PDA

View Full Version : Ruig experimentje



skabouter
25 juni 2010, 13:13
Ik ben een beetje bezig met een nieuw solo-projectje! Zware metalen!
5 nrtjes af, 1 heb ik online gezet, ik wil eerst even reacties op sound/spel/arrangement enzo, en dan mix ik nog wat verder voor ik het plaats!

DOOMSDAY DEVICE (www.myspace.com/doomsdaydeviceproject)

Comments? :)

glennshred
25 juni 2010, 14:32
Klinkt vet!!! en erg origineel.

Zwaar van de sound genoten, ik moet zeggen an exited side project.

Sound is goed, mix is goed (na éérste luistersessie) tempo lijkt in begin
ergens niet goed te kloppen met drums en gitaren: het lijkt dat er op
sommige stukken wat overhaast gitaar gespeeld word.. mss express zo gedaan?.. was niet echt storend.

Knap werk zit goed in mekaar :cooler:

marc_o
25 juni 2010, 14:48
Hai Arjen,


Het idee vind ik absoluut leuk en de sounds ook. Ik vind het alleen nergens heengaan, het loopt dood op de wisselingen, zou wat meer structuur in moeten zitten want op mij komt het nu juist over of je probeert het genre belachelijk te maken.

Fenderfan
25 juni 2010, 18:14
Ik hoor in de hele 1e minuut alleen al 5 verschillende liedjes voorbij komen. Geen consistentie en samenhang als je het mij vraagt. Wel een goede sound idd.

skabouter
25 juni 2010, 21:42
Klinkt vet!!! en erg origineel.

Zwaar van de sound genoten, ik moet zeggen an exited side project.

Sound is goed, mix is goed (na éérste luistersessie) tempo lijkt in begin
ergens niet goed te kloppen met drums en gitaren: het lijkt dat er op
sommige stukken wat overhaast gitaar gespeeld word.. mss express zo gedaan?.. was niet echt storend.

Knap werk zit goed in mekaar :cooler:

dankjewel:) goeie binnenkomer! het begin is wat polyritmisch, niet 100% strak, maar het was wel de bedoeling zo....verder is hier en daar de drums nog niet strak, moet wat dingen handmatig rechttrekken, dat gaat zeker gebeuren!


Hai Arjen,
Het idee vind ik absoluut leuk en de sounds ook. Ik vind het alleen nergens heengaan, het loopt dood op de wisselingen, zou wat meer structuur in moeten zitten want op mij komt het nu juist over of je probeert het genre belachelijk te maken.

Welk genre zou je dit noemen? ik weet nooit zo goed hoe wat heet....Opzich is dat een bewuste keuze, de muziek die ik luister gebeurd dat ook vaak in, vind het wel uitdagend, dat non-lineaire, is dus niet bedoeld om het belachelijk te maken...
maarja, kheb nu 5nrs, ze zijn allemaal weer anders...mss is een andere meer je smaak :)


Ik hoor in de hele 1e minuut alleen al 5 verschillende liedjes voorbij komen. Geen consistentie en samenhang als je het mij vraagt. Wel een goede sound idd.

je hebt volkomen gelijk, maar dat hoort juist bij deze muziek vind ik. in elk geval bij wat ik in mn hoofd heb en wat ik wil maken. zo raar mogelijk, gekke overgangen enzo. het wordt alleen maar gefreakter:D

Wel tof dat so far de reacties op sound goed zijn! het is een sound die ik eerst nooit kon/durfte te maken, het is niet "mijn" sound. normaliter vind ik gitaren lekker klinken waar anderen ze "dof" vinden. dat heb ik nu eens achterwege gelaten, het valt idd op (na goed luisteren) dat bij metal de gitaren vaak heel schel zijn. toch maar die V-EQ gebruikt nu!

