PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Jet City JCA20H + Blackstar HT212 70/80



Thyrif
26 juni 2010, 23:49
Nieuwe gear!

Zoals in een ander topic vermeld was ik zat van mn Laney LV300T en heb deze vrijdag verkocht. Zaterdag direct een middagje naar Leeuwarden geweest om in de Musicstore (mstore.nl) vanalles uit te proberen. Mijn interesse ging vooral uit naar de Blackstar HT20 en de Jet City JCA20, maar heb ook met andere dingen gespeeld.

Na wat rondneuzen en kort uitproberen en niets echt interessants binnen mijn budget te vinden maar de Blackstar en Jet City in het hok gesleept. Na eerst een half uur op de Blackstar gespeeld te hebben, vond ik dat ie erg lekker klonk, maar net wat te compressed. Toen nog een half uur met de Jet City wezen spelen en dat was het helemaal! Heerlijk open geluid met genoeg laag, lekker midden en plenty hoog. Van punchy tot warm en soft, het kan allemaal. Na wat cabs uitgeprobeerd te hebben vond ik de 70/80's van de Blackstar cab toch het fijnst, zelfs boven de Eminence speakers van Jet City zelf. Maar dat is smaak natuurlijk. Ook nog een vaag tubescreamer achtig pedaaltje gevonden in de kast daar, klinkt super, vind ik. Van Biyang, een of ander raar chinees merk, de Mad Driver, od-10, maar whatever, wel leuk geprijsd (59!!!).

Anyways, genoeg geluld, hier vast een foto.

http://img199.imageshack.us/img199/1614/20100626232625.jpg

/m/

PS: Ik lees het de hele tijd, maar kan IEMAND me alsjeblieft vertellen waar al die afkortingen precies voor staan? Ik zit me er steeds kapot op te staren. (HNAD en GAS?)

Exi
26 juni 2010, 23:58
Mooie set, daar ga je zéker veel plezier aan hebben.
HNAD = Happy New Amp Day (tegenhanger van HNGD met de G van Guitar)
GAS = Guitar/Gear Acquisition Syndrome

MjS
27 juni 2010, 00:27
Dat de Blackstar compressed klinkt kan ik onderschrijven (ik heb de HT-20, maar ik hou wel van dat geluid). Wel frappant dat je de Seventy-Eighty cab lekker vind klinken, veel mensen vinden die speakers wat minder. Maakt verder niet uit, als het werkt voor jou dan werkt het. Leuk setje, ga je veel plezier van hebben.

Thyrif
27 juni 2010, 00:34
Ja, ik hoorde ook dat veel mensen hem niet tof vinden, maar ik vind ze wat opener. Kan ook zijn dat ik ze met een andere amp niet tof vind hoor. De eminence speakers waren ook cool, daar niet van, maar dit sprak me meer aan. De prijs was ook niet verkeerd. Maar dat is het mooie aan een cab, die kun je weer los vervangen als ik er zat van wordt xD

De Blackstar vind ik nogsteeds gaaf, en als de jca er niet was, was ik daar blij mee naar huis gegaan. Misschien komt ie er ooit nog eens met een a/b/y pedaaltje ^^. Ben benieuwd hoe dat zou klinken door mn 2x12.

Ah, en die afkortingen zijn ineens duidelijker ^_^

Binnenkort met wat vrienden jammen! (hier nog mensen uit omg groningen btw?)

rupke
28 juni 2010, 15:13
Hoi Thyrif,

Ik zit ook al een tijdje op de jetcity te gassen. Kun je mij vertellen of ie op hogere volumes clean blijft. Of breekt hij snel op. Ik wil de amp namelijk cleand gaan gebruiken met mijn GT10 van Boss ervoor.

Groetjes Rupke

tommus42
28 juni 2010, 15:54
Mooie set, daar ga je zéker veel plezier aan hebben.
HNAD = Happy New Amp Day (tegenhanger van HNGD met de G van Guitar)
GAS = Guitar/Gear Acquisition Syndrome

He, dat is leuk, ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat GAS gear associated stress betekende!

tommus42
28 juni 2010, 16:00
Binnenkort met wat vrienden jammen! (hier nog mensen uit omg groningen btw?)

Hoi, ik kom uit Groningen, heb jij een oefenruimte tot je beschikking? Misschien kunnen we eens lawaai maken! Zelf speel ik erg matig (gitaar) maar een vriend van me speelt erg goed bas. Ik heb nog wat spullen die ik eens over 1 of 2 4x12 kasten wil proberen. Als je een auto hebt is het helemaal tof:cooler:

Thyrif
28 juni 2010, 17:02
Hoi Thyrif,

Ik zit ook al een tijdje op de jetcity te gassen. Kun je mij vertellen of ie op hogere volumes clean blijft. Of breekt hij snel op. Ik wil de amp namelijk cleand gaan gebruiken met mijn GT10 van Boss ervoor.

