PDA

View Full Version : kant en klare fretboarden kopen?



levi
28 juni 2010, 15:01
Hallo iedereen. ik ben op zoek naar een kant en klaar fretboard.
Maar ik heb wel een specifieke nodig. Het gaat om een 25,5" scale, 12,6" radius fret board. weet iemand waar ik zo iets kan kopen?

ik heb al de bekenden (voor mij bekenden ) gitaar shops geprobeerd (tonefactory voxhumana main music en guitar-supplies. maar tot nu toe nog geen succes.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Levi

McVenco
28 juni 2010, 15:10
12,6" is al haast iets wat je zelf moet gaan fabriceren. Kun je niet beter iets nemen wat er dicht bij ligt, 12" ofzo? Volgens mij ga je het verschil amper merken....

Rock Bottom
28 juni 2010, 15:42
PM oigun of een andere bouwer.

barno
28 juni 2010, 16:00
dat zal een bouwer ook niet vlug maken, daar moet je speciaal een radiusblok of freesopstelling voor maken terwijl het verschil met 12" echt verwaarloosbaar is.

zou gewoon eentje vn 12" nemen, overal verkrijgbaar

G.G.
28 juni 2010, 20:05
12 inch nemen en met een lange waterps, schuurlinnen en dubbelzijdig tape kan je de bolling ietsjes afnemen.

levi
28 juni 2010, 21:22
Ik ken wel iemand die het kan maken. Maar ik denk ik vraag even of jullie nog iemand weten of een winkel weten. Omdat ik anders heel veel tools moet kopen wat ik nu nog niet heb. Ik laat namelijk een hals namaken van een blade gitaar. Een vriend van mij heeft er een.

Ik weet niet precies wat voor blade het is staat er ook niet op lijkt op een rh-2
maar die heeft echt een heel lekkere hals en toets naar mijn mening maar in ieder geval bedankt voor je input mensen :D

Chris Winsemius
29 juni 2010, 11:08
Ik denk dat je het beste naar een "echte gitaarbouwer" kunt gaan, iemand die vanaf scratch halzen/etc. kan maken. De beste man/vrouw moet ook weten op welk materiaal de toets moet komen; direct overleg tussen jou en de bouwer is in dit geval 'n must imo.

Misschien stijlvorm in H'sum proberen of Sjak Zwier in Vlissingen?

levi
29 juni 2010, 15:47
Ik denk dat je het beste naar een "echte gitaarbouwer" kunt gaan, iemand die vanaf scratch halzen/etc. kan maken. De beste man/vrouw moet ook weten op welk materiaal de toets moet komen; direct overleg tussen jou en de bouwer is in dit geval 'n must imo.

Misschien stijlvorm in H'sum proberen of Sjak Zwier in Vlissingen?

dankje voor de tip