij, natuurlijk niet voor mijn 'echte' geluid.

Daarom mijn vraag: is het mogelijk om de blackstar head aan te sluiten om de speaker van de g-dec 3/spider jam?

Het liefst zet ik een splitter op de speaker-plug van de combo, en dan met 2 kabels naar (1) de combo, en (2) de head. Kan dit? En kan ik ze dan beide tegelijk gebruiken? of maar een tegelijk terwijl de andere amp uitstaat?

macwilliams
30 juni 2010, 17:26
Stuur je dan geen signaal tegen de normale richting in van de andere amp dan?
Lijkt geen goed plan, loskoppelen dus.

fret1979
30 juni 2010, 21:06
bedoel je dat ik wel de speaker van de spider jam/g-dec kan gebruiken, maar iedere keer de speaker plug moet ompluggen (naar blackstar of naar spider jam/g-dec)?

ze tegelijk op een split aansluiten kan dus niet, begrijp ik uit je reactie...

Thyrif
1 juli 2010, 01:20
Geen idee hoe die gdec aangesloten is, maar meestal zijn low end combos hardwired.

De speaker uit de 20 combo vond ik ook niet super. Maargoed, ik zit nu ook met 70/80's waar iedereen behalve ik een hekel aan heeft.

Als je voor sound gaat en vervoer gewoon met een auto kan of je in je oefenruimte fatsoenlijke cabs hebt, ga voor een losse head en cab. Als je perse ook je eigen speakers mee moet nemen naar een oefenruimte, is het wat lastig.