PDA

View Full Version : HNGD: Gibson RD Artist



HaroldA
29 juni 2010, 15:30
Na de postbode ruim €300,- gegeven te hebben is hij nu 100% van mij: een Gibson RD Artist uit '78, vers uit de USA! :rockon:

De snaren lagen er al jaren op en de gitaar was gewoon ranzig en plakkerig dus nog voordat ik 'm ingeplugd had ging hij eerst uit elkaar.

De tuners draaiden amper meer dus eerst maar snaren doorgeknipt en verwijderd en de (Schaller?) tuners 1 voor 1 uit elkaar gehaald, schoongemaakt, gesmeerd en weer in elkaar gezet. Smooth! :ok:

Gelijk maar ff de pickups gecontroleerd. Volgens de originele beschrijving zouden er Series VI elementen in moeten zitten maar er is wel het bekende PAT nummer ingestampt aan de onderkant, dus het zouden ook zo maar T-Buckers kunnen zijn!

De toets geolied, alles nog een keertje gepoetst en dan de snaren er op!

Aan alle kanten liepen ze aan dus maar even de de trussrod een slinger gegeven. In 5 uur tijd ben ik nu ruim een halve slag verder en het begint er al op te lijken. Nu laat ik de hals rusten en ga ik vanavond laat of morgen nog eens kijken of er iets moet veranderen...

Genoeg geluld: foto's!

http://img.sait.nl/rd/2.jpg
http://img.sait.nl/rd/1.jpg
http://img.sait.nl/rd/3.jpg
http://img.sait.nl/rd/4.jpg

Vanavond ga ik er ff lekker voor zitten om een stukje te spelen en dan meld ik me zeker weer!

Nielsje
29 juni 2010, 15:34
Gefeliciteerd!
Ziet er spannend uit...

Ibanez666
29 juni 2010, 15:34
Da's wel een ubergaaf ding zeg!

Rinze
29 juni 2010, 15:38
Mooi ding. Heeft deze nou ook die printplaat van meneer Moog ter grootte van de provincie Utrecht aan boord?

LesPaul1612
29 juni 2010, 15:39
Prachtige kop, de body vind ik iets minder, maar voor 300E heb je denk ik een heel mooi gitaartje:ok:

Ronaldo
29 juni 2010, 15:41
OMG! Wat een mooie gitaar man!

Elegant en stoer tegelijk. Gefeliciteerd.

Chroxy
29 juni 2010, 15:41
werkelijk prachtige gitaar!

hoe klinkt hij tov je Gibson SG (weliswaar p90 humbucker) en je les paul?

Ibanez666
29 juni 2010, 15:42
Prachtige kop, de body vind ik iets minder, maar voor 300E heb je denk ik een heel mooi gitaartje:ok:

en de rest.......

HaroldA
29 juni 2010, 15:52
Mooi ding. Heeft deze nou ook die printplaat van meneer Moog ter grootte van de provincie Utrecht aan boord?

Jep...

Compressie op halshum, expander op brughum, de 2 volumepots gaat tot 20 en er zit een bass en treble knop op! :ok:

Hoe het allemaal klinkt kan ik je nog niet vertellen... Hals is nog veel te hol dus loopt alles boven fret 12 nog gigantisch aan. Zodra de hals minder hol is gaat de brug omhoog en kan ik eindelijk wat gaan spelen. Hopelijk vanavond nog!

HaroldA
29 juni 2010, 15:58
Prachtige kop, de body vind ik iets minder, maar voor 300E heb je denk ik een heel mooi gitaartje:ok:

€300,- aan importheffing/btw/etc natuurlijk... De gitaar zelf heeft €1100,- gekost en de verzending $165. Uiteindelijk dus zeker niet duur voor een geïmporteerde RD Artist!

Er zat geen koffer bij, maar die heb ik inmiddels ook al aangeschaft...

Demonturtle
29 juni 2010, 17:22
€300,- aan importheffing/btw/etc natuurlijk... De gitaar zelf heeft €1100,- gekost en de verzending $165. Uiteindelijk dus zeker niet duur voor een geïmporteerde RD Artist!

Er zat geen koffer bij, maar die heb ik inmiddels ook al aangeschaft...

prachtige RD, all time favorite model.

Verder nog even terzijde, je hebt dus uiteindelijk €1100+ 165$ + €300 moeten betalen? (ik heb zelf een gitaar een gitaar in de states gekocht dus dan heb ik enig idee aan welk bedrag ik mij nog kan verwachten.)

JeroenSchaaf
29 juni 2010, 17:23
Gaaf ding! gefeliciteerd!:D

universe777
29 juni 2010, 17:28
Ik heb altijd zoiets gehad van.. vind ik ze nou mooi of niet. Ligt vaak aan de hoek waaruit de foto gemaakt is en niet te vergeten de finish. Er heeft hier in regio Rotterdam heel lang eentje met naturelle finish rond gezworven. die vond ik niet mooi. deze ziet er echter zeer cool uit. Past goed bij het image/muziek van je band imo.

HaroldA
29 juni 2010, 17:29
Verder nog even terzijde, je hebt dus uiteindelijk €1100+ 165$ + €300 moeten betalen?

Correct! :ok:

Die ~€300 = ~25% van het totale bedrag, incl verzendkosten.

allochthomas
29 juni 2010, 17:31
Ik vind hem stiekem best wel mooi, al kan ik me de gitaar beter indenken met een firebird achtige kop.

Dweezman
29 juni 2010, 17:33
Prachtig ding, laatste tijd zie ik deze mooie headstocks alleen op Chinese imitaties. Mar deez' is echt! Ding vraagt alleen wel om serieus beukwerk.

YannickH
29 juni 2010, 17:37
wow die is gewoon te vet!!

HaroldA
29 juni 2010, 17:38
Ik vind hem stiekem best wel mooi, al kan ik me de gitaar beter indenken met een firebird achtige kop.

Die wou ik juist niet hebben. In '81 zijn er een aantal geweest met een Victory hals en dus een Firebird achtige kop.

Erg lelijk imho :sssh:

http://i41.photobucket.com/albums/e264/missingredwing/rdtransition1.jpg

allochthomas
29 juni 2010, 17:42
woho, dat neem ik terug! De kop die er nu op zit is veel beter!

Saf
29 juni 2010, 17:42
Gave plank! En idd een RD moet geen firebird kop hebben.

blademan
29 juni 2010, 18:38
mooie gitaar, man. Mooi model hoor, ben gek van dat soort gitaren!

