PDA

View Full Version : :D IDEE!



Clunk
29 april 2003, 13:42
uh..
owja, ik werd vanochtend wakker, en toen zag ik een gaatje in me stereo, daarnaast een 6m jack-plug kabel ...en dacht :smile:
IK GA ME VERSTERKER OP ME STEREO AANSLUITEN!!!
alleen... daarna dacht ik: hij heeft geen tweeter, zullen we het eig ff niet proberen..
nu de vraag aan jullie:
kan je van je stereo hoofdtelefoon uitgang een dikke basinstallatie maken als je em met de input van je versterker koppelt???

Venomer
29 april 2003, 13:48
Ik denk dat er uit de hoofdtelefoonuitgang een veel te sterk signaal komt voor de ingang van je basversterker. Misschien kun je wel de effects-return van je basversterker proberen.

basswasp
29 april 2003, 13:59
Probeer geen van beide. Zelf heb ik een keer m'n computer aangesloten op een gitaar en (los daarvan) ook op een basversterker. Het werkt op zich wel, maar 't geluid is gewoon veel te lelijk.
Een basversterker is gemaakt voor een bepaald bereik, een bepaald soort signaal en een bepaald soort geluid. De eigenschappen van een audio-installatie lijken totaal niet op de eigenschappen van het signaal van een bas.

Als je een beter basgeluid wilt uit je audio-installatie kan je beter andere speakers kopen, of een compleet nieuwe audio-set.

Horus
29 april 2003, 15:22
Precies, nie doen, het gaat d'r niet stuk van en d'r komt ook wel hoorbaar geluid uit maar het klinkt naar nix. Ook een gitaarversterker klinkt naar nix. Subwoover kopen jonge.

Clunk
29 april 2003, 15:41
jah.. hebbik al :grin:
maar ik denk... laat ik weer eens dom doen :grin:
kheb namelijk nog nooit een basspeaker van 15 inch gehad :grin: :grin: :grin:
gheghe...
maar oke.. bedankt voor t advies :smile:

Laus
1 mei 2003, 16:37
het klinkt idd niet super. je moet veel bijdraaien.

tenzij je natuurlijk echt ved spul en een podje heb staan ofzo...

basswasp
1 mei 2003, 21:46
De Ibanez Soundwave combo's hebben trouwens wel een cd-in ingang... Daar zou het wel mee kunnen, maar verder heb ik dit ook nergens teruggezien...

niels_r
1 mei 2003, 21:56
Op 2003-05-01 21:46, schreef basswasp:
De Ibanez Soundwave combo's hebben trouwens wel een cd-in ingang... Daar zou het wel mee kunnen, maar verder heb ik dit ook nergens teruggezien...


Marshall heeft ook een 30 watt gitaarversterker (G30CD of zoiets) waar een CD ingang op zit.

MikeDirnt
2 mei 2003, 01:08
ik had me bas ook ff op de stereo vanochtend. Kan deze stereo makkelijk aan. Big ass PartyTent speakers. Lekker vol geluid. En door de uitgebreide digi equalizer kon je veel met het geluid doen. Maar gewone bas versterker komt krachtiger over

basswasp
2 mei 2003, 10:47
Woon jij in een PartyTent? :wink:

Horus
3 mei 2003, 16:42
Op 2003-05-01 21:56, schreef 16361:


Op 2003-05-01 21:46, schreef basswasp:
De Ibanez Soundwave combo's hebben trouwens wel een cd-in ingang... Daar zou het wel mee kunnen, maar verder heb ik dit ook nergens teruggezien...


De G15RCD, die heb ik. Tja, zal ik d'r van zeggen. Het is nou eenmaal geen sterio installatie, maar voor mijn slaapkamer issie genoeg. De CD ingang gebruik ik nooit, klinkt gewoon kut.
Marshall heeft ook een 30 watt gitaarversterker (G30CD of zoiets) waar een CD ingang op zit.

mixit
14 mei 2003, 16:22
tip: doe het niet want je loopt het risico om de interne voorversterker (in je stereo) van de koptelefoon op te blazen, deze heeft een andere impedantie dan de ingang van je bassversterker....

mixit.......

Clunk
14 mei 2003, 16:36
oke dan :grin:

De Teng
14 mei 2003, 17:55
beste om je pas direct of via je amp in te prikken op een notepad (klein mengpaneeltje van spirit) en die naar een ingang op je stereoset. Dan heb je zeker geen subwoofer nodig als je normale boxen op je stereo hebt.

En een goedkoop mengpaneeltje is niet zo duur :wink:

bassopotmus
14 mei 2003, 20:20
is dat een tautologie?
Hmmz laat maar...