JvD.
25 juni 2010, 22:25
Helemaal niet mijn muziek, vind de opname wel erg goed alleen zou ik die bekkens veel zachter zetten. wat word je daar zenuwachtig van zeg.

marc_o
25 juni 2010, 22:29
dankjewel:) goeie binnenkomer! het begin is wat polyritmisch, niet 100% strak, maar het was wel de bedoeling zo....verder is hier en daar de drums nog niet strak, moet wat dingen handmatig rechttrekken, dat gaat zeker gebeuren!



Welk genre zou je dit noemen? ik weet nooit zo goed hoe wat heet....Opzich is dat een bewuste keuze, de muziek die ik luister gebeurd dat ook vaak in, vind het wel uitdagend, dat non-lineaire, is dus niet bedoeld om het belachelijk te maken...
maarja, kheb nu 5nrs, ze zijn allemaal weer anders...mss is een andere meer je smaak :)



je hebt volkomen gelijk, maar dat hoort juist bij deze muziek vind ik. in elk geval bij wat ik in mn hoofd heb en wat ik wil maken. zo raar mogelijk, gekke overgangen enzo. het wordt alleen maar gefreakter:D

Wel tof dat so far de reacties op sound goed zijn! het is een sound die ik eerst nooit kon/durfte te maken, het is niet "mijn" sound. normaliter vind ik gitaren lekker klinken waar anderen ze "dof" vinden. dat heb ik nu eens achterwege gelaten, het valt idd op (na goed luisteren) dat bij metal de gitaren vaak heel schel zijn. toch maar die V-EQ gebruikt nu!


Nou, ik ben een enorme fan van bijvoorbeeld King Crimson en Zappa, dus veel verschillende stijlen in een nummer kan ik erg waarderen. Genres.....zou ik niet weten...het is muziek, dat vind ik genre genoeg. Ik snap dat je het niet belachelijk wil maken, wellicht een verkeerde woordkeuze mijnerzijds, maar toch blijf ik erbij dat het niet echt ergens heengaat met dit bepaalde nummer....misschien wanneer de wisselingen wat spectaculairder zouden zijn, dat het beter werkt. Ik begrijp dat je een drumcomputer hebt gebruikt, dus ik denk dat je de vindingrijkheid van een goede drummer mist om er echt iets tofs van te bakken. Al met al wel leuk en je bent goed op weg....het zijn die kleine dingen die het tot iets moois maken.

skabouter
26 juni 2010, 12:07
er is geen drumcomputer gebruikt, het is met de hand ingespeeld via een keyboard (zo`n mode dat iedere toets een drumsound heeft). Maargoed, het mist idd iets ja...
ik oefen met drummen, en wie weet speel ik het later zelf in:)
Ken je de band Ion Dissonance? het 2e deel van het nrtje heeft erg die stijl...al dan iets trager/lomper

Steven Otto
26 juni 2010, 12:46
Vet idee, ik begrijp alleen niet waarom je de drums niet gewoon hebt geprogrammeerd.

skabouter
26 juni 2010, 13:14
ben niet zo thuis in die dingen.... heb geen goeie software daarvoor, de enige drums die ik kan programmeren klinken waardeloos. Bovendien klinken geprogrammeerde drums beetje TE strak, ik vind enige schommeling niet heel erg, houdt het menselijk ;)

jannest
26 juni 2010, 13:29
ben niet zo thuis in die dingen.... heb geen goeie software daarvoor, de enige drums die ik kan programmeren klinken waardeloos. Bovendien klinken geprogrammeerde drums beetje TE strak, ik vind enige schommeling niet heel erg, houdt het menselijk ;)
waarmee neem je op ?

skabouter
26 juni 2010, 13:33
Nuendo 4...

jannest
26 juni 2010, 15:09
Nuendo 4...
met nuendo kan je die drumpartijen makkelijk aanpassen
dingen weghalen, toevoegen, quantizen, ect

skabouter
27 juni 2010, 12:42
hmm dat heb ik nog niet helemaal gebruikt....hoe doe je dat dan? kan ik in 1 keer zorgen dat alle transienten precies op een beat-lijntje komen te staan?

jannest
27 juni 2010, 12:57
hmm dat heb ik nog niet helemaal gebruikt....hoe doe je dat dan? kan ik in 1 keer zorgen dat alle transienten precies op een beat-lijntje komen te staan?