Chris Winsemius
29 juni 2010, 18:56
Mooie gitaar met prachtige sunburst!

HaroldA
29 juni 2010, 19:38
Heeft nog iemand schoonmaaktips voor mij? Net ff wat (op laag volume) gespeeld en er blijkt toch nog een plakkerige, was-achtige laag op de hals te zitten. Graag iets waar ik 'm goed mee schoon krijg maar met behoud van de lak! ;)

De hals is al redelijk wat rechter geworden, maar nog lang niet recht genoeg... Ik heb vandaag al redelijk wat aan de trussrod gedraaid dus dat mag morgen pas weer...

De actieve elektronica ben ik nog niet over uit. Bass en treble is wel handig, maar zodra ik de juiste plek heb gevonden zal de basknop altijd op dezelfde plek staan. Treble zie ik het nut nog wel van in maar van de compressor/expander nog niet zo.

Binnenkort maar eens op hoog volume luisteren en dan beslissen of de elektronica opgeborgen gaat worden ;)

willy
29 juni 2010, 19:40
Hai , gefeliciteerd !

Heb er ook een gehad , gekocht in '85 voor 1500 gulden en verkocht in '96 voor 800 gulden:???: een blonde.
Geluid was fijn, heel clean, maar kon niet aan de hals wennen.
Als ik ermee aankwam gingen ze altijd 'kom op bezoek bij barbapappa ' neurieen... cultuurbarbaren !
Ik heb nog de originele norlinfolder uit '78 waar 'ie in werd voorgesteld.
Als je een kopie wil, geef maar een pb.
Groeten

DGB
29 juni 2010, 19:50
mooi ding man veel sucses er mee:punk:

budje
29 juni 2010, 19:58
Wat een heerlijk gitaartje!

kom op bezoek...:soinnocent:

geert1976
29 juni 2010, 20:32
Wat een heerlijk gitaartje!

kom op bezoek...:soinnocent:

:D

Ik eerst.

Harold ik heb je een pb gestuurd

lauke_101
29 juni 2010, 20:47
Hot damn! :mmmm:

Ik ben helemaal niet zo'n Gibson liefhebber, maar deze zou ik ook wel thuis willen hebben staan! Echt heel erg gaaf met die block inlays, binding langs de kop, sexy lijn in de body... Ik zou ze graag een keertje in actie horen.

budje
29 juni 2010, 20:54
ik bedoelde meer zoals het laatste zinnetje uit het barbapapa liedje :cheerup:

HaroldA
29 juni 2010, 20:56
Harold ik heb je een pb gestuurd

Gezien! :ok:

Voor de nieuwsgierigen onder jullie: ik heb Geert gevraagd die ik de gitaar het beste schoon kan maken en dat blijkt gewoon met warm water het beste te gaan!


En wat een overwegend positieve reacties! Ik had eigenlijk wel een 50/50 gedrocht/beauty verwacht! :seriousf:

geert1976
29 juni 2010, 21:11
Gezien! :ok:

Voor de nieuwsgierigen onder jullie: ik heb Geert gevraagd die ik de gitaar het beste schoon kan maken en dat blijkt gewoon met warm water het beste te gaan!


En wat een overwegend positieve reacties! Ik had eigenlijk wel een 50/50 gedrocht/beauty verwacht! :seriousf:

NEEEE ik had gemaild LAUW water!! (en een doekje) om de ergste smurrie eraf te halen en dan een fijne polish:ok:

HaroldA
29 juni 2010, 21:13
NEEEE ik had gemaild LAUW water!! (en een doekje) om de ergste smurrie eraf te halen en dan een fijne polish:ok:

Hmmm, goed gelezen, goed onthouden maar verkeerd getypt... :???:

universe777
29 juni 2010, 21:19
Bij hele vieze gitaren schrik je je echt het lazarus als je met lauw water begint te poetsen. Wordt gore grauwe drap.... maar gewoon doekje schoonmaken en stug doorgaan. dan idd polish en je weet niet wat je ziet. Poets ze!

Venlonaer
29 juni 2010, 21:24
Mooie gitaar! heeft wat weg van een explorer of heb ik dat mis?

geert1976
29 juni 2010, 21:24
Bij hele vieze gitaren schrik je je echt het lazarus als je met lauw water begint te poetsen. Wordt gore grauwe drap.... maar gewoon doekje schoonmaken en stug doorgaan. dan idd polish en je weet niet wat je ziet. Poets ze!

klopt, maar afnemen is het beste, als je "droog" gaat poetsen, vooral bij nitro, krijg je allemaal fijne krasjes over de hele gitaar.

Bij "droog"wrijven werkt de rotzooi namelijk als een schuurpolish en dat wil ik juist niet.

een natt edoek met lauw water werkt het veiligste voor je gitaar.:ok:

Chocola
29 juni 2010, 21:25
Niceeeee :D. Erg mooi ding!

En godverdomme wat is dit kutforum toch weer traag :dontgeti:.

geert1976
29 juni 2010, 21:28
Niceeeee :D. Erg mooi ding!

En godverdomme wat is dit kutforum toch weer traag :dontgeti:.

Yep zal wel druk zijn:ok:

universe777
29 juni 2010, 21:32
klopt, maar afnemen is het beste, als je "droog" gaat poetsen, vooral bij nitro, krijg je allemaal fijne krasjes over de hele gitaar.

Bij "droog"wrijven werkt de rotzooi namelijk als een schuurpolish en dat wil ik juist niet.

een natt edoek met lauw water werkt het veiligste voor je gitaar.:ok:

Dat nat poetsen spreek ik ook niet tegen hoor lees maar terug. Ik bedoel alleen dat door het vocht er een vieze film kan ontstaan waar je van kan schrikken. het kan er even flink ranzig gaan uitzien. Heel fijn voor dit soort klussen zijn microfiber doekjes. Deze laten nat (maar ook droog ) geen krasjes achter.

geert1976
29 juni 2010, 21:34
Dat nat poetsen spreek ik ook niet tegen hoor lees maar terug. Ik bedoel alleen dat door het vocht er een vieze film kan ontstaan waar je van kan schrikken. het kan er even flink ranzig gaan uitzien. Heel fijn voor dit soort klussen zijn microfiber doekjes. Deze laten nat (maar ook droog ) geen krasjes achter.

