PDA

View Full Version : Gibson T-Top elementen



Nocki
28 juni 2010, 21:59
Hi,

In miijn Gibson lp Custom zitten T-Top elementen zoals ik heb begrepen uit de plaatjes op het net.
Zijn dit bijzonder pickups of is het niks?

Ik heb even een setje BN pickups in mn lp gebouwd om te kijken of dat wat is.
Toen ik ging kijken welke pickups er nu in zaten waren ze voor mij onbekend. Met het patent nummer op de achterkant zag ik dat het dus die t-tops zijn.

kan iemand er meer over vertellen?

macwilliams
28 juni 2010, 22:06
Is het de uitvoering met de zwarte serie nr sticker?

Nocki
28 juni 2010, 22:08
Nee. Het is er in gestanst.

macwilliams
28 juni 2010, 22:15
Die zijn tot (en met) 1980 gemaakt. Er zijn er die erbij zweren maar dan heb je het tegenkamp die vind dat alleen die met de sticker de best klinkende zijn.


Pat no 2737842 ??

Nocki
28 juni 2010, 22:21
Inderdaad. dat is m.

Ik wilde wat anders proberen omdat ik niet helemaal tevreden was.
Nu denk ik dat het de bedrading ook meespeelde want die was echt niet super...

Ik zal ze nog eens proberen met de nieuwe bekabeling...

Bedankt voor de info!

macwilliams
28 juni 2010, 22:30
Ik vond ze schril en ongedefinieerd klinken en heb ze uit mijn custom gehaald en uitgewisseld tegen P-rails en er gelijk tripleshot pu ringen gemonteerd.

Nocki
28 juni 2010, 22:33
Ongedefinieerd kan ik me idd in vinden. Schril valt gelukkig wel mee.
De definitie is wel iets wat enorm opvalt bij de nieuwe pu;s

macwilliams
28 juni 2010, 22:37
Dan lag het niet aan je bedrading.
Stop die dingen in een doosje en er pas weer uithalen als de custom verkocht word.

Nocki
28 juni 2010, 22:44
hihi.... bewaren doe ik niet hoor :)
alles wat geld licht te kosten gaaqt de deur uit...

Orpheo
28 juni 2010, 23:10
Nocki, je zei t ook al over amps, je had meerdere amps, gebruikte ze niet allemaal en 'het lag geld te kosten'. Hoezo? Wat is dat voor kolder? Je speelt er op wanneer je erop speelt.als het uitstaat trekt het geen stroom oid, je hoeft het niet te eten te geven oid. Een baby kost geld ja. Wat er bij jou scheelt, is dat het stilstaande cash is, je kan er wat nieuws voor kopen... maar zie t eens zo, als je die lp ooit verkoopt, en je hebt de. Originele pups erbij, levert t je meer op dan de gitaar met andere pups,en de pups los.

geert1976
29 juni 2010, 00:30
Anders wil ik ze wel, kunnen mooi in mijn Epi Scroll (ze werden namelijk tegen meerprijs geleverd met T tops):)

EuroCinema
29 juni 2010, 09:50
hihi.... bewaren doe ik niet hoor :)
alles wat geld licht te kosten gaaqt de deur uit...

En dan als je die gitaar verkoopt zonder originele elementen er veel meer op toeleggen. Slimme zet! :soinnocent:

Nocki
29 juni 2010, 12:54
En dan als je die gitaar verkoopt zonder originele elementen er veel meer op toeleggen. Slimme zet! :soinnocent:


Nu breekt mn klomp.

Van de ene helft van het forum mocht ik mn spullen niet meer verkopen, en de andere helft juichte het juist toe omdat er dan meer op marktplaats kwam te staan :)


:)

Nu even serieus. Ik denk dat dit een van de weinige gitaren is die een langer leven bij me gaan krijgen. Hij is hard op weg om mn Smartwoodje in te gaan halen die ik toch zeker een jaar of 5 heb gehad... Geen enkele andere gitaar heb ik langer dan 2 jaar gehad denk ik...

Als ik erop verlies ooit is het ook niet zo erg. Het zou nogal een erg groot verlies moeten zijn wil ik onder de aankoop prijs uit komen...

Waaschijnlijk gaan te toch het veld ruimen... Ik ben aan het sparen voor een nieuw amp dus alle beetjes helpen...