PDA

View Full Version : Russische radio over gitaar versterker



ThaBluesBreaker
26 juni 2010, 12:49
Gisteren tijdens een band repetitie, hoorde we opeens aparte geluiden. Dus we waren even allemaal stil toen werd het opgegeven moment harder en kon je het goed horen allemaal.

Een of andere russisch radio station, of pools iets in die richting maar de verslaggever zei op een gegeven moment Ruski. Dus ik neem aan Russisch :seriousf:


Ik had dat nog nooit gehad en zeker geen Russisch radio station, hoe kan ik dat in hemelsnaam opvangen? :dontgeti:

geert1976
26 juni 2010, 12:52
Gisteren tijdens een band repetitie, hoorde we opeens aparte geluiden. Dus we waren even allemaal stil toen werd het opgegeven moment harder en kon je het goed horen allemaal.

Een of andere russisch radio station, of pools iets in die richting maar de verslaggever zei op een gegeven moment Ruski. Dus ik neem aan Russisch :seriousf:


Ik had dat nog nooit gehad en zeker geen Russisch radio station, hoe kan ik dat in hemelsnaam opvangen? :dontgeti:

Een veel voorkomend probleem.

tips:

Plug de stekker van de amp in een geaard stopcontact en gebruik goede geïsoleerde gitaarkabels:ok:

Icarvs
26 juni 2010, 12:52
Twas vast een illegale poolse radio zender vlakbij.
Ik heb een keer de dopingsceremonie van een baby door
me versterker gehoord omdat ik naast een kerk woon.

Je schrikt je echt rot als je 's avonds tv kijkt en je opeens een huilend kind hoort :p

Duhsjaak
27 juni 2010, 09:25
Hi
Helaas is aarden niet genoeg. Ik woon in de buurt van Schiphol en heb vroeger al mijn podiumgear zelf in elkaar gezet. Je wilt niet weten wat die captain en andere geuniformeerde lullo's allemaal uitkramen op weg naar de startbaan!
Een paar simpele tips (afgezien van aarden (zie stukje hierboven), dat is altijd OK):
- probeer te ontdekken of je 'ontvangst' via je gitaar of via je versterker binnen komt
- is het je gitaar, scherm dan (de ruimtes van) pickups en bedrading af met (keuken) alu folie, verbindt die folie met elkaar en leg het de hele keten van folie aan massa van je jackplug
- is het je versterker, dan is het probleem mechanisch (dezelfde folie) of electronisch op te lossen
- mechanisch: haal de versterker uit de behuizing en bekleedt de behuizing met folie
- leg de folie aan aarde en check de koelingsgaten
electronisch is een lastig karwei, waaraan je kunt beginnen als stap 1 (aarden), 2 (folie in je gitaar) en 3 (folie in je versterker), niet helpen

Het afschermen van je versterker is ook een heel prettige actie voor het geval je single coils in je gitaar hebt. Je bent in een keer van een hele hoop akelige brom af in de buurt van je versterker!!! Super prettig. Hoef je ook geen humbukkels te gebruiken als je dat niet wilt.
Voor het electronisch smoren van buitenaardse geluiden is een heel goede kennis van je versterker nodig en is in mijn optiek niet via een post in het forum op te lossen. In alle gevallen ben je voor een paar Euro'tjes klaar. Altijd een fijn bericht nietwaar? Eerst maar eens genieten van de 3 daagse zomer die nu aan de gang is???
Heel veel succes!
Vriendelijke groet
Gus a.k.a. Duhsjaak

macwilliams
27 juni 2010, 09:52
Misschien helpt dit oude topic dat ik voor je heb opgegraven? (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=131023)

guitarkid
27 juni 2010, 10:53
Gisteren tijdens een band repetitie, hoorde we opeens aparte geluiden. Dus we waren even allemaal stil toen werd het opgegeven moment harder en kon je het goed horen allemaal.