Ach ieder zijn manier, zolang het maar niet krast:ok:

Ik heb wel eens gehad dat bij het schoonmaken ik echt dacht dat ik andersmans kots aan het verwijderen was.
Mijn vriendin heeft mij weleens erg bedenkelijk aangekeken met vieze gitaren:soinnocent:

universe777
29 juni 2010, 21:45
Ja af en toe vraag je je af wat ze allemaal over zo'n instument hebben heen gegooid... Het is wel cool om te zien als je door die eerste bagger heen bent wat er onder vandaan komt... heel voorzichtig niet te hard wrijven en het doekje steeds schoon spoelen. De kunst is vooral het vuil op te lossen met water en af te nemen in plaats van keihard te gaan zitten polijsten/schuren. Vooral gore rook aanslag is heel vies.

Je hoort wel eens dat mensen met Pedge oid aan de gang gaan... dan krijg ik even een kleine hart verzakking..

geert1976
29 juni 2010, 21:53
Ja af en toe vraag je je af wat ze allemaal over zo'n instument hebben heen gegooid... Het is wel cool om te zien als je door die eerste bagger heen bent wat er onder vandaan komt... heel voorzichtig niet te hard wrijven en het doekje steeds schoon spoelen. De kunst is vooral het vuil op te lossen met water en af te nemen in plaats van keihard te gaan zitten polijsten/schuren. Vooral gore rook aanslag is heel vies.

Je hoort wel eens dat mensen met Pedge oid aan de gang gaan... dan krijg ik even een kleine hart verzakking..

Pledge?, niet fijn voor je nitro......

universe777
29 juni 2010, 21:57
Nee die zooi is op siliconen basis. Mocht je ooit eens geheel of gedeeltelijk moeten refinishen dan blijft je lak niet zitten en verziek je je instrument..

*edit* Ik ken iemand die gebruikte glassex :o

marc_o
29 juni 2010, 22:42
Wat een superruige gitaar zeg!! Ik vind ze al lang erg mooi, maar kom ze nooit tegen...veel plezier ermee!!

Chocola
29 juni 2010, 22:53
Was dat RD niet een afkorting voor Research and Development indertijd? Zeg maar de Gibson Robot Guitar van toen?

Of space ik hem nu kapodt? Heb paar jaar terug iets over gelezen volgens mij :p. Eind jaren 70 tot begin jaren 80 ofzo state of the art elektronica bla bla :D.

HaroldA
29 juni 2010, 22:53
Zo, net een emmertje van een paar liter LAUW water voorzien en met een flink uitgeknepen microvezeldoekje rustig de gitaar gepoetst. Alles op m'n gemakje en ook alles een paar keer om zo het 'ingeweekte' water weer op te doen.

Na een paar keer spoelen was het water al grijs en ik ben geëindigd met lichtbruin/grijs. :ok:

Helaas bleek er ook een stukje lak los te zitten op de voorkant van de body wat door het vochtig maken duidelijk werd. :( Bummer, zo'n eerste beschadiging, maar je kunt 'm maar gehad hebben!

Het poetsen met lauw water was in ieder geval een groot succes! Zelfs de positiemarkers zijn een stuk witter geworden. Ik heb alleen de voorkant van de headstock niet gedaan omdat ik daar toch niet lekker bij kon, die doe ik de volgende keer als er geen snaren op zitten... Natuurlijk heb ik na het wassen de gitaar netjes (en wederom voorzichtig) afgedaan met een theedoek.

Straks nog een klein tikje aan de trussrod geven en morgen kijken of het genoeg is geweest. Hij is nu al speelbaar, maar loopt nog steeds te veel aan.

Morgen "helaas" naar Devin Townsend dus donderdag weer een poets/afstel update!

HaroldA
29 juni 2010, 22:56
Was dat RD niet een afkorting voor Research and Development indertijd? Zeg maar de Gibson Robot Guitar van toen?

Jep, de posters waren ook zeer, ehm, "vooruistrevend"?

http://www.vintageguitars.org.uk/graphics/RDartist.jpg
http://www.vintageguitars.org.uk/graphics/1979RDcollage.jpg

Van de ES en Les Pauls zijn ook "artists" gemaakt:

http://www.vintageguitars.org.uk/graphics/gibsonArtist.jpg

geert1976
29 juni 2010, 23:04
Jep, de posters waren ook zeer, ehm, "vooruistrevend"?

http://www.vintageguitars.org.uk/graphics/RDartist.jpg
http://www.vintageguitars.org.uk/graphics/1979RDcollage.jpg

Van de ES en Les Pauls zijn ook "artists" gemaakt:

http://www.vintageguitars.org.uk/graphics/gibsonArtist.jpg

Hoe het ook zij, Gibson probeert altijd te vernieuwen, in tegenstelling tot een boel andere merken:ok:

Denk ook aan de Flying V en de Explorer, waren qua vorm totaal nieuw en hun tijd ver vooruit.

HaroldA
29 juni 2010, 23:43
Indien iemand ook geïnteresseerd is in het bezitten van een RD (standard in dit geval): http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190411535430

Hoogste bod is nu ongeveer € 2,10. :ok:

http://i.ebayimg.com/02/!Bw)pH4!BGk~$(KGrHqYOKnEEvyFrzGsKBMKj,0FKI!~~_12.J PG

vulvasonic
30 juni 2010, 01:28
Waanzinnig gaaf. Ik heb er in de loop der jaren een zwak voor gekregen. Grappig om te zien (en of ik het daarmee bij het juiste eind heb durf ik niet met zekerheid te beweren) dat dit model allesbehalve populair was en bovendien bijna was vergeten TOT eerste Novodinges (Nirvana) op de basversie ging spelen en later Dave Grohl op deze bij de Foo Fighters.
En zo hebben alle leden van Nirvana, in hun beste bezetting, een aantal gitaren terug in de belangstelling gebracht.

Ik hoop dat je er veel plezier van gaat krijgen!

Schoonheid!!! :cooler:

Harry
30 juni 2010, 09:41
prachtig!! Deze staat ook op mijn wensenlijstje (dat ik maar goed weggestopt heb).

Gefeliciteerd!

