PDA

View Full Version : Peavey 6505+ 112 gekocht!



RoelSmoel
24 juni 2010, 20:42
Hier is hij dan, mijn Peavey 6505+ 112, maanden testen, beslissingen nemen die niet doorgaan, en vorige maand is hij uitgekomen (of de maand ervoor, ik meen vorige maand).
Vergeleken met de Blackstar HT20 met V30 cab, maar qua volume en sound trekt die het niet bij dit schatje..

Genoeg geluld, foto's:rockon:
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0031.jpg Vraag me niet wat die vlek is.. Zit in elk geval niet op de amp.
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0032.jpg

:cheerup::cheerup::cheerup::cheerup:

deefke666
24 juni 2010, 20:45
proficiat met je nieuwe amp roel ;)

grtz d

MjS
24 juni 2010, 21:20
Gefeli! Hoe zit deze qua sound tov Blackstar? Iets moderner verwacht ik, minder mids, 'strakker', meer metal?

RoelSmoel
24 juni 2010, 21:24
Gefeli! Hoe zit deze qua sound tov Blackstar? Iets moderner verwacht ik, minder mids, 'strakker', meer metal?

Helemaal zoals je het omschrijft! Heb 'm alleen nog niet bij mij op zolder kunnen bespelen, en de footswitch moet ook nog geleverd worden (deze zat er helaas niet bij..)

Dat crunch kanaal is trouwens wel heel erg vet:)

RoelSmoel
24 juni 2010, 22:11
En ik zet hem net aan.. Geen reverb... Reverb doet het niet:mad:

Fireburst
24 juni 2010, 22:16
Ook gefeli !

Wat doet de resonance knop eigenlijk ?

Squier4ever
24 juni 2010, 22:22
En ik zet hem net aan.. Geen reverb... Reverb doet het niet:mad:

Heb je toch niet nodig, lekker laten zitten! :D

Nee ff lekker terug gaan naar de winkel!

RoelSmoel
24 juni 2010, 22:26
Ook gefeli !

Wat doet de resonance knop eigenlijk ?

Ik zou het niet weten.. Het enige wat me nog boeit is dat ik een andere moet krijgen, alleen om die stomme reverb, heeft me gvd een half uur geduurd om het ding op zolder te krijgen:mad::mad::mad::mad:

marc_o
24 juni 2010, 22:31
Kan goed zijn dat je de reverb aan en uit kunt zetten met het voetpedaal wat je nog krijgt, dus even geduld, zou ik zeggen.
Verder proficiat met je versterker, het is een tof ding.

Erik70
24 juni 2010, 22:33
Als met de footswitch die je nog moet krijgen ook de reverb schakelbaar is, dan zou het maar zo kunnen zijn dat de reverb het wel doet als de switch is aangesloten.
De amp heeft nou eenmaal geen knopje om de reverb aan te zetten. Als er geen footswitch is aangesloten staat de reverb dus of uit of aan.... kennelijk uit dus.
Ik zou dus even de komst van de footswitch afwachten alvorens in paniek te raken.
Als hij het dan alsnog niet doet, dan is er wel iets mis...

succes

RoelSmoel
24 juni 2010, 22:33
Kan goed zijn dat je de reverb aan en uit kunt zetten met het voetpedaal wat je nog krijgt, dus even geduld, zou ik zeggen.
Verder proficiat met je versterker, het is een tof ding.

Kan dus niet..

Erik70
24 juni 2010, 22:34
en terwijl ik druk aan het tikken was....bedankt marc... zelfde idee op hetzelfde moment
;-)

Exi
24 juni 2010, 22:36
:cheerup::cheerup::cheerup:
Ha! Ik mag juichen! Je hebt hem!:D
Gefeliciteerd en geniet van je weloverwogen keuze!

Balen van de reverb, maar dat komt wel weer goed.

marc_o
24 juni 2010, 22:58
Kan dus niet..

Hoe weet je dat?

RoelSmoel
24 juni 2010, 23:06
Hoe weet je dat?

Handleiding, de voetschakelaar is ook enkel voor lead --> rythm --> crunch...

marc_o
24 juni 2010, 23:15
Ah, okay.
Van zolder sleuren en terug naar de winkel.

Nielsje
24 juni 2010, 23:15
*proest*

Weet je zeker dat je dit wil, en niet volgende week liever wat anders koopt?
Welkom in de Ieme/Nocki/Sash wereld :)


Verder natuurlijk van harte gefeliciteerd met je amp :-)

Henri H
24 juni 2010, 23:21
Waarom niet gewoon deze (http://link.marktplaats.nl/353902010) of deze (http://link.marktplaats.nl/355086544) gekocht?! :???:

Die hebben toch wel aanzienlijk meer mojo, en klinken waarschijnlijk ook nog 's beter....

Anyway, bummer van die reverb, zul je altijd zien, heb je eindelijk je langverwachte amp, is er weer iets mee. :(

Tankman
25 juni 2010, 00:30
Gefeliciteerd met je aanwinst Roel! Als het goed is is die van mij er morgen, inclusief Peavey T-Shirts:soinnocent:.

