PDA

View Full Version : Bijna Happy New Broken Guitar Day



JTB
28 juni 2010, 21:29
Omdat ik deze gitaar toch wel erg mooi vind en het leuk vind om er een projectje van te maken ga ik morgenavond als alles goed gaat, deze gitaar kopen: http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/elektrische-gitaar-afgebroken-hals-67523783.html

De trustrod cover zit erbij. Geen idee of de topkam er nog bij zit. Er ontbreekt wel 1 knop. Dus als iemand nog zo'n exemplaar heeft liggen dan hoor ik dat graag. Ik ga er € 40 euries voor betalen en hoop dat ik de gitaar in enigszins nette staat kan terugbrengen. Ik ga de kop enzo niet overspuiten denk ik. Misschien de breuk een beetje bijkleuren, maar that's it.

Mensen die tips hebben voor het repareren van dit soort breuken, brand los. Ik heb twee goeie lijmklemmen, dus dat is al iets.

Dirk_Hendrik
28 juni 2010, 22:04
Persoonlijk post ik dit soort dingen pas als de waren in da house zijn ;)

Voor tips, ga eens met de jongens in "zelfbouw" praten. Die zitten op lijmen en lijmklemmen.

Maar post het resultaat als je klaar bent! Wat een beauty!!:lovelove:

aaronstonebeat
28 juni 2010, 22:13
Erg mooi. Weinig mis mee, op dat breukje na :D

Lijkt me goed te repareren. Koopje :ok:

DGB
28 juni 2010, 23:35
zozo mooi ding sucses met het repareren:lp:

geert1976
29 juni 2010, 00:34
gefeliciteerd.

Ik had de verkoper gemaild, maar kreeg geen reactie, had hetzelfde bod gedaan:dontgeti:

Is een mooi te repareren breuk hoor en een topkammetje zit er zo weer op.

Neem er eentje van Graphtech voor LP modellen, die zijn bijna pas:ok:

JTB
29 juni 2010, 09:04
gefeliciteerd.

Ik had de verkoper gemaild, maar kreeg geen reactie, had hetzelfde bod gedaan:dontgeti:

Is een mooi te repareren breuk hoor en een topkammetje zit er zo weer op.

Neem er eentje van Graphtech voor LP modellen, die zijn bijna pas:ok:

Ik had ook al meer dan een week geleden gemaild hoor, en gisteren pas een reactie. Bedankt voor de tip voor de topkam. Ik zal in het zelfbouw gedeelte wel een topic openen over het hoe en wat van deze gitaar. Ben erg benieuwd hoe hij klinkt.

Heb ik meer nodig dan alleen lijmklemmen? Ik zag dat jij, Geert, ook met touw aan de gang was geweest?

munkie
29 juni 2010, 09:44
Heb ook geboden en gemaild, geen reactie gehad :ok: Was me te ver weg. Is waarschijnlijk een Matsumoku, zelfde brug als de Washburn wing serie, humbuckers zouden MMK45's kunnen zijn. Als dat zo is ben je spekkoper. Zag laatst zo'n gitaar ergens aangeboden voor 400. Als je hem goed kan repareren heb je er een goede gitaar aan.

RS-Rik
29 juni 2010, 11:51
Die is van mij geweest!!!!!!!!!!!!!!!!!! Een tijd geleden zou'k m graag weer terug willen.

Weetje, als je er genoeg van hebt, of je wil m toch kwijt, PM me dan!

Ik denk dat je dat wel opgelost krijgt met wat Bison d4 houtlijm en een klemmetje. Het breukoppervlak staat onder een redelijk gunstige hoek met de kracht die erop komt en het oppervlak is lekker groot. Geen probleem dit!

JTB
29 juni 2010, 12:16
Die is van mij geweest!!!!!!!!!!!!!!!!!! Een tijd geleden zou'k m graag weer terug willen.

Weetje, als je er genoeg van hebt, of je wil m toch kwijt, PM me dan!

Ik denk dat je dat wel opgelost krijgt met wat Bison d4 houtlijm en een klemmetje. Het breukoppervlak staat onder een redelijk gunstige hoek met de kracht die erop komt en het oppervlak is lekker groot. Geen probleem dit!

Nou ik fix em, en als het niet mijn ding is dan laat ik het je weten. Kun jij er iets meer over vertellen (eventueel per PM).

guitarkid
29 juni 2010, 13:51
Voor tips, ga eens met de jongens in "zelfbouw" praten. Die zitten op lijmen en lijmklemmen.

:)


gefeliciteerd.
Ik had de verkoper gemaild, maar kreeg geen reactie, had hetzelfde bod gedaan:dontgeti:
Is een mooi te repareren breuk hoor en een topkammetje zit er zo weer op.
Neem er eentje van Graphtech voor LP modellen, die zijn bijna pas:ok:

Waarom had ik al zo'n gevoel toen ik toevallig deze ad zag...? ;)

Gr. C.

JTB
29 juni 2010, 13:55
:)



Waarom had ik al zo'n gevoel toen ik toevallig deze ad zag...? ;)

Gr. C.

snap niet zo goed wat je bedoeld? Dat deze heren interesse zouden hebben bedoel je?

guitarkid
29 juni 2010, 14:35
snap niet zo goed wat je bedoeld? Dat deze heren interesse zouden hebben bedoel je?

Nou, m.n. dat Geert daar wel eens op zou kunnen reageren!
En ja dus.....
Maar jij was 'm voor. Succes met de reparatie!

Gr. C.

mesaman
29 juni 2010, 15:37
laat eens wat fotos zien als hij klaar is.
ik ben benieuwd.hoe is de staat verder van de gitaar?

JTB
29 juni 2010, 15:39
redelijk, ik zal wel foto's plaatsen van voor en na de reparatie.

Welke lijm raden jullie aan? Eerder werd konstructielijm geadviseerd, maar deze vlekken zijn lastiger te verwijderen dan bij ordinaire houtlijm.

JTB
29 juni 2010, 19:58
Nou ben net wezen kijken, dit was al de 2e neckcrack van deze gitaar. De vorige was slecht gerepareerd en in deze nieuwe zaten ook al lijmresten. De heer die hem te koop heeft staan speelt zelf geen gitaar. Een van de tone-knoppen is zwaar verbogen. Er zitten flinke deuken in de nek er missen onderdelen. Ik heb hem dus niet meegenomen omdat ik in deze gitaar teveel moet investeren om hem weer speelbaar te krijgen. En echt mooi wordt hij nooit meer denk ik, zonder respray.