PDA

View Full Version : squier protone



DEA100MKIV
26 juni 2010, 22:41
Ik wil een goede squier erbij kopen, nou zog ik een paar protone's staan.

Hoe is de kwaliteit van dit model ?
Zijn ze de prijs waard ?
Welk ander model squier is nog aan te bevelen?

Alvast bedankt !!

geert1976
26 juni 2010, 22:47
Ik wil een goede squier erbij kopen, nou zog ik een paar protone's staan.

Hoe is de kwaliteit van dit model ?
Zijn ze de prijs waard ?
Welk ander model squier is nog aan te bevelen?

Alvast bedankt !!

Squier Pro-Tone's zijn allemaal in Korea gemaakt in 97/98 geloof ik, uitstekende gitaren en mits origineel wordt er tussen de E 300,00 a E 450,00 voor betaald, afhankelijk van staat-conditie en model/uitvoering

De moeite waard hoor deze gitaren, zijn beter dan een gemiddelde Mexicaan:ok:

Midwolda
26 juni 2010, 22:47
Uit het hoofd: in 1995 ofzo verplaatste Squier de produktie van FujiGen Japan naar Cort Korea.
De laatste modellen uit Japan waren de SilverSeries, de eerste uit Korea de Protone's.
Vanwege een korte produktietijd (twee jaar of zo) zijn de Protone's niet erg ruim verkrijgbaar.
Van de Koreaanse Squiers worden de Protone's toch vaak wel als de betere beschouwd.

DEA100MKIV
26 juni 2010, 22:48
ok thnx.. dus wel het testen waard.

geert1976
26 juni 2010, 22:57
ok thnx.. dus wel het testen waard.

Jazeker, mokert een CV van Squier naar de eeuwige jachtvelden:ok:

geert1976
26 juni 2010, 23:05
Uit het hoofd: in 1995 ofzo verplaatste Squier de produktie van FujiGen Japan naar Cort Korea.
De laatste modellen uit Japan waren de SilverSeries, de eerste uit Korea de Protone's.
Vanwege een korte produktietijd (twee jaar of zo) zijn de Protone's niet erg ruim verkrijgbaar.
Van de Koreaanse Squiers worden de Protone's toch vaak wel als de betere beschouwd.

Dat gebeurde al eerder hoor, in 1989 werden in Korea al Squier en Fender modellen gemaakt door Young Chang (E***serinummer), Cort (K*** serienummer) em Samick (S*** serinummer)

Pro-Tone's waren de topklasse modellen voor Squier om het gat te vullen wat was gevallen doordat in Japan de productie van Squier was gestaakt (behalve in 1998 Vista series) en er in Japan enkel nog Fenders van de band rolden.

De Pro-Tone's werden door Fender al weer snel uit productie genomen, omdat ze dusdanig goed waren dat mensen liever de Pro-Tone's kochten dan de duurdere Japanse Fenders:ok:

Pro-Tone's liggen niet op elke hoek van de straat te koop, maar indien je gaat kijken, check of die echt origineel is en er niet aan gerommeld is, want dit heeft wel gevolgen voor de waarde

newbreed
27 juni 2010, 09:41
Ik heb een witte strat protone gehad en die was
kwa sound en bespeelbaarheid erg goed. Ik kreeg 2 jaar na aanschaf al flink wat meer er voor dan de aanschafwaarde.
Alleen de tremelo was echt slecht,
Stond er vorige week een op MP maar daar
vragen ze dacht ik €600 voor!
Indien je een protone voor rond de €400 kunt
krijgen zoals hier op het forum vermeld, dan zou ik
m meteen gaan testen.

BamBuFan1
27 juni 2010, 17:28
Welk ander model squier is nog aan te bevelen?

Alvast bedankt !!

Als je een goede, nog betaalbare Squier bedoelt kun je ook naar de Squier Japan Silver Series (waarbij Silver Series in het klein op de kop staat) of bv een Squier Japan met E-serienummer kijken.

Midwolda
27 juni 2010, 19:33
Als je een goede, nog betaalbare Squier bedoelt kun je ook naar de Squier Japan Silver Series (waarbij Silver Series in het klein op de kop staat) of bv een Squier Japan met E-serienummer kijken.
Correctamundo BamBuFan.
Mijn Fender MiJ blijft in de koffer, want ik speel bijna uitsluitend op de Silver Series.
Als ik er nog eens zo'n mooie tegenkom zal ik 'm direct weer kopen.