PDA

View Full Version : Geluidstechniek



KingKuijp
28 juni 2010, 21:51
Hallo,

Ik heb een vraag die misschien regelmatig hier gesteld wordt en misschien kan iemand mij hier mee helpen; waar moet ik zoeken naar een baan/opleiding (werken en leren tegelijk) als geluidstechnicus? Dus bijvoorbeeld in de studio, of bij een theater etc. sinds ik gitaarles heb is mijn interesse in verschillende soorten muziek en technieken zo groot geworden dat ik een toekomst met geluid en muziek enorm zie zitten. Dus alle tips zijn welkom!

K.

showband
28 juni 2010, 23:26
waar woon je?

wat is je vooropleiding?

wil je een baan? Doe dan MTS/HTS electronica, of MTS electro en doe ondertussen ervaring op in de geluid als roadie.

Alle opleidingen die korter dan tien jaar bestaan of niet door studifinanciering vergoed worden zijn zinloos.

techniek dus wel bij KonCon den haag maar vooral niet bij AES of een willekeurige MBO/VMBO
enz

Harry
29 juni 2010, 11:19
en ga zoveel mogelijk meehelpen bij bands of jongerencentra e.d., doe je gratis veel ervaring op.

Arvoitus
29 juni 2010, 21:28
Wat is je leeftijd, woonplaats en wat zijn je opleidingen?

En wat wil je jezelf later zien doen? Studiowerk, live geluidstechniek, licht, of simpelweg opbouwen?

Ik zou iniedergeval zeker bij een verhuur/crewbedrijf gaan werken van licht/geluid of bij een grote zaal/podium/theater. Begin daar desnoods als kabeloproller, maar geef in ieder geval aan dat je verder WIL groeien.

Ik zou niet zo vlug een jongerencentrum pakken omdat daar de kennis/techniek meestal beperkter is, en het echte "wereldje" meestal niet daar zit.
Natuurlijk kun je daar wel je ervaring opdoen, maar na een per maanden ben je daar wel uitgeleerd.