Reverb is idd niet schakelbaar met de footswitch (overigens is hier wel een mod voor mogelijk). De footswitch is namelijk dezelfde als die van de Valveking. Deze schakelt tussen de 2 kanalen, en zet je crunch aan en uit. Reverb moet je zelf bijdraaien. (of modden). Gewoon terug naar de winkel.

En Roel..ff een tip. Ik weet niet of ze dat bij jouw muziekzaak ook melden, maar als je even op Peavey-eu.com registreert en de versterker ook ff registreert, wordt je 2 jaar garantie gratis verlengd naar 5 jaar.

De footswitch kost overigens 29 euro en is dus de VALVEKING footswitch. Dus laat ze je geen 6505 footswitch aansmeren, want die doet het niet!

@H. Huisjes: Die gozer had met deze al een half uur nodig om hem op zolder te krijgen..wil jij nou dat hij een 5150 combo koopt? LoL...met alle respect, maar dat red hij niet...:seriousf:

RoelSmoel
25 juni 2010, 08:20
Was inderdaad al op de hoogte van die Valveking footswitch.

Ik zal het meteen even doorgeven van de garantie!:ok:

Henri H
25 juni 2010, 08:43
...
De footswitch kost overigens 29 euro en is dus de VALVEKING footswitch. Dus laat ze je geen 6505 footswitch aansmeren, want die doet het niet!

@H. Huisjes: Die gozer had met deze al een half uur nodig om hem op zolder te krijgen..wil jij nou dat hij een 5150 combo koopt? LoL...met alle respect, maar dat red hij niet...:seriousf:Haha, "ik wil een amp die niet te zwaar is, want ik krijg hem anders niet op m'n zolder", tja da's ook een criterium. :soinnocent:

En een 6505 footswitch die het niet doet op een 6505 versterker? :dontgeti: :???:

rpl
25 juni 2010, 08:51
Gefeciliteerd met je amp :punk:

Wiellem
25 juni 2010, 11:34
Gefeliciteerd.

Ik wil zo graag een 6505 versterker maar moet wel een top hebben en dat is duur :soinnocent:

JeanPaul du Vinnie
25 juni 2010, 11:52
Mooi! Wat een bakbeest, dat ding. Maar zie ik dat goed en heeft de stekker geen aarding? Vreemd... en vrij gevaarlijk zelfs.

Geen zorgen maken om die reverb, gewoon terug mee naar de winkel en voor je het weet is alles in orde.

RoelSmoel
25 juni 2010, 11:56
Dat was de stekker van de lamp, de amp zelf was niet ingestoken:)

AronSlash
25 juni 2010, 13:30
Hey Roel
gefeli met je nieuwe amp!! hoe klinkt ie voor de sound van GNR, ACDC?
Rev komt wel goed. heb je hem bij guus gehaald?

kidrock
25 juni 2010, 13:52
Na maanden lang wikken en wegen, nachten lang wakker liggen in je bedje, badend in het zweet, je ouders martelen door ze op te sluiten onder de vliering, tig topics over "wat moet ik kopen, deze amp.. of toch maar niet??", iedereen in rep en roer (waardoor RoelSmoelen een begrip geworden is) is hij er dan toch gekomen!! ;)

Gefeliciteerd, kerel! :)

Wel ff lullig van die reverb, maar dat komt vast wel goed. Misschien is het iets kleins als een losse connector van de reverbtank (tenminste als het geen digitale reverb is). Zou me niet verbazen met al dat gooi en smijt werk van vervoerbedrijven.

Tankman
25 juni 2010, 14:24
Die van mij kwam vanochtend ook binnen. De doos zag er niet uit. Fucking UPS ook... Meteen gecheckt of alles werkt, en dat doet hij goed. Ik zit nu nog op het werk, dus heb hem maar eventjes getest. Hij staat mooi in een hoekje. Woensdag gaat hij naar de oefenruimte.

Dus voor mij ook een HNAD en ook een 6505+ 112 Combo. Wat een geil ding. De drive is echt geniaal, maar de clean met dat randje. Echt te gek!:blast:

Mufftin
25 juni 2010, 14:39
Ik zou het niet weten.. Het enige wat me nog boeit is dat ik een andere moet krijgen, alleen om die stomme reverb, heeft me gvd een half uur geduurd om het ding op zolder te krijgen:mad::mad::mad::mad:
hoe zo'n lang trap heb je dan?

MjS
25 juni 2010, 14:45
Dat sjouw met apparatuur is iets waar je nooit helemaal vanaf komt. Ik heb er ook in meer en mindere mate last van gehad. Bij het ouderlijk huis hadden we een vrij krappe trap naar mijn zolderkamer die ook nog eens een draai maakte, was op sommige momenten erg blij dat er stoothoekjes op versterkers zitten.