Een of andere russisch radio station, of pools iets in die richting maar de verslaggever zei op een gegeven moment Ruski. Dus ik neem aan Russisch :seriousf:


Ik had dat nog nooit gehad en zeker geen Russisch radio station, hoe kan ik dat in hemelsnaam opvangen? :dontgeti:

Ik ben bang dat je nog een versterker hebt uit de Koude Oorlog. Daar doe je niets aan, dat zit er gewoon ingebouwd.... Waarschijnlijk is het een Marshall McCarthy Signature of zo (voor de "echte kenner").... :seriousf::seriousf:

Gr. C.

hezz
27 juni 2010, 11:42
Apart maar toch ergens wel een grappig probleem, ik heb er pas sinds kort opeens last van. Alleen is de mijne een brits radio-station... denk ik.

jerome
27 juni 2010, 12:08
Hi
Helaas is aarden niet genoeg. Ik woon in de buurt van Schiphol en heb vroeger al mijn podiumgear zelf in elkaar gezet. Je wilt niet weten wat die captain en andere geuniformeerde lullo's allemaal uitkramen op weg naar de startbaan!
Een paar simpele tips (afgezien van aarden (zie stukje hierboven), dat is altijd OK):
- probeer te ontdekken of je 'ontvangst' via je gitaar of via je versterker binnen komt
- is het je gitaar, scherm dan (de ruimtes van) pickups en bedrading af met (keuken) alu folie, verbindt die folie met elkaar en leg het de hele keten van folie aan massa van je jackplug
- is het je versterker, dan is het probleem mechanisch (dezelfde folie) of electronisch op te lossen
- mechanisch: haal de versterker uit de behuizing en bekleedt de behuizing met folie
- leg de folie aan aarde en check de koelingsgaten
electronisch is een lastig karwei, waaraan je kunt beginnen als stap 1 (aarden), 2 (folie in je gitaar) en 3 (folie in je versterker), niet helpen

Het afschermen van je versterker is ook een heel prettige actie voor het geval je single coils in je gitaar hebt. Je bent in een keer van een hele hoop akelige brom af in de buurt van je versterker!!! Super prettig. Hoef je ook geen humbukkels te gebruiken als je dat niet wilt.
Voor het electronisch smoren van buitenaardse geluiden is een heel goede kennis van je versterker nodig en is in mijn optiek niet via een post in het forum op te lossen. In alle gevallen ben je voor een paar Euro'tjes klaar. Altijd een fijn bericht nietwaar? Eerst maar eens genieten van de 3 daagse zomer die nu aan de gang is???
Heel veel succes!
Vriendelijke groet
Gus a.k.a. Duhsjaak

Woon jij naast de verkeerstoren of zo? ;)
In de meeste gevallen is zo'n probleem zoals ts beschrijft gelijk opgelost als de amp aangesloten wordt op een geaard stopcontact.
Ik woon 700 m in het verlengde van de Polderbaan van Schiphol maar ik als ik over een geaard stopcontact speel heb nergens last van...

GlobalWarming
27 juni 2010, 12:31
Vet cool probleem :blast:
Echt lastig probleem is het toch niet ? :)

UnDefined
27 juni 2010, 12:54
Ah en ik zit hier te zoeken naar radio-achtige geluiden voor te verwerken in m'n muziek en ik heb er weer geen last van :makeup:

Hiro
27 juni 2010, 13:44
Ik had t van de week toen ik via mn mac gitaar aan t spelen was en wanneer de snaren trilde werd er ook een radiozender overgebracht heel vreemd haha, maar evrder niet meer gehad

vinni
27 juni 2010, 21:23
Had dat ook.....
Maar kwam er al snel achter dat via de 230V de storingen binnen kwamen.
Omdat ik ook veel last had van storingen van lichtshows tijdens optredens heb ik een Furman AR-1400-PRO aangeschaft. Duur maar goed.
Geen problemen meer.....

Vinni