PDA

View Full Version : Pre-amp vraag



vincent136
25 juni 2010, 13:14
Ik speel thuis altijd over m'n monitoren wat prima klinkt. M'n bas prik ik dan via een simpele DAP di naar mijn net zo simpele Yamaha mixertje. Nou wil ik graag een leuke pre-amp kopen voor m'n basgitaar, maar ik vroeg mij af:

Wat voor nut heeft een pre-amp van 500/600 euro als je hem vervolgens aansluit op een Yamaha tafeltje van 100 euro?

Voor opnames is het leuk; ik pak dan de spdif out van de pre-amp en sluit dat aan op de spdif van mijn interface, maar zal het het waard zijn om zo'n investering te doen puur alleen voor het spelen? Ik twijfel er erg over

Graag jullie input :) thx

paulusdeBKB
28 juni 2010, 08:06
De preamp zal zijn 'eigen' geluid toevoegen aan de signaalketen. Als je dus een preamp op het oog hebt die je te gek vindt klinken EN je bent niet tevreden met de regelmogelijkheden voor je signaal via de tafel, dan kun je besluiten een losse preamp te kopen. Rechtstreeks aansluiten is dan wel het mooiste maar niet praktisch, gelukkig werkt het via zo'n Yamaha tafeltje ook wel.

Voor 600 euro heb je trouwens ook hele mooie 2ehands bascombo's met ingebouwde DI. Misschien moet je daar eens naar kijken. Dan hoef je ook niet meer over je monitors te spelen (hoewel dat ook geen straft hoeft te zijn ;) )

vincent136
28 juni 2010, 12:22
Ik heb een lekkere basamp, een Nemesis RS-400 met een Glockenklang 2x10. Maar die staat lekker in de oefenruimte. M'n speakers klinken zo lekker.. geweldige sound. en nog praktisch ook! Een basversterker in een rijtjeshuis is ook geen feest

paulusdeBKB
28 juni 2010, 12:55
Zo te lezen heb je dan niets anders nodig... verfrissend!

Als je nog een andere bestemming voor die 600 euro zoekt, wil ik je mijn bankrekeningnummer wel even PM-en :soinnocent:

vincent136
30 juni 2010, 15:39
Hmm.. ja, hehe. nee maar ik denk dat ik voor een ART preampje ga met wat buizen erin. Geen topspul, geen troep, mooie middenweg..