Mufftin
25 juni 2010, 15:05
bij ons oefenhok hebben we gelukkig een huissysteem gemaakt. Vooral de basversterker was bijna niet de trap op te krijgen.

RoelSmoel
25 juni 2010, 15:41
Even kort samengevat: gehaald bij Muziekhuis Guus Arons in Heerlen, waarvan ik vandaag ook zonder problemen een nieuwe versterker heb gekregen, super service daar:blast:
De trap naar de eerste verdieping maakt bijna boven aangekomen een vervelende draai, en de zoldertrap maakt er zelfs 2.. Toch maar mn pa naar boven laten brengen vandaag:)

En nu ga ik spelen!!!:soinnocent:

macwilliams
25 juni 2010, 15:41
Allebei gefeliciteerd. En succes met het omruilen.

Tankman
25 juni 2010, 16:27
En? Al interessante bevindingen?

Ik heb weer ff kort erop gespeeld net. De reverb die lijkt wel eindeloos door te galmen, wat ik weer lekker vind. Roel, je had ook over OD-pedaaltjes. IK heb ff wat uitgeprobeerd met de Ibanez Tubescreamer, Maxon OD808 en de MXR GT-OD. Haal je drive maar lekker uit je versterker, hoor. Geen zak aan met die pedaaltjes. Zonder klinkt hij veel beter. Ik ga lekker met alleen mijn Wah weer verder. Mijn EHX Metal Muff blijft mooi thuis. Ik vind het zonde van de Amp om met OD-pedaaltjes te gaan werken. Zoveel voegt het niet toe.

RoelSmoel
25 juni 2010, 16:31
En? Al interessante bevindingen?

Ik heb weer ff kort erop gespeeld net. De reverb die lijkt wel eindeloos door te galmen, wat ik weer lekker vind. Roel, je had ook over OD-pedaaltjes. IK heb ff wat uitgeprobeerd met de Ibanez Tubescreamer, Maxon OD808 en de MXR GT-OD. Haal je drive maar lekker uit je versterker, hoor. Geen zak aan met die pedaaltjes. Zonder klinkt hij veel beter. Ik ga lekker met alleen mijn Wah weer verder. Mijn EHX Metal Muff blijft mooi thuis. Ik vind het zonde van de Amp om met OD-pedaaltjes te gaan werken. Zoveel voegt het niet toe.

Ik snap je helemaal, heb gisteren ook wat zitten klooien, maar kan het beter laten..
Merkte wel laatst dat de amp veel strakker klinkt met een gitaar met EMG's, dus jullie kunnen al raden wat er volgende week, of daarna in mijn gitaar zit.. Setje 60-81:crazyhappy:

mohawk
25 juni 2010, 16:53
Hoe klinkt de peavey op huiskamer niveau dan? Krijg je er dan wel een strakke metal geluid uit?
Lijkt me dat 60 watt een beetje overkill is voor alleen thuis gebruik :)

RoelSmoel
25 juni 2010, 17:06
Hoe klinkt de peavey op huiskamer niveau dan? Krijg je er dan wel een strakke metal geluid uit?
Lijkt me dat 60 watt een beetje overkill is voor alleen thuis gebruik :)

Zelfs dat klinkt goed.. Ik heb de mogelijkheid om hem redelijk open te zetten, dus dat is het probleem niet:rockon:

Terminus
25 juni 2010, 18:33
Roel, je had ook over OD-pedaaltjes. IK heb ff wat uitgeprobeerd met de Ibanez Tubescreamer, Maxon OD808 en de MXR GT-OD. Haal je drive maar lekker uit je versterker, hoor. Geen zak aan met die pedaaltjes. Zonder klinkt hij veel beter.

Je moet ze ook met de drive op 0 en de level op 12 uur gebruiken, dan maken ze je geluid alleen strakker. De tone knop kan je dan gebruiken om te compenseren voor een donkere/heldere gitaar.

Steven Otto
25 juni 2010, 19:07
Ja precies. Als je met een TS er niet op vooruit gaat, doe je iets verkeerd. Ik heb zelf een 5150 combo gehad en die vond ik het ruigst klinken met een booster. Je hebt echt maar heel weinig gain nodig op de versterker, 4 à 5 is genoeg.

RoelSmoel
25 juni 2010, 20:27
Wat een SUPERVERSTERKER:rockon::blast::rockon::blast:

Jan Buurman
25 juni 2010, 20:48
hoe zo'n lang trap heb je dan?

Waablief?!?!?!?!

Mufftin
26 juni 2010, 09:11
Een trap is zeg maar zo'n ding waar je mee naar een hogere of lagere verdieping kan. Dit is een hulpmiddel voor mensen die niet zo goed kunnen klimmen. Deze vraag stelde ik omdat de beklimming van de trap een half uur duurde.

Rinze
26 juni 2010, 09:20
Een trap is zeg maar zo'n ding waar je mee naar een hogere of lagere verdieping kan. Dit is een hulpmiddel voor mensen die niet zo goed kunnen klimmen. Deze vraag stelde ik omdat de beklimming van de trap een half uur duurde.
Jan B verbaasde zich met name over de onmogelijk kromme zin waarin jij die trap verwerkt had.