HaroldA
30 juni 2010, 11:46
Zo, de koffer is ook binnen! :ok:

http://i.ebayimg.com/19/!Bldwhgg!2k~$(KGrHqYOKjoEtkjpStt!BLb)fN,Jw!~~_12.J PG
http://i.ebayimg.com/12/!Bld)TMg!mk~$(KGrHqMOKisEtjhyfKBDBLb)glwdow~~_12.J PG

JeanPaul du Vinnie
30 juni 2010, 14:18
Eén van mijn absolute lievelingsgitaren, vooral in deze finish. Silverburst vind ik ook nog mooi, maar ik heb al een paar blonde versies gezien die 'k absoluut vreselijk vind.

Maar deze niet dus. Jongens, prachtig zeg. Hoe zou hij moeten klinken? Ergens tussen een SG en een LP?

HaroldA
30 juni 2010, 14:25
Eén van mijn absolute lievelingsgitaren, vooral in deze finish. Silverburst vind ik ook nog mooi, maar ik heb al een paar blonde versies gezien die 'k absoluut vreselijk vind.

De blondjes vind ik ook niet mooi, zeker niet als er ook nog eens een maple toets op zit...

De Silverburst "reissue" is helemaal van mahonie ipv maple, met de korte Gibson scale (24.75 vs 25.5), passief en zelfs de knoppen zitten niet op de juiste plaats! :stop:


Maar deze niet dus. Jongens, prachtig zeg. Hoe zou hij moeten klinken? Ergens tussen een SG en een LP?

Vrijdag wordt hij voor het eerst vergeleken met mijn SG's... Dan kan ik er meer over zeggen...

almarvk
30 juni 2010, 14:34
Ik had het nog niet gemeld, maar wat een gave gitaar. Past perfect bij die stoner muziek!

tomcat
2 juli 2010, 12:00
Ik heb 20 jaar op een RD artist (een blonde) gespeeld en ze uiteindelijk weggedaan. Mijn eerlijke impressies:

- qua afwerking is dit top. De delen van de body en neck zijn heel mooi samengesteld. De headstock is prachtig en de toets puur ebben. Gouden hardware mooi, maar niet erg slijtvast.

- bespeelbaarheid: zeer goed, maar toch wel erg brede en platte hals. Deed mij soms aan een klassieke gitaar denken. Wel erg lage actie (voor wie daarvan houdt)

- erg zwaar instrument en een beetje uit balans

- klank: moeilijke zaak. De actieve moog-elektronika maakt dat je gitaar altijd 'geëquelized' klinkt. Je kan altijd actief hoog of laag bijvoegen maar de gitaar klinkt nooit 'natuurlijk' (moeilijk te omschrijven)

- de ingebouwde effecten, met de zwarte schakelaar te bedienen, zijn niet bruikbaar vind ik. De compressor is te uitgesproken (veel compressie en bas) en niet regelbaar, een dedaaltje is veel beter. Misschien kan je dat op de ingebouwde print zelf doen, maar ik heb het nooit gevonden.

- de expander voegt ongelooflijk veel hoog toe, zodat je onmiddellijk hoog moet terug draaien. Lastig en ook veel beter te controleren met een pedaaltje.

- wanneer de batterij leeg is, valt alles stil. Dus je instrument geeft niks meer. Oppassen tijdens optreden. Best telkens batterij vervangen.

Ik heb lang getijfeld om ze weg te doen. Het blijft een mooie Gibson. En ik heb er ook aan getwijfeld de volledige actieve elektronica eruit te laten zwieren, om de natuurlijke klank van de gitaar eens te horen. Toch maar niet gedaan. Misschien dat een goed technicus wel een schakeling kan maken om de volledige print uit te schakelen?

Gibson is gestopt met dit soort experimenten wegens gebrek aan succes. In elk geval is het een goede gitaar, met toch wel een gemiste kans voor wat de ingebouwde effecten betreft.

Ik verkocht ze om een Godin LGX te kopen. Betere keuze (voor mij alleszins).

HaroldA
2 juli 2010, 12:07
En ik heb er ook aan getwijfeld de volledige actieve elektronica eruit te laten zwieren, om de natuurlijke klank van de gitaar eens te horen. Toch maar niet gedaan. Misschien dat een goed technicus wel een schakeling kan maken om de volledige print uit te schakelen?

Zoals het er nu naar uit ziet zal ik de effecten ook niet echt gaan gebruiken. Ik wilde wel de Artist voor de afwerking, binding, ebben toets, etc, maar de elektronica ben ik zeker nog niet van overtuigd. De enorme cavity is wel fijn voor het gewicht :ok:

Misschien dat ik er wel een preamp in laat zitten, maar die schakelbaar maak ofzo maar eerst maar eens kijken hoe hij nu gaat bevallen.

Ik ga in ieder geval de print zeker bewaren, zonder is de gitaar bijna niets waard!


Overigens heb ik nog 2 slechte nieuwtjes:
1) De snaren blijven aanlopen rond de 7/8ste en de 13/14e fretten, dus dat wordt een nadere inspectie door de gitarendokter en mogelijk een herfret... :(

2) De koffer die ik erbij gekocht heb past net iets te goed. Ik vermoed dat hij voor de latere, kortere versie gemaakt is waardoor mijn gitaar er te strak in ligt... :(

HaroldA
7 juli 2010, 13:41
1) De snaren blijven aanlopen rond de 7/8ste en de 13/14e fretten, dus dat wordt een nadere inspectie door de gitarendokter en mogelijk een herfret... :(

Net telefoontje van Hans Stegers (http://gitaarservice.nl) gehad dat de fretten gevlakt zijn en hij weer perfect speelt! :ok: Hij voegde er aan toe dat het erg lang geleden is dat hij zo'n kwalitatief goede Gibson in z'n handen heeft gehad. ;)

Hij wees me er wel op dat de pickup en effect selector switches eigenlijk aan vervanging toe zijn, maar dat zijn waarschijnlijk 2P3T en 3P3T schakelaars, dus dat wordt weer het nodige speurwerk om nieuwe te vinden... :chicken:

HaroldA
12 juli 2010, 17:10
De fretjes zijn perfect gevlakt en hij speelt weer lekker! :ok:

Helaas moet ik wel na een repetitie de conclusie trekken dat de actieve elektronica er uit gaat. Clean is het echt geweldig, maar als je net zoals ik met een bak gain speelt blijft er weinig van over en zit het alleen in de weg.

Als je de bass knop te ver open draait "verstik" je je overdrive bijvoorbeeld helemaal. Ook klinkt het allemaal net iets te "actief", wat ik met actieve bassen ook wel eens heb: harde, felle aanslag in het hoog, veel laag maar geen aanwezige pure klank. :???:

De pickup switches en potmeters zijn inmiddels al in bestelling, dus ik kan het moog bordje in z'n geheel verwijderen zonder er aan te moeten solderen.

