PDA

View Full Version : Probleem met EMU0202 usb installeren (Windows 7 64-bits)



AoDf
29 juni 2010, 20:58
Ik heb vandaag via marktplaats een EMU0202 usb binnengekregen en wil deze installeren op mijn pc met Windows 7, 64-bits. Mijn speakers zitten (via een versterkertje) op de onboard geluidskaart van het moederbord.

Ik heb de laatste drivers (versie 1.3) van de site van EMU gehaald. Deze zouden in ieder geval tot Vista 64-bits moeten ondersteunen.

De drivers installeren zonder foutmelding en ik moet de pc daarna opnieuw opstarten. Na de reboot zie ik dat Windows rechtsonderin het usb-apparaat ziet zoals verwacht maar dan gaat het fout. Windows geeft na enige tijd een melding dat het usb-apparaat niet herkend wordt. Het icoontje van de EMU software wordt ook weergegeven met een uitroepteken erin. In apparaatbeheer staat hij ook als onbekend usb-apparaat, onder USB-controllers.

Wat ik zelf geprobeerd heb:

- Ik de drivers ge-deinstalleerd en daarna nog eens als administrator geinstalleerd.
- Ik heb bij gebruikers-account beheer uitgeschakeld dat Windows installaties van mogelijk schadelijke software tegenhoud.
- Ik heb Windows met F8 opgestart om aan te geven dat "ongecertifieerde" drivers toch geladen mogen worden.

Als ik de Audio Control Panel open van EMU, kan ik dus ook geen device specificeren, hij "ziet" niets aangesloten.

Ik las hier in een ander thread dat iemand wel de EMU0404 usb werkend heeft op Windows 7 64-bits. Het is hetzelfde driver pakketje, het zou dus moeten werken, verwacht ik. Moet de interne geluidskaart uitgeschakeld worden in de BIOS, voordat ik de EMU installeer? Ik hoop het niet want wil eigenlijk mijn Windows output geluiden via de onboard kaart laten afspelen, en met de EMU alleen mijn gitaar input naar de pc sturen.

Iemand suggesties?


--------------------

EDIT: Het probleem is opgelost. Na de installatie van de software heb ik de usb-kabel even uit- en in de pc gestoken en nu herkend hij de kaart opeens gelukkig.

Arvoitus
30 juni 2010, 16:13
Ik heb de EMU 0404 USB op Win7 64-bits draaien, dus als je nog hulp nodig hebt dan vraag het maar :)