Tankman
26 juni 2010, 12:52
Hoe klinkt de peavey op huiskamer niveau dan? Krijg je er dan wel een strakke metal geluid uit?
Lijkt me dat 60 watt een beetje overkill is voor alleen thuis gebruik :)

Op huiskamer niveau moet je alleen ff wat laag bijdraaien, maar strak klinkt hij zeker wel. Uiteraard klinkt hij dan niet op zn best.


Je moet ze ook met de drive op 0 en de level op 12 uur gebruiken, dan maken ze je geluid alleen strakker. De tone knop kan je dan gebruiken om te compenseren voor een donkere/heldere gitaar.

Heb ik ook gedaan. Ik heb van alles geprobeerd en het werd er naar mijn mening niet beter op. Ik ga lekker zonder verder. :ok:

muziekschuur
30 juni 2010, 11:21
Is er ook een extentie cabinet? Een bijpassende 1x12 dus?
En hoe klinkt ie met extra 1x12?
Zou een gesloten 1x15 helpen bij zware Metal? Ik denk van wel....

marc_o
30 juni 2010, 12:47
Is er ook een extentie cabinet? Een bijpassende 1x12 dus?
En hoe klinkt ie met extra 1x12?
Zou een gesloten 1x15 helpen bij zware Metal? Ik denk van wel....

Nee, je moet niet denken dat het dan zomaar steviger klinkt. Je ziet zelden 15" speakers in gitaarversterkers. Je zult ook zien dat de versterkers die wel 15" voeren, zeker NIET in de metalhoek ingezet worden, meer blues, jazz en lichte rock.
Een 15 " speaker reageert trager dan een 12" en zal daarom niet bijdragen aan je strakke spel en staccato-riffs (waar metal toch op is gebaseerd).

JeanPaul du Vinnie
30 juni 2010, 14:25
Als ik me niet vergis gebruikte Dimebag Darrell in de nadagen van Pantera een combinatie van 4x12 en 2x15-cabs.

Edit: tadzaa, bewijs.

http://www.proaudiomusic.com/images/warhead-h.jpg
http://www.proaudiomusic.com/images/rs412w.jpg
http://www.proaudiomusic.com/images/rs215w.jpg

http://www.guitargeek.com/rigs/img/p/pantera_dimebag_2000.gif

Een trap is zeg maar zo'n ding waar je mee naar een hogere of lagere verdieping kan. Dit is een hulpmiddel voor mensen die niet zo goed kunnen klimmen.
:seriousf:

Tankman
30 juni 2010, 14:34
Klopt helemaal...maar goed..Dimebag was ook niet de doorsnee metal gitarist. Hij heeft tot op het laatst met de Kranks altijd met transistor versterkers van Randall gespeeld. Daarnaast had hij 9 versterkers en 15 speakercabinets op het podium staan. Hij was nogal van het overdrijven...

JeanPaul du Vinnie
30 juni 2010, 14:38
Scott Ian heeft het bij Anthrax ook nog gedaan hoor. Zij het ook met een transistor Randall.

Tankman
30 juni 2010, 14:52
Ik vind het het experimenteren waard. Ik zou zeggen probeer het!

marc_o
30 juni 2010, 14:54
En we weten allemaal hoe het met Dime is afgelopen.

Zeker experimenteren, wellicht vind je het zelf namelijk wel top!

Tankman
30 juni 2010, 14:57
En we weten allemaal hoe het met Dime is afgelopen.


:???:wat heeft dat te maken met 1X15 cabs en transistor amps...Scott Ian leeft wel nog gewoon...



:soinnocent:

marc_o
30 juni 2010, 15:07
:???:wat heeft dat te maken met 1X15 cabs en transistor amps...Scott Ian leeft wel nog gewoon...



:soinnocent:


Tja.....tot ze 'm te pakken krijgen natuurlijk.......iedere dag kan het gebeuren....:soinnocent:

RoelSmoel
2 juli 2010, 19:15
http://www.youtube.com/watch?v=LXpH4EOimOc

Verwacht maar niet teveel, heb hem niet helemaal clean gezet (hoewel dat wel kan), beetje aangekloot met een paar dingen, beetje een mess-up van gemaakt bij een paar stukjes..
:blast:

(als hij het trouwens nog niet doet, dan zijn ze nog bezig met verwerken..)

Tankman
2 juli 2010, 23:47
Ok...1. Je hebt strak geluid...nu oefenen op strak spelen. Aanleg heb je iig wel. Werk aan je rechterhand. :ok:

2. Nogmaals strak geluid. Wat voor settings heb je gebruikt?

RoelSmoel
2 juli 2010, 23:51
Ok...1. Je hebt strak geluid...nu oefenen op strak spelen. Aanleg heb je iig wel. Werk aan je rechterhand. :ok:

2. Nogmaals strak geluid. Wat voor settings heb je gebruikt?

Settings.. Morgen even kijken, camera doet het geluid in elk geval niet ten goede:makeup:

RoelSmoel
3 juli 2010, 23:30
Settings: Lead: Presence 5, Resonance 5, post op 1,5, high 7, mid 6, low 7, pre 7,5.
Rythm: presence 7, resonance 7, post 2, high 6, mid 6, low 6, pre op 3.

