PDA

View Full Version : Digitech RP255



Eric van Esch
28 juni 2010, 23:48
Heeft iemand ervaring met de Digitech RP255? Deze spreekt me wel aan vanwege de veelzijdigheid van effecten, de ingebouwde looper en ingebouwde drumcomputer. Alles in een dus. En last but not least, de prijs, eigenlijk belachelijk laag voor zo'n apparaat (mits goed werkend). Ik zou deze als vervanger nemen voor mijn POD 2.0. Graag jullie ervaringen!

Tankman
29 juni 2010, 00:05
Ik heb de RP300a nog ergens liggen bij een vriend op zolder. Wat een barrel. Leuk voor als je beginner bent, maar zodra je wat vordert gaat hij steeds minder klinken in je oren. Nou ben ik sowieso geen fan van digitech, maar ook niet van Line6. Ik denk dat je uit de POD beter geluid haalt dan uit de digitech.

Misschien ff doorsparen voor een Nova System of een m13 ofzo van Line6.

Exi
29 juni 2010, 00:12
Ik heb er één.
Over de effecten op het pedaal ben ik niet zo te spreken. Het is vrij digitaal allemaal. De drums klinken wel aardig, maar het zijn niet zoveel verschillende tracks. Looper werkt heel goed vind ik.
Ik denk dat je meer zou hebben aan je POD 2.0 dan aan de Digitech.

Waar ik de Digitech voor gebruik en wat hij goed doet is werken als een interface naar de computer.
Ik gebruik hem ook als geluidskaart voor mijn computer (al het geluid gaat via het pedaal naar de speakers) en voor deze zaken vind ik hem heel goed.

Tankman
29 juni 2010, 00:15
Ik gebruikte (tot ik hem uitleende) ook als pre-amp voor opnames op de pc. Geweldig klinkt het niet, maar goed, je hebt dan wel even geluid.

Eric van Esch
29 juni 2010, 06:42
Als die Rp255 dan niets is, wat zou dan een goed alternatief kunnen zijn? Ik ben op zoek naar iets wat foot controlled is en zoveel mogelijk alles in een. Ben op zoek naar een multieffect, een drum computer en een looper.

apekop
29 juni 2010, 10:08
een 2ehands Boss GT5 misschien plus een losse drumcomputer en looper? dan heb je wel beter spul.
in totaal heb je dat denk ik voor 250 a 300 euro 2ehands dan...

voor minder heb je volgens mij niet veel soeps als je al die drie dingen wilt hebben

jannest
29 juni 2010, 14:46
nou als zelfs de sound demo's van de fabrikant niet klinken, dan.......
joe know

guitar rig

misschien ?

Eric van Esch
29 juni 2010, 23:53
En hoe lijkt de Boss ME25?