Als ik oud ben en ineens clean wil gaan spelen gaat het bordje misschien wel weer terug ;)

macwilliams
13 juli 2010, 09:25
Zou die moog electronica misschien beter reageren op een paar andere elementen? Zodat je er toch nog wat aan hebt en met een switch te by-passen is?

Een van mijn LP's heb ik voorzien van dubbele condensatoren. Dan kan je dmv een mini wissel schakelaartje wisselen van condensatoren. Je hebt dan de mogelijkheid van normaal naar meer helderheid of juist donkerder.
Het is maar een suggestie.

Rinze
13 juli 2010, 09:53
Ik heb in de jaren 80 ook eens zo'n ding geprobeerd, kon met die elektronica ook niet veel beginnen, vooral omdat het niet te doseren is. Nou kon ik destijds ook nog niet echt geweldig gitaar spelen maar goed :soinnocent:

HaroldA
13 juli 2010, 10:21
Zou die moog electronica misschien beter reageren op een paar andere elementen? Zodat je er toch nog wat aan hebt en met een switch te by-passen is?

Dat wordt moeilijk. Er zitten al hele vage meerpolige 3-standen switches in (2-polig voor element switch en 3-polig als effect keuze schakelaar) dus een 'true bypass' switch kan er niet meer bij, of ik moet er een extra gat in boren, wat echt niet gaat gebeuren. De bass-knop vind ik nog het ergste van heel het Moog bordje.

D'r komt nog eens bij dat ik niet afhankelijk wil zijn van een batterij of er geluid uit m'n gitaar komt. Ik ben bijvoorbeeld een held in het laten zitten van de kabel zodat hij lekker snel leeg loopt als ik 'm niet gebruik. :soinnocent:

Als het goed is zitten er 2 T-buckers in, tenzij de Series VI er precies hetzelfde uit zien. Ik heb ook een T-Bucker in halspositie in m'n Les Paul zitten en die vind ik erg lekker klinken. Nu nog hopen dat deze elementen zonder zo veel elektronica ook nog een lekker geluidje voort kunnen brengen!

richwoodplayer
14 juli 2010, 00:37
gaaf ding!
super vette vorm ook!

beetje zelfde kleur burst als mijn LP?
http://img15.imageshack.us/img15/1166/dsc02020f.jpg

HaroldA
14 juli 2010, 09:39
gaaf ding!
super vette vorm ook!

beetje zelfde kleur burst als mijn LP?
http://img15.imageshack.us/img15/1166/dsc02020f.jpg

Tnx! Volgens mij is de mijne iets donkerder, maar dat kan ook door de glanzende lak vs mat komen...

Ook bestaat de gitaar uit 1 deel dus zijn er ook niet 2 verschillende "vlakken" te zien.

geert1976
18 juli 2010, 18:49
Vandaag de mijne opgehaald:)

De Custom uitvoering (niet zo mooi als die van Harold)

Bij mij zat de originele koffer er wel bij.

Stem vast is die wel: opgehaald in Zoetermeer, daarna lekker naar Scheveningen geweest (gitaar bleef in de koffer in de achterbak), daarna terug naar Nunspeet en eenmaal uit de koffer was die nog steeds zuiver...

Moet nog wel even wennen aan het geluid, maar voor de rest speelt die als een trein.

leuke gitaar, die al even in de planning zat maar vandaag pas is opgehaald.

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-109.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/002-111.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/003-99.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/004-96.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/005-87.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/006-74.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/007-60.jpg

nickofzo
18 juli 2010, 18:56
IK WIST HET!!

Geert;)
leuk ding

geert1976
18 juli 2010, 18:59
IK WIST HET!!

Geert;)
leuk ding

Wat wist je:soinnocent:

nickofzo
18 juli 2010, 19:06
dat je die ging halen;)
je zei vandeweek al iets over een grote aanwinst. maar ging je niet posten. maar nu in het geheim toch gepost.

en deze zag ik idd op mp staan, wel zo'n Geert modelletje weer;)
(edit: die plank ziet er ook nog eens verdraaid goed uit nog "verbaasde smiley")

vette plank ja . al moet ik eerlijk zeggen dat ik de kleur van degene van de topicstarter mooier vind

geert1976
18 juli 2010, 19:10
dat je die ging halen;)
je zei vandeweek al iets over een grote aanwinst. maar ging je niet posten. maar nu in het geheim toch gepost.

en deze zag ik idd op mp staan, wel zo'n Geert modelletje weer;)

vette plank ja . al moet ik eerlijk zeggen dat ik de kleur van degene van de topicstarter mooier vind

Klopt die van Harold is ook mooier, dat is een Artist versie, ik moet het doen met een Custom:makeup:

Dit was inderdaad de gitaar op MP en vorige week was eea al rond, ik moest alleen de gitaar nog ophalen.

Wel een aparte gitaar, de geluiden zijn ook net even anders, de booster is grappig.

Deze gitaar is ook nog in een prima staat, beter dan dat die op de foto's op MP stond

Moet alleen even de geluiden uitvogelen.
Ik heb ook even naar het spulletje van Moog gekeken, je kunt er bijna een partij voetbal op spelen, wat een plaat zeg:???:

vulvasonic
18 juli 2010, 19:17
Geweldig mooie plank, Geert!
En i.t.t. wat de meeste anderen hier schijnen te vinden, ben ik juist een groot liefhebber van deze uitvoering. Cool!

Gefeliciteerd. :cheerup:

nickofzo
18 juli 2010, 19:21
Wel een aparte gitaar, de geluiden zijn ook net even anders, de booster is grappig.

Deze gitaar is ook nog in een prima staat, beter dan dat die op de foto's op MP stond
Moet alleen even de geluiden uitvogelen.
Ik heb ook even naar het spulletje van Moog gekeken, je kunt er bijna een partij voetbal op spelen, wat een plaat zeg:???:

dit stuk maakt mij wel nieuwsgierig, erg benieuwd naar t geluid namelijk. (grappig gitaargeluid ken ik niet) hoewel 12 snarig electrisch met wahwah pedaal en een slide.. maardan toch

haha agja de achterkant van de gitaar kan je ook als schoolbord gebruiken om nummers uit te schrijven.

ik geloof best, van dat partijtje voetbal

geert1976
18 juli 2010, 19:28
dit stuk maakt mij wel nieuwsgierig, erg benieuwd naar t geluid namelijk. (grappig gitaargeluid ken ik niet) hoewel 12 snarig electrisch met wahwah pedaal en een slide.. maardan toch

haha agja de achterkant van de gitaar kan je ook als schoolbord gebruiken om nummers uit te schrijven.

ik geloof best, van dat partijtje voetbal

Tja het geluid is een beetje moeilijk te omschrijven, hij klinkt niet zoals je next door Gibson, tikkeltje klinisch, door de electronika.