En de reverb op 3,5.

Exi
3 juli 2010, 23:37
Aan je gear ligt het in ieder geval niet. Lekker veel oefenen zou ik zeggen:ok:
(pas op met doorklinkende snaren, als je wat mute technieken leert dan klinkt het al veel en veel strakker)

RoelSmoel
4 juli 2010, 16:32
Versterker net uitgevallen, gloeiend heet, en krijg er geen geluid meer uit.. Nu maar wachten, en hopen dat het goed komt!?

Verder zijn mijn ouders er ook niet zo blij mee, en bevalt mij de Blackstar-sound toch iets meer.. Nu maar iets zien te regelen..


:(

Wiellem
4 juli 2010, 16:45
Verder zijn mijn ouders er ook niet zo blij mee, en bevalt mij de Blackstar-sound toch iets meer.. Nu maar iets zien te regelen..


:(

Is dit weer een grap :makeup:

RoelSmoel
4 juli 2010, 16:51
Is dit weer een grap :makeup:

Nee, dit keer niet:makeup:

De Peavey is met iets te metal, en nadat hij uitviel vandaag, sorry hoor, ik heb er geen vertrouwen meer in, eerst een kapotte reverb, nu dit..

Schuey
4 juli 2010, 17:09
Godverdomme man groei toch eens wat haar op je ballen :mad:

Steven Otto
4 juli 2010, 17:25
Maaaaaaaaaanden twijfelen en zoeken



:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:

RoelSmoel
4 juli 2010, 17:27
Als dat ding voor mij zo onbetrouwbaar als de pest is, dan kan ik er niets aan doen.. (ik scheer trouwens niet alle Peavey's over een kam, ik zal dan misschien net de pech hebben dat ik de verkeerde krijg;))

MjS
4 juli 2010, 17:45
Versterker net uitgevallen, gloeiend heet, en krijg er geen geluid meer uit.. Nu maar wachten, en hopen dat het goed komt!?

Verder zijn mijn ouders er ook niet zo blij mee, en bevalt mij de Blackstar-sound toch iets meer.. Nu maar iets zien te regelen..


:(

Heel vervelend voor je, maar ik kon toch deze niet onderdrukken: :dontgeti: ... :seriousf: ... :crazyhappy: ... :chicken:

PS. Ik zou die HT5 nog even niet weg doen als ik jou was
EDIT: Oh, das min of meer jammer.

Maar even serieus, hoe nu verder dan? Ik neem aan dat de Peavey vervangen/gerepareerd wordt, en dan?

RoelSmoel
4 juli 2010, 17:47
Heel vervelend voor je, maar ik kon toch deze niet onderdrukken: :dontgeti: ... :seriousf: ... :crazyhappy: ... :chicken:

PS. Ik zou die HT5 nog even niet weg doen als ik jou was

Kan ik begrijpen, Blackstar staat al gereserveerd, helaas.

Scopperloit
4 juli 2010, 17:52
Nee, dit keer niet:makeup:

De Peavey is met iets te metal, en nadat hij uitviel vandaag, sorry hoor, ik heb er geen vertrouwen meer in, eerst een kapotte reverb, nu dit..

Net iets te metal? Ik wil niet lullig doen, maar je hebt dus echt geen flauw benul van wat je hebt gekocht.. Zelfs Steve Morse heeft vroeger een tijdje 5150's gebruikt. Het gaat om de juiste settings vinden. Maar eerlijk gezegd heb je de minst veelzijdige versterker gekocht die ik ken..

Maar even over het probleem. Het kan zijn dat de zekering is gesprongen door piekspanning. Als er ook nog een branderig aroma in de lucht hing dan is waarschijnlijk een eindbuis gesneuveld.

Even serieus, als je de versterker na één week al niks meer vindt qua sound (betrouwbaarheids twijfel, oké) dan heb je (en dan zeg ik het nog beleefd) bijzonder slecht over je keuze nagedacht..:soinnocent:

RoelSmoel
4 juli 2010, 17:56
Heb 'm net nog eens aan gehad, alleen maar ruis!?

Ik meende dat hij wel erg veelzijdig was met zn Crunch-kanaal, maar dat neigt zelfs al erg naar metal.. SOrry hoor.

Scopperloit
4 juli 2010, 18:04
Ik meende dat hij wel erg veelzijdig was met zn Crunch-kanaal, maar dat neigt zelfs al erg naar metal.. SOrry hoor.