Q toets
van te voren ff instellen
of je 8stes 16den of whatever wilt

skabouter
27 juni 2010, 13:22
top! ga ik eens proberen:)

GlobalWarming
27 juni 2010, 14:00
Ik weet niet waarom maar de drum stoort mij soms in het begin, te veel dubbele bas ?

Het nummer lijkt ook alle kanten op te gaan, wanneer het net zo lekker begon stop het ineens ... en dan begint er een andere "refrein"

skabouter
28 juni 2010, 13:41
haha, veel mensen zijn niet echt klaar voor dit soort nummers lijkt wel....
weet nog dat ik vroeger ook veel moeite had met muziek met veel maatsoorten en wisselingen enzo....moet even wennen :)

marc_o
28 juni 2010, 14:37
haha, veel mensen zijn niet echt klaar voor dit soort nummers lijkt wel....
weet nog dat ik vroeger ook veel moeite had met muziek met veel maatsoorten en wisselingen enzo....moet even wennen :)


Nou gooi je het wel steeds over die boeg Arjen....maar daar gaat het hier niet om. Je vraagt meningen en die krijg je....ik hou van wisselingen, je moet ze er alleen beter in zien te krijgen. Een hoop stukjes achter elkaar zijn weliswaar wisselingen, als je het zo zou willen noemen, maar dat maakt het nog geen goed lopend nummer...soms zijn het gewoon stukjes achter elkaar.

skabouter
28 juni 2010, 14:42
ja zit ook wel wat in...vind het alleen moeilijk in te schatten wanneer een rare wisseling toch goed uitpakt...de muziek die ik luister lijkt ook heel bizar, en eigenlijk probeer ik het een stapje verder te doen, het is juist bedoeling om de luisteraar te verwarren en een onbestemd gevoel krijgt....

Ken je bands als War from a Harlots Mouth, Psyopus, Unexpect, The locust... dat soort dingen probeer ik het op te baseren...vind je ook dat die muziek raar in elkaar zit?

Ik wil me niet teveel verdedigen natuurlijk, het gaat om wat de luisteraar vind...

marc_o
28 juni 2010, 15:04
Nee, ik ken die bandjes niet, dus helaas, daar kan ik niets over zeggen...
Ik denk dat wanneer je de muzikaliteit van een drummer erbij neemt, je opeens passende en pakkende songs krijgt. Net dat ene tikkie meer inzicht....wij blijven natuurlijk toch gitaristen (wat overigens het belangrijkst is, dat weten we allemaal!!!)
Maar ik probeer het niet af te kraken hoor, ik hoop dat je dat weet.
:ok:

Tho
28 juni 2010, 15:31
ha, experimetal!

Sorry Arjen, ik ken er niks mee.. Het beukt niet of zo. Verder is het wel interessant om naar te luisteren, er gebeurd veel

5150II
29 juni 2010, 18:12
Qua sound vind ik de bas echt niet mooi en ook veel te hard, is dit alleen DI?
Drums zou ik zeker ook gaan programmeren, als je het te strak vindt klinken dan kan je altijd nog achter 'humanizen'.

Megadeth_
29 juni 2010, 19:24
Intro doet me denken aan de eerste riff van Rush-YYZ.

skabouter
30 juni 2010, 13:49
Qua sound vind ik de bas echt niet mooi en ook veel te hard, is dit alleen DI?
Drums zou ik zeker ook gaan programmeren, als je het te strak vindt klinken dan kan je altijd nog achter 'humanizen'.

klopt idd.... moet mss ook nog wat aan doen.

