PDA

View Full Version : Red Hill



Guitar-on-Fire
25 juni 2010, 23:02
Beste mensen,


Ik heb een vraagje, heeft er iemand van jullie ervaringen met het merk
Red Hill. Ik zoek namelijk een semi akoestische gitaar,
ben zelf een jaartje bezig dus hoeft geen gitaar te zijn met geweldige geluiden.
Ik vond de volgende gitaar : http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/...-CDG-3-EQ-Black-/art-GIT0013452-000

Ik weet dat ik weinig van deze gitaar moet verwachten, maar het gaat mij erom dat het niet te duur hoeft te zijn en dat ik toch kan oefenen op een semi akoestische gitaar ( k heb nu alleen een spaanse namelijk ) hij kost dan ook maar 70 euro (en toch is de winkelprijs 170 ) Of moet ik dan toch uiteindelijk voor een stapje hoger gaan en slimmer invensteren ? (door bijv een fender of Ibanez te kopen)

G.O.F

Muzieknono
26 juni 2010, 08:10
Koop om te beginnen maar geen fender, kijk eens voor een Yamaha FG 700 of een LAG, Ibanez is overigens ook prima hoor, goede gitaren waar je jaren mee vooruit kunt, en ik zou mijn spaanse gitaar er maar bij houden want die ga je op zeker moment missen.
Mvgr. Dirk Jan :B

Guitar-on-Fire
27 juni 2010, 21:40
Dankje voor het antwoord :) Mag ik vragen wat er niet zo goed is aan een Fender ? Ik heb geen verstand van deze merken hoor, maar ik dacht dat dat wel een redelijk merk was, of zijn ze beter met elektrische gitaren ? :S
Maar ik ga zeker uitkijken naar een goed merk. enne die spaanse gitaar houden we altijd achter de hand natuurlijk ;)

Gr.
GOF

LaurentB
29 juni 2010, 22:54
Dankje voor het antwoord :) Mag ik vragen wat er niet zo goed is aan een Fender ? Ik heb geen verstand van deze merken hoor, maar ik dacht dat dat wel een redelijk merk was, of zijn ze beter met elektrische gitaren ? :S
Maar ik ga zeker uitkijken naar een goed merk. enne die spaanse gitaar houden we altijd achter de hand natuurlijk ;)

Gr.
GOF

Ja, ze danken hun reputatie aan de elektrische gitaren. Akoestische Fenders zijn niet meer zo slecht als ze ooit waren, maar een andere reden dan de naam zelf is er nog steeds niet om een akoestische Fender te kopen.

robertmolema
30 juni 2010, 09:08
Ik zoek namelijk een semi akoestische gitaar,
ben zelf een jaartje bezig dus hoeft geen gitaar te zijn met geweldige geluiden.
Los van het feit dat je misschien voor jezelf hebt besloten dat je niet eentje nodig hebt met een heel goed geluiden zou ik even doorsparen voor een iets duurdere waardoor vooral het speelgemak (de hoogte van de snaren en het fretwerk) een stuk beter is en je meer plezier aan het gitaarspelen zult beleven. Een klassieke/spaanse gitaar van een paar tientjes speelt meestal nog wel licht, maar goedkope steelstring gitaren zijn echte vingerbrekers. Soms kan een goede afstel beurt (inclusief het bijvijlen van de topkam en de brug) een flinke verbetering bieden maar er zijn grenzen aan het haalbare in verband met het vaak slordige fretwerk.

Zelf heb ik nog een Ibanez AEL40 SE RVL http://www.feedback.nl/akoestische-gitaren/ibanez/ael-40-se-rvl met een massief houten bovenblad. Niet een gekke gitaar voor 369 euro. Wat me vooral altijd opvalt is dat Ibanez (los van de klankkwaliteit) ten opzichte van andere merken vaak een erg prettige, dunne en goed bespeelbare hals biedt. (Dat geldt natuurlijk weer niet voor de aller goedkoopste Ibanezen.)

Nu is 369 euro waarschijnlijk boven je budget, maar voor 69 euro krijg je waarschijnlijk weinig speelgemak. Je hebt een spaanse gitaar, die speelt sowieso anders/lichter dan een steelstring, houdt daar rekening mee. Maar natuurlijk in de winkel proberen (neem de tijd!) werkt het beste.

Guitar-on-Fire
30 juni 2010, 21:53
Hartelijk dank iedereen :D

Zoals ook Robertmolena aangeeft is het denk echt beter goed door te sparen voor een gitaar rond de 300 a 400 euro. Dit ligt idd niet in mijn budget op dit moment ;) Maar ik ben zeer goed geholpen en weet nu helemaal waar ik voor wil gaan ;) (dat zal zeker een merk als Ibanez of Yamaha worden)

Nogmaals onwijs bedankt

GOF

Guitar-on-Fire
3 juli 2010, 01:27
Ik kom toch nog even terug ;)

De goedkopere Ibanez gitaren die robermolena bedoelde,
is deze : http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/ibanez/v-205-sece-nt
er een voorbeeld van ?

Vind het namelijk wel een redelijke prijs, maar weet nou niet of dit
een kwaliteits gitaar is van Ibanez of een instap model :S

Groeten!:)

Git Aar
3 juli 2010, 11:40
De Ibanez gitaren die ik in de prijsklasse gezien en gehoord heb zijn best redelijk. Vaak wat minder laag, en beetje huis tuin en keuken electra, iig niet slecht meer te noemen.
Kwaliteit begint vanaf deze prijs, alles onder deze prijs zou ik echt niet aan beginnen en beter nog wat extra uitgeven om echt over kwaliteit te kunnen praten. Zeker als je al een jaartje bezig ben zal ik nu wat meer uitgeven.