Huh? Je hebt de versterker toch meerdere keren geprobeerd? Dan moet zoiets wel voor de mogelijke aankoop je zijn opgevallen.... :dontgeti:

Maargoed, gewoon contact opnemen met je muziekboer en die zullen je vrijwel zeker verder helpen met je 6505..

Geoffrey
4 juli 2010, 18:07
http://i524.photobucket.com/albums/cc326/dgiharris/DoubleFacePalm.jpg

RoelSmoel
4 juli 2010, 18:08
Huh? Je hebt de versterker toch meerdere keren geprobeerd? Dan moet zoiets wel voor de mogelijke aankoop je zijn opgevallen.... :dontgeti:

Maargoed, gewoon contact opnemen met je muziekboer en die zullen je vrijwel zeker verder helpen met je 6505..

Komt helemaal in orde.

Ik kan de hatelijke opmerkingen hier begrijpen, maar kom op, hoe laag van niveau ben je als je zo reageert? Denk na man!

Geoffrey
4 juli 2010, 18:13
Wat verwacht je van een 6505.. dat hij niet 'te' metal is?! :stop:

Exi
4 juli 2010, 18:24
Hmmm dat is balen inderdaad.

Zou je hem nog kunnen ruilen voor een HT-20/HT-40?
Je was over de Blackstar iig ook zeer te spreken.

Het is sowieso altijd kut als je een afweging moet maken tussen twee (of meerdere) producten.

Mr. Dynamite
4 juli 2010, 18:26
Zoals ik je al zei, gewoon eens praten met de verkoper of je nog kan omruilen ipv een reperatie/nieuwe. En dan (hopelijk) lekker rocken op je Blackstar :ok:

Nielsje
4 juli 2010, 18:31
BWHAHAHAHAHAHAHAHAHA Mag ik even lachen?
Jezus Roel, je bent echt wel de grootste twijfelkut van het forum op dit moment.

Het is vervelend dat je 'verb het niet deed, en dat de amp een keer uitvalt, maar dat wisselvallige van je, geweldig!
Weer een leuke dag op 't forum :seriousf:

RoelSmoel
4 juli 2010, 18:35
Hmmm dat is balen inderdaad.

Zou je hem nog kunnen ruilen voor een HT-20/HT-40?
Je was over de Blackstar iig ook zeer te spreken.

Het is sowieso altijd kut als je een afweging moet maken tussen twee (of meerdere) producten.

Blackstar ben ik nog steeds erg over te spreken. Ik was zelfs van plan, als ik weer eens geld had om me een nieuwe Blackstar aan te schaffen.......
Die HT5 is een godsgeschenk, maar ik heb nog schulden om af te lossen, dus die moet echt helaas weg:(

Scopperloit
4 juli 2010, 18:38
Komt helemaal in orde.

Ik kan de hatelijke opmerkingen hier begrijpen, maar kom op, hoe laag van niveau ben je als je zo reageert?

Je hoeft je niet aangevallen te voelen door die opmerking, maar je leek iedereen duidelijk te maken dat de 6505 jouw ultieme versterker was van het moment. Dan lijkt het me dat je wel weet waarmee je de komende tijd lekker muziek wilt gaat maken.


Denk na man! :seriousf:

Rinze
4 juli 2010, 18:49
Roel, als je - zeker als beginner - een versterker of gitaar koopt horen daar verschillende stadia bij, zeker wanneer je een twijfelaar bent. Het ene moment heb je een lekker geluid en het volgende moment klinkt het naar stront.

Veel uitproberen, de werking van toonregeling en de volumeknoppen goed leren kennen, dat soort dingen soort dingen neemt tijd. En naar aanleiding van je filmpje: minder gain. Op hoog volume blijft er anders niks van je geluid over.

Je mag natuurlijk best die Blackstar kopen maar iets zegt me dat je daar ook weer twijfels bij krijgt.

Rene88
4 juli 2010, 18:57
http://www.youtube.com/watch?v=zx9D8xt-9hc&feature=related :ok:

Dirk_Hendrik
4 juli 2010, 19:12
Ik kreeg een linkje naar dit topic vanwege gebruik van de rapporteerknop, klaarblijkelijk omdat een gebruiker moeite had met het 1 of ander in dit draadje. Ik zie vooralsnog geen enkele reden om verder iets te doen, behalve de suggestie te doen wat eelt te kweken voor de rapporteerder.

En ook een rapporteerder kan, op het moment dat ie op "rapporteer" douwt een rode kaart verwachten. Wees dus voorzichtig met rapporteren als er even op je ziel getrapt wordt.

Vragen? => PM

Henri H
4 juli 2010, 19:46
....
Dat crunch kanaal is trouwens wel heel erg vet:)Heel erg vet betekent dus eigenlijk, iets teveel metal?

Ik weet het niet zeker, maar voor zover ik weet is de 6505 hetzelfde als de EVH 5150III?
Ik ken de 6505 persoonlijk niet, maar als hij echt hetzelfde is als de 5150 III, dan is dat crunch kanaal idd erg vet, en als je de gain erg hoog zet wellicht ook behoorlijk metal, maar ik vond het dusdanig dat ik dacht van WOW!! Precies mijn sound!
Misschien dat ik één van mijn amps ooit ga ruilen tegen een 5150 III.