Al met al is het project ook zeker niet af, ben meer een richting aan het bepalen. Mss zou ik toch eens moeten proberen alles echt in te drummen. Zal qua sounds sws beter zijn, qua spel betwijfel ik. en anders eens opzoek naar een goeie drumcomposer...Dat handmatig inspelen is sws hell en komt eigenlijk nooit goed vrees ik...

jannest
30 juni 2010, 14:53
klopt idd.... moet mss ook nog wat aan doen.

Al met al is het project ook zeker niet af, ben meer een richting aan het bepalen. Mss zou ik toch eens moeten proberen alles echt in te drummen. Zal qua sounds sws beter zijn, qua spel betwijfel ik. en anders eens opzoek naar een goeie drumcomposer...Dat handmatig inspelen is sws hell en komt eigenlijk nooit goed vrees ik...

download wat midi files
en pas die naar smaak aan

Luke-wannabe
9 juli 2010, 02:08
Arjen, 1 tip mbt de drums. Dit is gewoon niet strak, en dan niet een klein beetje niet strak maar heel erg niet strak :D. Het klinkt bijna als die '... shreds' filmpjes op youtube (sorry). Dus ik zou daar wat aan doen als ik jou was.
Ga gewoon eens wat drums programmeren, dat is echt niet moeilijk! Je begint gewoon met de drumbeat die je in je hoofd hebt (of gewoon een simpele 'boem tak' wat mij betreft) en die ga je later uitbouwen met wat filletjes.
Qua songstructuren ben ik het wel eens met Marc-O. Ik vind het een beetje klinken alsof je maar wat doet en eigenlijk zelf ook niet echt goed weet waar je nou mee bezig bent of heen wilt. Het hoeft geen popstructuur intro-couplet-refrein te zijn, maar het moet wel 'lopen' (zoals eerder dus ook al aangegeven werd).

Verder vind ik de sounds ook echt niet lekker. Gitaar is niet lekker strak, niet direct, niet in your face en heel erg 'flabberig'. Bas vind ik ook absoluut niet mooi. Heel erg 'dynamisch' en middig. Ik zou de basgitaar qua mix meer onder de gitaren leggen. Meer laag en minder hoog dus. En dan het liefst (alleen het laag) helemaal kapot compressen. Nouja, da's ook maar een overstatement, maar van compressie word het wel strakker. Onthoud: dynamiek is niet altijd mooi :D
Drumsound vind ik gewoon einfach niks. Download effe addictive drums. Daar kun je per drum tweaken en dat kan heel aannemelijk klinken.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt?

Negative K3 fan
15 juli 2010, 00:03
lol... het brengt iig een lach op mn gezicht :) serieus genoeg uitgevoerd voor geslaagde ironie.

Steven Otto
17 juli 2010, 19:43
WHAT I LIKE BEST ABOUT YOU is mijn favoriet. ;)

guhlenn
29 juli 2010, 15:19
Nou, je hoort toch wel het verschil tussen de groove van ion dissonance en jouw materiaal? het lijkt alsof je verkeerd geknipt en geplakt hebt :).

pupanus1
29 juli 2010, 15:43
Ik ben het wel met Luke eens, de drums zijn echt totaal niet strak. En de polyritmiek is eigenlijk gewoon niet bestaand, het is meer gewoon niet strak. Ik vind je concepten wel tof maar ze komen zo niet uit de verf.

Als je iets polyritmisch gaat doen dan moet het wel heel strak zijn, de luisteraar moet dan even in de flow komen maar als je er eenmaal in zit is het wel een kloppend ritme. Bij jouw nummers is dat nog niet. Luister eens naar Tool's Jambi (youtube linkje hier (http://www.youtube.com/watch?v=czg-hdk3I0M)) daar klopt het voor je gevoel ook niet maar uiteindelijk toch wel.

Sound mag ook wel wat strakker inderdaad, iets meer gedefinieerd. Maar zoals ik al zei vind ik de concepten echt tof dus blijf er zeker aan werken.