PDA

View Full Version : Marshall MG footswitch op Valveking?



laccio
28 juni 2010, 19:45
Hallo,

Ik zou voor mijn valveking een footswitch moeten hebben en kan gemakkelijk aan een Marshall MG 2button footswitch raken.

Nu is niet elke footswitch compatibel aan elke versterker met het latched of unlatched systeem. Ik weet dat mijn Valveking werkt volgens het latched systeem.

Weet er iemand volgens welk systeem de Marshall MG footswitch werkt en of het dus compatibel is met mijn Valveking?

merci ^^

Tankman
28 juni 2010, 19:48
Een Valveking footswitch kost je maar 29 euro en heeft handige ledjes om aan te geven in welk kanaal je zit etc. Waarom niet gewoon die bestellen...:???:

laccio
28 juni 2010, 19:52
Een Valveking footswitch kost je maar 29 euro en heeft handige ledjes om aan te geven in welk kanaal je zit etc. Waarom niet gewoon die bestellen...:???:

omdat ik aan het einde van de vakantie wil overschakelen naar een Peavey 6505+ en ik van een vriend de MG footswitch mag lenen op mijn concerten

RoelSmoel
28 juni 2010, 19:58
omdat ik aan het einde van de vakantie wil overschakelen naar een Peavey 6505+ en ik van een vriend de MG footswitch mag lenen op mijn concerten

Dan koop je toch voor die 29 euro gewoon een nieuwe footswitch, heb je thuis ook nog eens iets aan dan elke keer aan de knopjes te lopen priegelen onder het spelen..

't is maar een idee..

laccio
28 juni 2010, 20:03
ja maar ik moet morge al optreden en ik zou totaal ni wete waar ze die hebbe :p en ik vond het nogal zonde om er 30 euro aan te geven als ik in hem in augustus niet meer nodig heb. ik verkoop de Valveking ook in augustus, vandaar

maa rik vind op google nerges of hij latched of unlatched is.

RoelSmoel
28 juni 2010, 20:08
ja maar ik moet morge al optreden en ik zou totaal ni wete waar ze die hebbe :p en ik vond het nogal zonde om er 30 euro aan te geven als ik in hem in augustus niet meer nodig heb. ik verkoop de Valveking ook in augustus, vandaar

maa rik vind op google nerges of hij latched of unlatched is.

In een gitaarzaak misschien?

Die Valveking footswitch doet het trouwens ook gewoon op de 6505+ hoor;)

laccio
28 juni 2010, 20:10
In een gitaarzaak misschien?

Die Valveking footswitch doet het trouwens ook gewoon op de 6505+ hoor;)

zeker van? want de 5150 footswitch van de andere gitarist in mijn band werkte niet op mijn Valveking

RoelSmoel
28 juni 2010, 20:13
zeker van? want de 5150 footswitch van de andere gitarist in mijn band werkte niet op mijn Valveking

Je hebt het over de 6505+ 1x12 combo? De nieuwe?

laccio
28 juni 2010, 20:18
Je hebt het over de 6505+ 1x12 combo? De nieuwe?

nee, peavey 6505+ head, ik ga voor de halfstack ^^

RoelSmoel
28 juni 2010, 20:21
nee, peavey 6505+ head, ik ga voor de halfstack ^^

Dan vergeet mijn verhaal maar gewoon..

TimS
28 juni 2010, 20:39
Valveking switch gebruikt momentary switches, Marshall footswitch gebruikt normale switches. Waarschijnlijk moet je dus de knop 2 keer induwen om te schakelen.

laccio
28 juni 2010, 21:00
Valveking switch gebruikt momentary switches, Marshall footswitch gebruikt normale switches. Waarschijnlijk moet je dus de knop 2 keer induwen om te schakelen.

hm ja daar heb ik al eens van gehoord maar niet aan gedacht :p

ik zit hier met een 1butten Unlatched footswitch die ik voor mijn roland cube gebruik.. als ik bij die gewoon telkes 2 keer erop druk, kan ik hem dan gebruiken? hoewel bij de Valveking de gain/clean en de boost/nietboost switchable is.. zal de gain/clean voorrang krijgen?

Tankman
28 juni 2010, 23:09
Doe nou niet zo moeilijk over 30 euro. Anders moet je het met een distortion pedaaltje doen tot je je stack hebt ofzo. Dat gedoe met 2 keer het knopje moeten drukken wil je niet. Is echt zwaar irritant.

Peavey footswitches worden bij Peavey dealers verkocht. Logisch. Gewoon bellen naar een muziekzaak bij jou in de buurt. Als zij zeggen dat ze weer besteld moeten worden, vergeten, want ze worden pas half augustus weer leverbaar. Als ze het in huis hebben, doen.

RoelSmoel
28 juni 2010, 23:11
Doe nou niet zo moeilijk over 30 euro. Anders moet je het met een distortion pedaaltje doen tot je je stack hebt ofzo. Dat gedoe met 2 keer het knopje moeten drukken wil je niet. Is echt zwaar irritant.

Peavey footswitches worden bij Peavey dealers verkocht. Logisch. Gewoon bellen naar een muziekzaak bij jou in de buurt. Als zij zeggen dat ze weer besteld moeten worden, vergeten, want ze worden pas half augustus weer leverbaar. Als ze het in huis hebben, doen.

Half augustus!?!?!?!?

F*cking hell...

Tankman
28 juni 2010, 23:18
Tja...dingen gaan soms op. De Valveking is een heel gangbaar versterkertje en er zullen genoeg winkels zijn met de footswitch in voorraad. Ik heb toevallig de laatste bij ons verkocht en kwam zo tot de ontdekking dat ik ook tot augustus mag wachten op die van mij...wat mij doet denken...morgen ff naar Engeland bellen...kijken wat ze kunnen regelen. Op de dealersite stond 12 augustus.

Maar wat ik zeg. Gewoon bellen of andere winkels het hebben en meteen halen. Het is maar 30 euro.

RoelSmoel
29 juni 2010, 21:17
Tja...dingen gaan soms op. De Valveking is een heel gangbaar versterkertje en er zullen genoeg winkels zijn met de footswitch in voorraad. Ik heb toevallig de laatste bij ons verkocht en kwam zo tot de ontdekking dat ik ook tot augustus mag wachten op die van mij...wat mij doet denken...morgen ff naar Engeland bellen...kijken wat ze kunnen regelen. Op de dealersite stond 12 augustus.

Maar wat ik zeg. Gewoon bellen of andere winkels het hebben en meteen halen. Het is maar 30 euro.

Vandaag even nagevraagd in de lokale guitarshop (ofja, lokaal, de stad waar ik dagelijks kom), en vanaf 12 juli zijn ze weer leverbaar (ook die site via een dealer), dus ergens klopt er iets niet!?

Tankman
30 juni 2010, 00:09
Misschien een mazzeltje bij Peavey. Ben vandaag vergeten te kijken en ben tot zaterdag vrij...even weer checken.