PDA

View Full Version : Comfortably numb (band cover)



Stijn_fi
27 juni 2010, 22:07
http://www.speedyshare.com/files/23156950/download/vine-comfortably%20numb-8%206%2010.mp3

Mp3 van de video-opname, tweede keer oefenen dat we dit nummer speelden. We zijn nog een beetje aan het kijken welke effecten we het beste kunnen gebruiken, om de ruimte toch een beetje te vullen (slechts bas, gitaar, drum, zang). Hier en daar nog wel wat foutjes, maar dit is ook pas de derde of vierde keer dat we het nummer spelen. Ik speel bas en doe de zang, voor de duidelijkheid..
Zo'n gaaf nummer om te spelen...!

Ojah leuk detail, de gitarist speelt net 2-3 jaar elektrisch gitaar, zonder les, dus alles zelf geleerd. Vind 't nog steeds een prestatie xD

arnoldtims
28 juni 2010, 10:26
Door de slechte opname wat moeilijk te beoordelen maar wat ik hoor klinkt goed .
Ik heb het idee dat het tempo wat varieert. Maar goed gezongen en gespeeld, vooral als je zegt dat jullie gitarist nog maar 3 jaar speelt.
De bas zweeft volgens mij ook een beetje.
De gitarist houd ook van metal denk ik vind zijn gitaar geluid niet erg passen bij dit nummer. Maar nu zeik ik want het is gewoon goed gedaan. Ik speel al 20 jaar (een beetje voor mezelf) en ben op een niveau zoals je kan horen in mijn opname, een (amateur) blues solo. Die gitarist van jullie word vele malen beter dan ik, als hij dit al kan na 3 jaar.
Nog even door oefenen om het nummer strak te krijgen.

Stijn_fi
28 juni 2010, 18:10
Door de slechte opname wat moeilijk te beoordelen maar wat ik hoor klinkt goed .
Ik heb het idee dat het tempo wat varieert. Maar goed gezongen en gespeeld, vooral als je zegt dat jullie gitarist nog maar 3 jaar speelt.
De bas zweeft volgens mij ook een beetje.
De gitarist houd ook van metal denk ik vind zijn gitaar geluid niet erg passen bij dit nummer. Maar nu zeik ik want het is gewoon goed gedaan. Ik speel al 20 jaar (een beetje voor mezelf) en ben op een niveau zoals je kan horen in mijn opname, een (amateur) blues solo. Die gitarist van jullie word vele malen beter dan ik, als hij dit al kan na 3 jaar.
Nog even door oefenen om het nummer strak te krijgen.

Bedankt voor je reactie:)! Hij is juist helemaal 'Slash', maar da's ergens ook nog wel een beetje metal soms.