De mijne is geen bruller zoals een LP, als je hem boost is die boost wel duidelijk in één keer aanwezig, oppassen met optredens.
Want het risico is daar dat als je de booster aanzet, je de andere gitarist wegboost:seriousf:

Voor metall is die wel geschikt denk ik, maar ik moet hem nog testen met een distortion.
Ik heb ook al snode gedachten hoe die klinkt, met booster icm met mijn Shin-ei Fuzz-Wah:)
De mijne heeft nog een extra gimmick die achteraf door iemand is ingebouwd, een tweede schakelaartje, als je die omzet gaat die opeens heel hard:???:

geinige is wel dat de man waarvan ik hem heb overgenomen, nog een exemplaar heeft, dezelfde als van Harold...

nickofzo
18 juli 2010, 19:38
Tja het geluid is een beetje moeilijk te omschrijven, hij klinkt niet zoals je next door Gibson, tikkeltje klinisch, door de electronika.

De mijne is geen bruller zoals een LP, als je hem boost is die boost wel duidelijk in één keer aanwezig, oppassen met optredens.
Want het risico is daar dat als je de booster aanzet, je de andere gitarist wegboost:seriousf:

Voor metall is die wel geschikt denk ik, maar ik moet hem nog testen met een distortion.
Ik heb ook al snode gedachten hoe die klinkt, met booster icm met mijn Shin-ei Fuzz-Wah:)
De mijne heeft nog een extra gimmick die achteraf door iemand is ingebouwd, een tweede schakelaartje, als je die omzet gaat die opeens heel hard:???:

geinige is wel dat de man waarvan ik hem heb overgenomen, nog een exemplaar hebben, dezelfde als van Harold...

ik denk dat je best deze gitaar in verband zou kunnen brengen met metal:blast:

volumeschakelaar ofzoiets? lekker on-gedoseerd/ ongenuanceerd overschakelen naar oorverdovend volume.. klinkt mij wel leuk

welke pups zitten er eigenlijk in?


Harold is incognito je weet toch! :cooler:

geert1976
18 juli 2010, 19:43
ik denk dat je best deze gitaar in verband zou kunnen brengen met metal:blast:

volumeschakelaar ofzoiets? lekker on-gedoseerd/ ongenuanceerd overschakelen naar oorverdovend volume.. klinkt mij wel leuk

welke pups zitten er eigenlijk in?


Harold is incognito je weet toch! :cooler:

Geen idee welke pups erin zitten, ik ben wel benieuwd hoor, effe afwachten of Harold zich meldt en verteld welke hij erin heeft zitten, dan zal ik ook kijken welke ik heb, leuke vergelijking lijkt me:ok:

nickofzo
18 juli 2010, 19:54
Geen idee welke pups erin zitten, ik ben wel benieuwd hoor, effe afwachten of Harold zich meldt en verteld welke hij erin heeft zitten, dan zal ik ook kijken welke ik heb, leuke vergelijking lijkt me:ok:

dat lijkt me zeker.
ik hou t in de gaten;)

HaroldA
18 juli 2010, 23:27
Geen idee welke pups erin zitten, ik ben wel benieuwd hoor, effe afwachten of Harold zich meldt en verteld welke hij erin heeft zitten, dan zal ik ook kijken welke ik heb, leuke vergelijking lijkt me:ok:

Hier is 'ie al! :ok:

Er zitten volgens mij bij mij T-Buckers in. Het bekende Les Paul brug PAT nr in de bodemplaat gestanst en eind jaren 70 maakt het vrij logisch dat het T-buckers zijn, toch?

Bij mij is de actieve elektronica er al uit en ik verwacht morgen de pickup switches en pots binnen te krijgen om 'm helemaal passief te maken. Icm een dikke bak gain klinkt die moog zooi echt niet.


PS: ik heb de vorige eigenaar van die Custom ook nog via mail gesproken. Aardige gozer en inderdaad al 30 jaar RD speler. ;)

geert1976
18 juli 2010, 23:33
Hier is 'ie al! :ok:

Er zitten volgens mij bij mij T-Buckers in. Het bekende Les Paul brug PAT nr in de bodemplaat gestanst en eind jaren 70 maakt het vrij logisch dat het T-buckers zijn, toch?

Bij mij is de actieve elektronica er al uit en ik verwacht morgen de pickup switches en pots binnen te krijgen om 'm helemaal passief te maken. Icm een dikke bak gain klinkt die moog zooi echt niet.


PS: ik heb de vorige eigenaar van die Custom ook nog via mail gesproken. Aardige gozer en inderdaad al 30 jaar RD speler. ;)

Ik zal de mijne morgen eens bekijken en eventueel een plaatje schieten, kunnen we vergelijken:ok:

Overdadige gain gaat inderdaad niet, daar ben ik ook achter gekomen:soinnocent:

Ik heb de Shin-Ei Wah er ook eens tussen gezet, ik kan je vertellen dat die fuzz dan wel heel typisch wordt, genoeg om de katten te laten schrikken, ze waren alle 4 gelijk de woonkamer uit:seriousf:

Bij jouw is het moogboard er al uit?

de boel passief in elkaar solderen is niet zo moeilijk lijkt me, gewoon het schema van een LP/SG aanhouden lijkt me, maar je zit nu nog wel met de schakelaar voor de moog aansturing, laat je die gewoon als loze schakelaar zitten?

Ah jij hebt hem dus ook gesproken, destijds over mijn Custom?

Hij heeft inderdaad nog een RD Artist, dat is zijn main axe, inclusief het moog board.

HaroldA
18 juli 2010, 23:41
Bij jouw is het moogboard er al uit?

Jep. Ik heb 2 switchcraft toggle switches besteld waarvan 1 waarschijnlijk als dummy ingezet gaat worden.


Ah jij hebt hem dus ook gesproken, destijds over mijn Custom?

