PDA

View Full Version : Epiphone G400 maar dan gibson



Thiez
28 juni 2010, 16:43
Ik zit al een tijdje te gassen op gibson sg. Nu kan ik van gibson alleen maar sg's vinden met een grote slagplaat eigenlijk of de '61 reisue maar deze is rood.

Worden er nog zwarte sg's gemaakt door gibson met een kleine slagplaat? Zag hem afgelopen weekend bij airbourne wel maar heb hem nergens kunnen vinden op internet.

Chocola
28 juni 2010, 17:38
Voorheen zag ik ze erg vaak, tegenwoordig wat minder. Waar ze tegenwoordig uithangen weet ik echt niet.

Ik kom ook op internet wel eens '61 reissue modellen tegen in het zwart, met een kleine pickguard zoals jij het wil. Zoek anders eens op '61 reissue black, ik krijg dan namelijk best veel juiste hits ;).

Les Strat
28 juni 2010, 20:29
jazeker zijn die er;)

Bolder
28 juni 2010, 21:30
jazeker zijn die er;)

Oh ja! Lekker zinnige opmerking!

Ik heb trouwens vandaag kip op! Ook al zo doelloos!

EDIT:

Hier heb ik er eentje, waar er maar 400 van zijn gemaakt
Gibson SG '61 RI ebony (http://everythingsg.com/index.php/61-reissue-ebony.html)

svengibson
28 juni 2010, 22:50
Angus young signature sg
kijk maar op musicstore,is wel 2000 euro
(airbourne gebruikt de angus signature ook)

Thiez
28 juni 2010, 23:09
jazeker zijn die er;)

Kijk, daar heb ik wat aan! bedankt man! Dan weet ik dat in ieder geval.


Oh ja! Lekker zinnige opmerking!

Ik heb trouwens vandaag kip op! Ook al zo doelloos!

EDIT:

Hier heb ik er eentje, waar er maar 400 van zijn gemaakt
Gibson SG '61 RI ebony (http://everythingsg.com/index.php/61-reissue-ebony.html)

Die vind ik idd wel netjes maar dan het liefst weer met zilver kleurige hardware.


Angus young signature sg
kijk maar op musicstore,is wel 2000 euro
(airbourne gebruikt de angus signature ook)

Zoiets is idd wat ik zoek maar ik hou niet zo van signature gitaren opzich. En 2000 euro is ook redelijk aan de prijs. Voor dat geld koop ik liever een standard en zet er klein slagplaatje op. Dan overleef ik die 3 schroefgaatjes ook wel voor 900 euro ;)

Airbourne gebruikte van het weekend gewoon een sg standard met kleine slagplaat (althans het was gewoon block inlay ipv bliksemschichten)

Chocola
29 juni 2010, 08:55
Kijk, daar heb ik wat aan! bedankt man! Dan weet ik dat in ieder geval.

Wellicht kun je zelf ook eerst een zoekmachine zoals google gebruiken i.p.v. dit soort dingen te zeggen.

Dan ontopic: die ri-modellen zijn relatief moeilijk te krijgen in het zwart, een goede optie voor jouw budget is dan ook zelf een beetje knutselen aan een normale SG. Ik geef je trouwens groot gelijk dat je een kleine pg wil.

Thiez
29 juni 2010, 14:19
Wellicht kun je zelf ook eerst een zoekmachine zoals google gebruiken i.p.v. dit soort dingen te zeggen.



Zoals ik al aangaf in beginpost kan ik het nergens vinden op internet. Dat ze er zijn dat weet ik ook maar ik vraag of ze nog steeds gemaakt worden en dus nog makkelijk te krijgen zijn of niet. En dan kom er iemand met de geweldige opmerking ja die zijn er. Dat heeft weinig toevoegende waarde zeg maar.




Dan ontopic: die ri-modellen zijn relatief moeilijk te krijgen in het zwart, een goede optie voor jouw budget is dan ook zelf een beetje knutselen aan een normale SG. Ik geef je trouwens groot gelijk dat je een kleine pg wil.

Denk dat het idd dan een gewone sg standard word waar ik een kleine slagplaat op zet. Mocht ik hem ooit nog verkopen en zet de grote plaat er terug op vallen die schroefgaatjes toch weg achter de grote plaat.

Mr.Fingers
29 juni 2010, 16:12
Helaas voor jou is de frezing in het hout bij een grote slagplaat ook anders dan bij een kleine...

http://i232.photobucket.com/albums/ee189/chillidoggy/Iansguitars004.jpg

Thiez
29 juni 2010, 17:42
Hm dat is dan weer zonde.... Word lastig dan een zwarte sg te vinden met kleine slagplaat.

marco v
29 juni 2010, 18:06
Er is een sg 61 reissue antique ebony geweest, kleine slagplaat, echter gouden hardware en nu niet meer leverbaar, dus als de gouden hardware je niet stoort, dan even de 2dehandsjes in de gaten houden.

Mr.Fingers
29 juni 2010, 18:37
In muziek & visie in Antwerpen (Belgistan) hangt er nog een nieuwe

marco v
29 juni 2010, 19:36
Dat is de sg-3,
toch apart,
ik vind 3 buckers niet vervelend, op een custom..

Thiez
29 juni 2010, 19:42
hm zullen eens in de gaten blijven houden. Misschien idd een reisue. Goud is niet heel storend maar niet zo mijn ding. Maar goed. Desnoods kan ik dat vervangen eventueel.

Ook vind ik de bindingen soms wel storend. Denk dat witte bindingen rond de hals mooier zouden staan dan cremekleurige. Vaak vind ik dat te geel/roze. Maar goed das dan weer mieren neuken :P

Wat zou het kosten een custom sg te laten bouwen ongeveer van goede kwaliteit?

marco v
30 juni 2010, 23:44
Waarom ga je niet voor een tokai sg, die heeft wel een kleine slagplaat en als je zoals je al meldde geen €2000 euro wilt uitgeven zou ik zeker geen custom build aanschaffen.

http://i298.photobucket.com/albums/mm264/mverheyde/Br8gDQCGkKGrHqYOKj4EupZhDYQoBL11SiH.jpg

Kost je ongeveer 240 euro incl verzendkosten