PDA

View Full Version : Songs to kill zombies to



Fluffy
26 juni 2010, 15:38
Dames!

Jaja, Fluffy leeft nog. Mijn nieuwe project heet 'songs to kill zombies to'. 4 nummers van onze CD (met 10 nummers) zijn alvast te vinden op www.myspace.com/songstokillzombiesto Alle nummers zijn door ons zelf opgenomen en gemixt. Drums zijn opgenomen via een roland TD-3 drumkit, bass via DI, gitaar via 2 mics voor een dual rectifier, en zang (uteraard) via een MIC (joh). Maargoed, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Eventueel tips qua opnames en mixen is gewenst voor onze volgende CD. Natuurlijk weet ik ook wel dat myspace kwaliteit best crappy is.

Dikke kus
Fluffy

M Kactus
26 juni 2010, 16:16
Ik heb hier geen goede koptelefoon, dus ik zal het met crappy onboard speakers moeten doen. Dus alleen een "algemene" kritiek" even.
"Ghosts we stopped believe in" klinkt heel raar. Veel beter is Ghosts we stopped believing in. Verder is het wel een redelijke stijlbreuk met de rest van je liedjes, niet ? Ik vind het zeker niet slecht, hoewel het echt niet mijn genre is. Hier en daar mist het nog wat rauwheid, zal ik maar zeggen, en in "Ghosts we stopped believe in" zit de zang niet helemaal juist qua timing. En bijvoorbeeld bij "Shoot 'em in the Head" vind ik de tempowisselingen soms eerder storend dan interessant. Maar andere keren is het dan weer echt goed (zoals op 2:20)

Maar zoals ik al zei vind ik het zeker niet slecht. Knap gedaan, eigen werk is altijd toe te juichen! En hoewel het mijn genre is, hoor ik wel dat het zeker een geslaagde kant opgaat :).

Ohja, die sig: NegK3-dubbelnick? ;)

Fluffy
26 juni 2010, 16:40
Ik heb hier geen goede koptelefoon, dus ik zal het met crappy onboard speakers moeten doen. Dus alleen een "algemene" kritiek" even.
"Ghosts we stopped believe in" klinkt heel raar. Veel beter is Ghosts we stopped believing in. Verder is het wel een redelijke stijlbreuk met de rest van je liedjes, niet ? Ik vind het zeker niet slecht, hoewel het echt niet mijn genre is. Hier en daar mist het nog wat rauwheid, zal ik maar zeggen, en in "Ghosts we stopped believe in" zit de zang niet helemaal juist qua timing. En bijvoorbeeld bij "Shoot 'em in the Head" vind ik de tempowisselingen soms eerder storend dan interessant. Maar andere keren is het dan weer echt goed (zoals op 2:20)

Maar zoals ik al zei vind ik het zeker niet slecht. Knap gedaan, eigen werk is altijd toe te juichen! En hoewel het mijn genre is, hoor ik wel dat het zeker een geslaagde kant opgaat :).

Ohja, die sig: NegK3-dubbelnick? ;)

haha, nee heb niks te maken met hem. Die sig. is al van jaren geleden ;)

Ghost is inderdaad anders als de rest. Maar die is er op gezet omdat we die later bij iemand opgenomen hebben hij alles afgemixt had, hierdoor vroeg hij ons om dit nummer erop te zetten zodat hij dit als voorbeeld kan gebruiken voor mensen die bij hem op willen nemen. Nummer past zeker niet echt in ons straatje. Iig bedankt voor de feedback :)