PDA

View Full Version : Nieuwe buizenbak gezocht



Thyrif
26 juni 2010, 00:10
Ik was zat van mn Laney lv300 en heb hem verkocht. Nu dus eens tijd voor een leuke buizenbak.

Ik dacht eerst aan een blackstar ht20, leuk ding opzich, maar ik vond de toon toch redelijk compressed klinken.
Toen kwam ik de Jet City 20 tegen, lekker ding, maar maar 1 kanaal, en alleen de combo heeft reverb. Hier komt ook nog een 2ch 50 watt head van met twee kanalen.

En dan nog het dilemma tussen een combo of een head en cab.
Qua budget moet de 50 watt head en een 2x12 cab net passen (+-800)
Ik ga er zowel thuis als in een band mee spelen.

Heeft iemand hier ideeen?

Speestijllreferenties: Opeth, Dream Theater, Alter Bridge, SRV, Alice in Chains

wytz
26 juni 2010, 11:10
Volgens mij speelt alles wat jij noemt op boogie (of fender). Zou dus in die hoek kijken. Bijvoorbeeld:
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=127214

Thyrif
26 juni 2010, 18:10
Goed, ik ben vandaag in leeuwarden geweest om allerlei dingen uit te proberen.

Eerst de blackstar ht20h, zowel op v30's als eminence als 70/80's gespeeld, erg gaaf, maar ik vond em net wat te compressed qua toon.

De Jet City jca20h, ook op alle cabs gehad, de 70/80's hadden toch mn voorkeur. Klonk heerlijk, was zeer aangenaam verrast! Nog een tubescreamer (baby boom mad driver od-10 van biyang, ik verzin het ook niet, kost ook niks btw) uit de kast gepakt en die aangesloten, klonk ook erg lekker dus ook meteen meegenomen.

De hele set staat nu bij me thuis \o/ Helemaal blij mee!

Pics komen van de week.

kidrock
26 juni 2010, 19:11
De Soldano gevoiced Jet City klinkt zeker niet verkeerd voor het geld. Hoewel die maar een 1 channel amp is, schijnt ie wel goed te modden zijn met een clean channel, fx loop, enz. Kijk maar:

http://www.youtube.com/watch?v=t1nBMTrM8LI&feature=channel

Veel succes met je nieuwe aanwinst! :rockon:

Thyrif
26 juni 2010, 22:37
Dank.

Ik had de gemodde dingen ook gezien, maar ik ben niet zo'n electro guru. Misschien dat ik dat ooit nog eens probeer, wel nuttige mods namelijk.

Hij reageert wel erg verschillend op verschillende gitaren, dat is wel vet. Mn PRS SE Tremonti is super, gek genoeg zelfs een tikje beter dan met mn PRS CE uit 91. Maar die heeft ook nieuwe frets nodig, dus dat kan ook daar mee te maken hebben.

fret1979
27 juni 2010, 14:41
Volgens mij speelt alles wat jij noemt op boogie (of fender). Zou dus in die hoek kijken. Bijvoorbeeld:
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=127214

Volgens mij speelt Opeth op Blackstar, tenminste wel toen ik ze pas zag. Maar Boogie blijft een mooie keuze...

caliban
27 juni 2010, 17:12
Opeth speelt nu misschien op Blackstar, maar Blackstar is een hype van de laatste twee jaar..

Thyrif
28 juni 2010, 00:56
Voor zover ik weet speelt Maikel Akerfeldt op een Laney, GH100L geloof ik. Clean, en alles met zn gt-6.
De 'nieuwe' gitarist Fredrik Akesson speelt idd op een Blackstar ONE (200 geloof ik?)

De Blackstar was opzich erg cool hoor. Laney blijft ook vet. Maar er gaat nu even niks boven mn Jet City ^^

fret1979
28 juni 2010, 08:19
Voor zover ik weet speelt Maikel Akerfeldt op een Laney, GH100L geloof ik. Clean, en alles met zn gt-6.
De 'nieuwe' gitarist Fredrik Akesson speelt idd op een Blackstar ONE (200 geloof ik?)

De Blackstar was opzich erg cool hoor. Laney blijft ook vet. Maar er gaat nu even niks boven mn Jet City ^^

Wat vond jij van het petrucci-achtige geluid van de Blackstar ht20? Ik heb de combo geprobeerd. Die viel me erg tegen. Eerlijk is eerlijk, vlak daarvoor probeerde ik een mesa ta-15. Jij hebt de head geprobeerd, toch?

Ferraririk
28 juni 2010, 10:39
Maar er gaat nu even niks boven mn Jet City ^^

Niet overdrijven, je hebt wel GAS

Thyrif
28 juni 2010, 10:45
Wat vond jij van het petrucci-achtige geluid van de Blackstar ht20? Ik heb de combo geprobeerd. Die viel me erg tegen. Eerlijk is eerlijk, vlak daarvoor probeerde ik een mesa ta-15. Jij hebt de head geprobeerd, toch?

