PDA

View Full Version : Monitor Controller of iets dergelijks?



dennis_rhcp
28 juni 2010, 00:51
Hallo iedereen,

Ik gebruik momenteel een setup met twee audio interfaces, namelijk een focusrite saffire pro (cubase) en een digidesign micro (protools).
Nu heb ik 1 paar boxen (krk rokit 5) en ik wil ooit nog een grotere set erbij als ik een eigen "grotere" ruimte heb (ik denk aan yamaha hs80) ook wil ik mijn boxen gebruiken voor mijn iPod (bv voor referentie, etc).

Nu had ik nog een oud behringer (10 kanaals) mengpaneeltje liggen en heb die gebruik ik dus om te switchen tussen: DAW, (speakers), iPod

op eerste gezicht probleem opgelost, maar ik heb nu een bak ruis in mijn speakers die ik zonder de behringer niet had, dus die behringer moet uit de keten,

dus mijn vraag aan jullie, wat moet ik nu doen?

optie 1:
Patchbay, opzich een schone manier van door voeren. Alleen nu gebruik ik mijn mengpaneeltje als monitor controller, hiermee boost ik het signaal dus ook en dat kan met een patchbay niet

optie 2:
Een betere mengpaneel (met beter voorversterkers? maar voorversterkers gebruik je toch alleen op de xlr ingangen?)
moet ik dan een allen&heath zen serie kopen, of een yamaha, mackie soundcraft? (beetje in dit budget segment)
kijk midas heeft wel mooie voorversterkers maar lijkt me een beetje te duur voor wat hij moet gaan doen :P

optie 3:
Iets waar ik weinig vanaf weet, monitor controller. Is dit de beste oplossing?
ik wil niet al teveel geld kwijt raken, en kan je met zo'n controller switchen van 3 inputs (protools,cubase,iPod) en twee outputs (krk,yamaha)

het voordeel als ik voor optie 2 ga, is dat ik er een mengpaneel er bij heb, voor wanneer ik een kleine show moet draaien met bv 2 solisten en orkestband dat ik niet een grote 20 kanaals mengpaneel hoef mee te nemen

graag hoor ik tips van jullie! (sorry van het lange verhaal)

Vriendelijke groet,
Dennis Spee

paulusdeBKB
28 juni 2010, 08:01
Ik zou voor een Monitor Controller gaan. Ik heb zelf een Mindprint Trio, als ze nog gemaakt worden dan kosten ze zeker niet de wereld en hij biedt precies datgene wat je wilt, met dedicated knoppen en een uitstekende geluidskwaliteit. Review: http://www.soundonsound.com/sos/may05/articles/mindprinttrio.htm

Andere monitor controllers zijn vast net zo goed, die heb ik alleen niet geprobeerd.

Roman
28 juni 2010, 09:19
Er zijn diverse oplossingen hiervoor speciaal ontworpen. hierboven wordt al één genoemd. zowel in 19" als tafelmodellen.

Presonus heeft altijd mooi spul: (check marktplaats ook's)
http://www.presonus.com/products/Detail.aspx?ProductId=1
http://www.presonus.com/products/Detail.aspx?ProductId=47

En zo kun je nog wel meer vinden. Een mengtafeltje werkt uiteraard ook prima.

dennis_rhcp
29 juni 2010, 11:16
Bedankt! ik denk dat ik of voor de presonus ga of een mackie big knob,
bedankt voor de adviesen!

guhlenn
29 juni 2010, 12:54
BEn ik de enige die het nogal raar vind om een switch van een paar honderd euro te kopen om te kunnen schakelen tussen monitors van een paar honderd euro en je Ipod? Ik heb uiteinelijk gewoon banaan pluggen gebruikt. Moet je wel je amp uitzetten als je wilt switchen.

Roman
29 juni 2010, 21:40
ach, de "wow" factor speelt ook een rol. Ik vind het zelf overigens wel handig om een centrale routering te hebben voor alle in en outputs incl monitoring.
Daar heb ik dan een grote mengtafel voor :)

Maar, gezien ik deze ALLEEN nog maar voor bovengenoemde tegenwoordig gebruik (foldback, routering en monitoring) lijkt een tafelmodelletje voor zo iets een betere oplossing. Stekkers pluggen is not done

guhlenn
30 juni 2010, 08:55
ik heb nooit geld teveel. Dus. Ik koop liever betere monitoren (pun intended). ;-)