Neem Rinze's advies ook maar aan!
Als hij straks weer klaar is, neem er dan even de tijd voor, het liefst ergens in een oefenruimte zodat je veel lawaai kunt maken, spreken we mekaar weer over een paar weken/2 maanden. :ok:

universe777
4 juli 2010, 19:48
Heb 'm net nog eens aan gehad, alleen maar ruis!?

Ik meende dat hij wel erg veelzijdig was met zn Crunch-kanaal, maar dat neigt zelfs al erg naar metal.. SOrry hoor.
... als ik post 4 van dit topic leest lijkt het me dat je dat dus al wist...
Heb je echt zelf die amp uitgeprobeerd? Als ik dit zo allemaal lees is het net of je erbij gestaan hebt terwijl iemand anders zat te spelen/demonstreren. (NIET lullig bedoeld gozer!:makeup:)

Je klinkt hier zo stellig:



Vergeleken met de Blackstar HT20 met V30 cab, maar qua volume en sound trekt die het niet bij dit schatje..


Ik zou het advies van Rinze volgen. Anders ben ik bang dat het je heel veel centjes gaat kosten.

Steven Otto
4 juli 2010, 19:59
Dat je te metal klinkt, komt door de EMG's. Ik zou een setje DiMarzio's in je LTD zetten.

RoelSmoel
4 juli 2010, 20:02
Dat je te metal klinkt, komt door de EMG's. Ik zou een setje DiMarzio's in je LTD zetten.

Ik ben nogal gek, zitten net nieuwe elementen in, die me al meerdere ribben gekost hebben:makeup:

Steven Otto
4 juli 2010, 20:09
Misschien een mildere gitaar er bij? :)

JeanPaul du Vinnie
4 juli 2010, 20:47
Ik weet het niet zeker, maar voor zover ik weet is de 6505 hetzelfde als de EVH 5150III?
Nee, de III is gemaakt door Fender en is iets veelzijdiger, met een beter clean kanaal en wat minder bruut op het leadkanaal.

Tankman
5 juli 2010, 16:09
Roel...te metal? In je filmpjes speel je haast alleen metal...je hebt ook nog eens EMG's in je gitaar gebouwd...Wat wil je dan! Je geeft Roelsmoelen nu al een compleet nieuwe definitie! Dit is wel heel extreem!

RoelSmoel
5 juli 2010, 17:51
Roel...te metal? In je filmpjes speel je haast alleen metal...je hebt ook nog eens EMG's in je gitaar gebouwd...Wat wil je dan! Je geeft Roelsmoelen nu al een compleet nieuwe definitie! Dit is wel heel extreem!

Ik heb mijn HT5 vanmiddag nog even aan gehad, ik vind het echt een wereld van verschil.. Blackstar geluid trekt me meer, maar goed, even afwachten tot morgen.

Exi
5 juli 2010, 18:07
:D
Weet je wat het hele eieren eten is? Muziek/Tone-smaak is altijd aan verandering onderhevig. Bij mij in ieder geval wel.
Ene keer speel ik Blues, dan weer metal, dan weer 80's (Hard)Rock, dan weer muziek a la RHCP. Daarom heb ik het ook nog niet aangedurfd om een nieuwe amp aan te schaffen. Ik vermaak me nog prima met mn interface'je en Amplitube 3.

RoelSmoel
5 juli 2010, 18:27
:D
Weet je wat het hele eieren eten is? Muziek/Tone-smaak is altijd aan verandering onderhevig. Bij mij in ieder geval wel.
Ene keer speel ik Blues, dan weer metal, dan weer 80's (Hard)Rock, dan weer muziek a la RHCP. Daarom heb ik het ook nog niet aangedurfd om een nieuwe amp aan te schaffen. Ik vermaak me nog prima met mn interface'je en Amplitube 3.

Het probleem is... Mijn interface doet het niet fatsoendelijk:(
Mijn Blackstar vreet eigenlijk alles.. Maar goed, ik ga morgen even bij de muziekzaak langs, ook omdat de versterker nogal erg raar doet:???:

LesPas89
5 juli 2010, 18:43
Roel, zeg eens eerlijk: is je Peavey echt kapot, of wil je hem eigenlijk helemaal niet?

Excuses voor mijn argwaan hoor Roel, maar op mij komt dit gewoon wat vreemd over. Je opent dit topic omdat het zo'n geweldige bak is. Je laat EMG's in je gitaar bouwen voor een strakke metalsound. Ik zie posts langsvliegen à la "Peavey 6505+ for the win! :blast:", "Wat een geweldige versterker!" etc.

Nu wil je er van af, en wil je weer Blackstar. Ik bedoel, whats next?

RoelSmoel
5 juli 2010, 18:45
Roel, zeg eens eerlijk: is je Peavey echt kapot, of wil je hem eigenlijk helemaal niet?