Jep, maar ik heb daar vrij snel vanaf gezien omdat ik veel liever een ebben toets heb ipv maple.

geert1976
18 juli 2010, 23:50
Jep. Ik heb 2 switchcraft toggle switches besteld waarvan 1 waarschijnlijk als dummy ingezet gaat worden.



Jep, maar ik heb daar vrij snel vanaf gezien omdat ik veel liever een ebben toets heb ipv maple.

ah een dummy switch dus:ok:

Tja maple en ebben zijn twee totaal verschillende houtsoorten.
Jouw RD zal wat donkerder/grommiger klinken dan mijn maple toets.

Wel grappig zo komt de RD op het forum niet aan bod en zo zijn er in één keer twee:)

HaroldA
19 juli 2010, 00:01
Wel grappig zo komt de RD op het forum niet aan bod en zo zijn er in één keer twee:)

Ga je deze houden dan? ;)

geert1976
19 juli 2010, 00:04
Ga je deze houden dan? ;)

Yep,

Ik zat deze RD al een hele tijd in de gaten te houden en vorige week toch maar de stoute schoenen aangetrokken.

Gibby's gaan hier niet de deur uit en er moet eigenlijk nog meer bij, ik heb nog een verlanglijstje.....

nickofzo
19 juli 2010, 00:46
nice nice nice:D

HaroldA
19 juli 2010, 15:33
Gibby's gaan hier niet de deur uit en er moet eigenlijk nog meer bij, ik heb nog een verlanglijstje.....

Good for you! :ok:

Zou je een keer de buitenmaat van de koffer op willen meten? Ik ben benieuwd of de RD er gewoon zo strak in hoort te liggen of dat er voor de verschillende schaallengtes ook verschillende koffers gemaakt zijn.

Mijn printplaat is overigens nog veel groter ;)

http://i182.photobucket.com/albums/x295/markorfila/058-4.jpg

nickofzo
19 juli 2010, 15:46
ik zag een "kees" op mp staan

http://link.marktplaats.nl/361502062

edit .. volgens mij niet de juiste

HaroldA
19 juli 2010, 15:49
edit .. volgens mij niet de juiste

Nope, da's voor een andere gitaar uit de Artist serie. (ES?)

nickofzo
19 juli 2010, 15:55
Nope, da's voor een andere gitaar uit de Artist serie. (ES?)

ja :$ bedacht ik me seconde later

es denkik ja. toch wel vreemd dat je een strat in die koffer doet:P klettert volgens mij alle kanten op

geert1976
19 juli 2010, 16:43
Good for you! :ok:

Zou je een keer de buitenmaat van de koffer op willen meten? Ik ben benieuwd of de RD er gewoon zo strak in hoort te liggen of dat er voor de verschillende schaallengtes ook verschillende koffers gemaakt zijn.

Mijn printplaat is overigens nog veel groter ;)

http://i182.photobucket.com/albums/x295/markorfila/058-4.jpg

Mijn RD heeft de 25,5 scale en past gewoon in de koffer, dus niet strak of zo.

Ik denk dat jij een koffer hebt voor een RD met 24,75 scale, gezien het bouwjaar heb jij een 25,05 scale RD

Zal vanavond eens voor je meten.

HaroldA
20 juli 2010, 10:22
Ik denk dat jij een koffer hebt voor een RD met 24,75 scale, gezien het bouwjaar heb jij een 25,50 scale RD.

Dat vermoeden heb ik ook, ik wacht nog heel even jouw meting af.

Ik heb overigens gisteren de passieve onderdelen binnen gekregen en zal vanavond de boel aan elkaar gaan solderen. Nu nog hopen dat hij dan ook nog een beetje wil klinken ;)

Hendriks
20 juli 2010, 10:26
Tjonge wat een backplate , bijna semi-hollow.

Midwolda
20 juli 2010, 10:32
Nou word ik toch wel benieuwd naar een foto van wat er achter de backplate zit...

(en ik vind een firebird-kop er wel mooi op staan, maar dat ligt aan mij)

HaroldA
20 juli 2010, 10:38
Nou word ik toch wel benieuwd naar een foto van wat er achter de backplate zit...

http://vintageguitars.org.uk/graphics/RDartistcircuitboard.jpg

Hendriks
20 juli 2010, 10:44
http://vintageguitars.org.uk/graphics/RDartistcircuitboard.jpg

Ik wist het ook wel: eruit met die hap! Ik kan mij nog iets voorstellen met een booster of eenvoudige pre-amp , maar lijkt wel op een printplaat uit een jaren 70 televisie.

HaroldA
20 juli 2010, 10:47
Ik wist het ook wel: eruit met die hap! Ik kan mij nog iets voorstellen met een booster of eenvoudige pre-amp , maar lijkt wel op een printplaat uit een jaren 70 televisie.

Tsja: expander, compressor, treble boost, preamp, bass en treble controls. Dat past niet op een paar cm2...

Hendriks
20 juli 2010, 10:49
Je mist wel erg veel hout , ik ben benieuwd hoe hij gaat klinken.

HaroldA
20 juli 2010, 10:51
Je mist wel erg veel hout , ik ben benieuwd hoe hij gaat klinken.

De standard is passief en de custom heeft een kleinere print. Die zijn beiden enorm zwaar als ik de Internets moet geloven! Daar heeft die van mij gelukkig geen last van.

Er mist inderdaad wat hout, maar de body is volgens mij nog steeds groot genoeg om lekker te klinken.

Midwolda
20 juli 2010, 11:00
:o damn... moet je de speaker gewoon rechtstreeks in de gitaar pluggen ofzo ?!?

Hendriks
20 juli 2010, 11:03
:o damn... moet je de speaker gewoon rechtstreeks in de gitaar pluggen ofzo ?!?
Hij heeft ook wifi aan boord.

HaroldA
20 juli 2010, 11:08
Hij heeft ook wifi aan boord.

Helaas, in die tijd was het met een beetje mazzel nog 9600 baud en duurde het 30 sec voordat je verbinding had.

Hendriks
20 juli 2010, 11:12
Helaas, in die tijd was het met een beetje mazzel nog 9600 baud en duurde het 30 sec voordat je verbinding had.

On topic , ik ben met dit soort zaken altijd als de dood dat er een keer wat stuk gaat , daarom is het niets voor mij.
Als hij zonder de electronica ook goed klinkt en hij speelt lekker , prima toch.