Groetjes Rupke

Ik heb em even voor je aangeslingerd. Gain op 2 (dials gaan van 0 tot en met 9) en volume op 5 is ie nog gewoon clean. Als je dan iets harder aanslaat krijg je wel een randje, maar ligt ook aan je pickups natuurlijk. Het was wel asociaal luid op die stand btw, dus maar even twee minuutjes geklooid, buren enzo. Bedenk wel dat deze amp heel erg van hoog houdt. Helemaal als je aan de Presence zit.
Nog wel een tip voor je GT10: gebruik niet je preamp en cab simulations. Dit is een soldano (lijkt wat op een hot rod, niet een slo, volgens kenners), gebruik je GT10 dan vooral lekker alsof het een pedalboard is, en lekker subtiel houden uiteraard.

Tommus42: lijkt me tof. zelf geen oefenruimte, maar we kunnen vast wat regelen. Eerst een keer thuis is ook leuk ^^

mrweird
1 juli 2010, 00:18
Hi
Vraagje over de JetCity, het is een 1 kanaals amp lees ik net, hoe doe je dat met switchen tussen clean en crunch? Of wordt hij lekker clean als je simpelweg het volume van je gitaar dichtdraait? Om tubescreamer d'r voor?

Thyrif
1 juli 2010, 01:16
Hi
Vraagje over de JetCity, het is een 1 kanaals amp lees ik net, hoe doe je dat met switchen tussen clean en crunch? Of wordt hij lekker clean als je simpelweg het volume van je gitaar dichtdraait? Om tubescreamer d'r voor?

Yup, single channel. Amp op crunch, met je gitaar spelen voor clean-ish, en met een tubescreamer spelen voor leads. Nog een Morley Power Wah ervoor en ik heb best een boel gain tot mn beschikking.

Nu nog even kijken naar delay/reverb en wellicht een lichte chorus.

mrweird
1 juli 2010, 13:44
Tx, ik ga 'm binnenkort ff proberen ergens, maar wel tegen de tijd dat de 50 watter uit is want die heeft wel 2 kanalen zag ik net ..
Maar andere eindbuizen 6V6 dus ff goed luisteren wat me beter ligt..

Ik begin de Fame/LondonCity een beetje zat te worden. AKA ik heb last van GAS. :)

Thyrif
1 juli 2010, 17:29
Tx, ik ga 'm binnenkort ff proberen ergens, maar wel tegen de tijd dat de 50 watter uit is want die heeft wel 2 kanalen zag ik net ..
Maar andere eindbuizen 6V6 dus ff goed luisteren wat me beter ligt..

Ik begin de Fame/LondonCity een beetje zat te worden. AKA ik heb last van GAS. :)

De 50 watter komt pas in het najaar dacht ik. Deze 20 watter is ook al luid zat. Twee kanalen is wel leuk, maar met een pedaaltje kom je er ook prima. De feel van je muziek zit toch voornamelijk in je vingers, en dan kun je er alles uit krijgen, ookal staat je amp vol open.

Misery Signals
2 juli 2010, 01:45
Dit is een soldano (lijkt wat op een hot rod, niet een slo, volgens kenners)
Die 20 watter heeft bijna identiek het circuit board van een Soldano Atomic...

MS

rijsberman
2 juli 2010, 02:02
Alleen wel Chinese van de grote hoop caps, pots, buizen etc. Als het niet uit de lengte komt, moet het uit de breedte komen.

Neemt niet weg dat het enorm veel amp is voor z'n geld. Ik ben wel fan van Jet City! :ok:

mrweird
2 juli 2010, 08:25
De 50 watter komt pas in het najaar dacht ik. Deze 20 watter is ook al luid zat. Twee kanalen is wel leuk, maar met een pedaaltje kom je er ook prima. De feel van je muziek zit toch voornamelijk in je vingers, en dan kun je er alles uit krijgen, ookal staat je amp vol open.

Daar heb je gelijk in maar ik speel oa in een coverbandje met een knap breed repetoire ipv enkel blues dus dan is het toch wel errrrrug handig .. hmm aan de andere kant kan het helemaal geen kwaad om ook 's richting Leeuwarden te gaan om de 20 watter aan de tand te voelen.

Thyrif
2 juli 2010, 11:35
Die 20 watter heeft bijna identiek het circuit board van een Soldano Atomic...

MS

Ah, thanks!

En, mrweird:

Mstore in leeuwarden is sowieso een hele toffe winkel. Wel even op de website kijken of ie ondertussen alweer in voorraad is. Anders heeft feedback em nog wel.