Ja, de speaker in de 20 combo is anders dan de rest van de HT range (dat zijn 70/80's, meningen verdeeld), geen idee wat er in die 20 zit.
De Petrucci sound van de head was niet slecht, zit een shitload aan gain op wat me deed denken aan een gear-walkthrough van Petrucci, waar hij een van zn leadkanalen liet zien: "This channel has zo much gain, it makes buzzez when I stop. So I try not to stop.."
De sound is wel erg compressed, maar dat is ook onderhevig aan smaak natuurlijk, voor een petrucci-sound kan dat prima. In de open-back Orange met V30's was hij wel een stuk meer compressed dan met de eminence of 70/80's.

Dus, zeker niet slecht, maar ga em vooral zelf uitproberen (met verschillende cabs). ^^

MjS
28 juni 2010, 10:53
Ja, de speaker in de 20 combo is anders dan de rest van de HT range (dat zijn 70/80's, meningen verdeeld), geen idee wat er in die 20 zit.
De Petrucci sound van de head was niet slecht, zit een shitload aan gain op wat me deed denken aan een gear-walkthrough van Petrucci, waar hij een van zn leadkanalen liet zien: "This channel has zo much gain, it makes buzzez when I stop. So I try not to stop.."
De sound is wel erg compressed, maar dat is ook onderhevig aan smaak natuurlijk, voor een petrucci-sound kan dat prima. In de open-back Orange met V30's was hij wel een stuk meer compressed dan met de eminence of 70/80's.

Dus, zeker niet slecht, maar ga em vooral zelf uitproberen (met verschillende cabs). ^^

Kan ik volledig onderschrijven. Het karakter van de HT-20 is redelijk compressed, daar moet je van houden en daar kun je eventueel rekening mee houden met de speakerkast. De combo heeft een hele matige speaker of een hele matige constructie, klonk echt een beetje futloos, terwijl de head op een V30 closed back cab er wel zin in had.

fret1979
28 juni 2010, 14:26
Kan ik volledig onderschrijven. Het karakter van de HT-20 is redelijk compressed, daar moet je van houden en daar kun je eventueel rekening mee houden met de speakerkast. De combo heeft een hele matige speaker of een hele matige constructie, klonk echt een beetje futloos, terwijl de head op een V30 closed back cab er wel zin in had.

Kijk, dat biedt perspectief. Ga ik doen, ik vond de HT20C ook een beetje matig.

fret1979
28 juni 2010, 14:28
Ja, de speaker in de 20 combo is anders dan de rest van de HT range (dat zijn 70/80's, meningen verdeeld), geen idee wat er in die 20 zit.
De Petrucci sound van de head was niet slecht, zit een shitload aan gain op wat me deed denken aan een gear-walkthrough van Petrucci, waar hij een van zn leadkanalen liet zien: "This channel has zo much gain, it makes buzzez when I stop. So I try not to stop.."
De sound is wel erg compressed, maar dat is ook onderhevig aan smaak natuurlijk, voor een petrucci-sound kan dat prima. In de open-back Orange met V30's was hij wel een stuk meer compressed dan met de eminence of 70/80's.

Dus, zeker niet slecht, maar ga em vooral zelf uitproberen (met verschillende cabs). ^^


Ik blijf je thread volgen, want volgens mij zijn wij ongeveer op dezelfde sound uit. Heb je trouwens ook al de ENGL Gigmaster 15 geprobeerd?

Thyrif
28 juni 2010, 14:58
Ik blijf je thread volgen, want volgens mij zijn wij ongeveer op dezelfde sound uit. Heb je trouwens ook al de ENGL Gigmaster 15 geprobeerd?

Ha, ik ben er dus al uit, zoals in de HNAD thread te zien heb ik de Jet City gekocht (maar dan met 70/80 cab). Ik vond de Blackstar toch ietsje te compressed. En mn Satch pogingen vond ik toch wat lekkerder klinken met een TS op de Jet City.
Als je toch voor de Blackstar gaat ivm de ietsje compressed-ere sound voor dream theater, doe vooral je ding! Ik ben benieuwd wat je er van vind! (en laat me het weten ^^)
Ga vooral voor de head, en zoek zelf passende speakers die in jouw oren goed klinken. Ik was zelf ook verrast dat ik de 70/80's prefereerde over de v30 open back, maar voor t zelfde geld ben ik er dit najaar alweer zat van en wil ik weer andere speakers.

De ENGL Gigmaster heb ik nog niet kunnen proberen, maar die klinkt ook wel tof op youtube (yt= brak geluid, maar voor impressies is het wel oke)! Die head zou zo'n 500 euro moeten gaan kosten.