HaroldA
20 juli 2010, 11:15
On topic , ik ben met dit soort zaken altijd als de dood dat er een keer wat stuk gaat , daarom is het niets voor mij.
Als hij zonder de electronica ook goed klinkt en hij speelt lekker , prima toch.

Same here. Het idee dat als de batterij leeg is je niets meer kunt baart mij al teveel zorgen. Ook zoek ik helemaal geen veelzijdigheid in een gitaar, hij moet gewoon goed zijn in die ene taak die hij van mij krijgt.

Hendriks
20 juli 2010, 11:20
Onze bassist heeft een hele dure actieve Duitse Edelbas en ja hoor , willen beginnen met repeteren , een hoop ruis en geknetter , einde repetitie .

lauke_101
20 juli 2010, 12:27
Dat heb ik ook al eens meegemaakt met onze bassiste.. Ik hou sowieso niet echt van actieve instrumenten, ook niet van actieve bassen. Passieve grommen veel meer en ze hebben niet zo'n 'woems' in het laag.

M'n zelfgebouwde fuzz face heeft trouwens ook lichte kuren, soms valt de boel gewoon weg. Het houdt de spanning er in bij optredens :seriousf:

Ben benieuwd hoe ze gaat klinken Harold. Is er enige kans op soundclips? Ben ook wel benieuwd hoe goed ie dikke stoner gaat trekken, daar houd ik ook wel van ;)

HaroldA
20 juli 2010, 12:30
Ben benieuwd hoe ze gaat klinken Harold. Is er enige kans op soundclips? Ben ook wel benieuwd hoe goed ie dikke stoner gaat trekken, daar houd ik ook wel van ;)

Als ie een beetje klinkt is de kans groot dat hij volgende week mee de studio in gaat. En anders ben je altijd van harte welkom bij een van onze optredens!


Losse soundclips maken doe ik niet aan, ik ben maar een simpele slaggitarist met ritmische "uitdagingen". :sssh:

HaroldA
21 juli 2010, 10:08
Ik heb overigens gisteren de passieve onderdelen binnen gekregen en zal vanavond de boel aan elkaar gaan solderen. Nu nog hopen dat hij dan ook nog een beetje wil klinken ;)

Helaas... Ik had al gezien dat de elementen nog onder de 4 KOhm zaten en inderdaad: ze gingen lang niet hard genoeg. :(

Mijn SG Std Silverburst heeft toen haar BKP Black Dog brugpup af moeten staan maar die is eigenlijk net iets te licht voor de RD.

Ik heb nog even m'n LP aangekeken waar nu een oude(!) Dirty Fingers in zit, maar die blijft daar in omdat dat nu echt een brute gitaar is. Dan maar op zoek naar een andere DF of oude T-Bucker! (zie sig :sssh:)

Orpheo
21 juli 2010, 10:57
Helaas... Ik had al gezien dat de elementen nog onder de 4 KOhm zaten en inderdaad: ze gingen lang niet hard genoeg. :(

Mijn SG Std Silverburst heeft toen haar BKP Black Dog brugpup af moeten staan maar die is eigenlijk net iets te licht voor de RD.

Ik heb nog even m'n LP aangekeken waar nu een oude(!) Dirty Fingers in zit, maar die blijft daar in omdat dat nu echt een brute gitaar is. Dan maar op zoek naar een andere DF of oude T-Bucker! (zie sig :sssh:)

de duncan jazz is een remake van de T Bucker, was je daar al mee bekend?

de duncan custom/59 hybrid levert precies op wat jij wilt. genoeg chunk, mid en laag om die bijna full maple gitaar wat meer body te geven, en een iets moderner karakter dan 'full vintage', maar niet zo modern als een JB, of zo 'vintage' als een seth lover of pearly gates. hij heeft iets meer agressie en power in het midlaag dan een black dog.

als je nog moderner wilt, is een duncan custom/jb heel tof (met een alnico2 of alnico8 magneet!), en NOG moderner is de fullshred/jb hybrid.

Ritch
23 juli 2010, 17:54
Gefeliciteerd nog! Ik ben ook altijd nog naar een op zoek.

Orpheo
23 juli 2010, 19:41
Ey harald, het pakketje is de deur uit!

HaroldA
23 juli 2010, 20:27
Ey harald, het pakketje is de deur uit!

Nice! :ok:

Voor de geïnteresseerde: Orpheo heeft een bluesbucker/jb hybrid setje opgestuurd waar ik zeer benieuwd naar ben hoe dat gaat klinken!

De BKP Black Dog is veel te fel in de RD en volgens de goere der elementen zou deze set perfect passen bij de omschrijving van de RD...

Tupelo
23 juli 2010, 22:05
Voldoende ruimte om iets hightech actiefs in te zetten.
Je notebook bijvoorbeeld.

Of om gewoon vol te knallen met betrouwbare freaky elektronica.
Waarschijnlijk wil je de boel origineel houden, maar een Z-Vex Fuzz Factory en MXR Phase 90 moet zelfs jou kunnen bekoren HaroldA.

Toch..? :)

guus-25
23 juli 2010, 23:00
Zal zeker een fijne gitaar zijn, de body vind ik iets minder maarja.. mijn mening xd

HaroldA
24 juli 2010, 12:01
Of om gewoon vol te knallen met betrouwbare freaky elektronica.
Waarschijnlijk wil je de boel origineel houden, maar een Z-Vex Fuzz Factory en MXR Phase 90 moet zelfs jou kunnen bekoren HaroldA.

De Phase90 vind ik 1 van de meest overschatte pedaaltjes die er zijn. Saai dus.

De Fuzz factory vind ik ook vrij nutteloos, dan heb ik liever een wat meer vintage gevoicde fuzz face.

Tupelo
24 juli 2010, 12:07
Ook goed, whatever, ruimte zat om er wat heerlijke noise machinetjes in te bouwen. Ik zeg: 'doen !' :ok:

HaroldA
24 juli 2010, 12:12
Ook goed, whatever, ruimte zat om er wat heerlijke noise machinetjes in te bouwen. Ik zeg: 'doen !' :ok:

Misschien als ik een fx loop op m'n pedalboard maak en dan 2 extra kabels naar m'n gitaar leg dat dat wel zou kunnen. Als eerste in mijn keten wil ik namelijk mijn wah > phaser hebben, daarna pas OD etc.

Over die 2 extra kabels moet ik nog wel ff nadenken ;)