Kapot, en omdat het al de tweede keer is speel ik nu niet meer met plezier op de versterker, ik heb zelfs een beetje een haat voor het geluid gekregen..

Wiellem
5 juli 2010, 18:52
Als veel/zowatdriekwart van de metalbands op 6505's speelt en er super brute tonen uit halen terwijl jij ook metal wilt spelen en nu zelfs het geluid begint te haten...

Waar ligt dan het probleem?

RoelSmoel
5 juli 2010, 18:58
Als veel/zowatdriekwart van de metalbands op 6505's speelt en er super brute tonen uit halen terwijl jij ook metal wilt spelen en nu zelfs het geluid begint te haten...

Waar ligt dan het probleem?

Niet aan mij, er valt genoeg te tweaken inderdaad, maar ik vind het gewoon niets meer, vorige week was ik nog helemaal bezeten van de sound, maar nu..

rpl
5 juli 2010, 19:46
Weet je het nou wel echt zeker :speed:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=130011&page=51

RoelSmoel
5 juli 2010, 19:47
Weet je het nou wel echt zeker :speed:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=130011&page=51

Er was nog altijd 0,0(zoveel)1% kans dat het niet zo zou zijn:soinnocent:

rpl
5 juli 2010, 19:53
Er was nog altijd 0,0(zoveel)1% kans dat het niet zo zou zijn:soinnocent:

:speed: gheheheghe :speed:

LesPas89
5 juli 2010, 20:32
vorige week was ik nog helemaal bezeten van de sound, maar nu..
Ja Roel, dit is dus jouw probleem.
Vorige week dit, deze week dat, volgende week dot, zoeits.

Doe jezelf een plezier, en ga voor je volgende aankoop (die behoefte zal zich bij jou ongetwijfeld snel ontwikkelen) uitgebreid testen. Het is natuurlijk een cliché, maar juist bij jou zo ontzettend van toepassing. Dit had gewoon voorkomen kunnen worden door dat uigebreide testen.

En ga nu niet zeggen dat je de sound minder vind, omdat hij mankementen heeft. Alsjeblieft zeg.

Riky
5 juli 2010, 20:44
Roel...te metal? In je filmpjes speel je haast alleen metal...je hebt ook nog eens EMG's in je gitaar gebouwd...Wat wil je dan!

precies wat ik meteen dacht...

crapton
5 juli 2010, 22:08
Niet aan mij, er valt genoeg te tweaken inderdaad, maar ik vind het gewoon niets meer, vorige week was ik nog helemaal bezeten van de sound, maar nu..

Beste Roeliesmoelie, ik weet watt!! Neem de Bugera 6262 combo of head.

Het lead kanaal lijkt metal maar is ook blues en rock en heeft de volle romigheid van zowel een Blackstar HT5 als een Vox als een Marshall en toch ook als je aan de knopjes tweakt wel iets van een Mesa Triplex Rectifrier.

En de schakeling is zo gemaakt dat de ene keer de linker eindbuis wat sterker op de rechter speaker klinkt als de andere keer dus geeft ook een ruime variatie in klank, het is maar net hoe je stemming die dag is en of het volle maan is.

Dus als ik dit alles lees past het precies bij jou...

RoelSmoel
5 juli 2010, 22:11
Beste Roeliesmoelie, ik weet watt!! Neem de Bugera 6262 combo of head.

Het lead kanaal lijkt metal maar is ook blues en rock en heeft de volle romigheid van zowel een Blackstar HT5 als een Vox als een Marshall en toch ook als je aan de knopjes tweakt wel iets van een Mesa Triplex Rectifrier.

En de schakeling is zo gemaakt dat de ene keer de linker eindbuis wat sterker op de rechter speaker klinkt als de andere keer dus geeft ook een ruime variatie in klank, het is maar net hoe je stemming die dag is en of het volle maan is.

Dus als ik dit alles lees past het precies bij jou...

Ik zou graag eens willen kijken voor Bugera, maar hier zit nergens een Behringer/Bugera dealer in de buurt, behalve Musicstore in Keulen dan:makeup::makeup:

Lexvandoef
5 juli 2010, 22:19
:seriousf:.......

Fireburst
5 juli 2010, 22:57
@ Eroosch : trés funny ! :seriousf:

@ Roel :
Ironie (uit het Grieks: εἰρωνεία (eirooneia) = geveinsde onwetendheid) is een stijlfiguur om je spottend uit te drukken. Ironie geldt daarbij als de 'milde', subtiele vorm: de dubbele bodem, die enige geoefendheid van een lezer vergt om haar te herkennen. In het Frans noemt men ironie wel eens "l'arme du faible" (het wapen van de zwakke). Ironie is een vorm van humor.

Niet écht kijken voor een Bugera dus, een Orange moet jij hebben !:)

Terminus
5 juli 2010, 22:59
Beste Roeliesmoelie, ik weet watt!! Neem de Bugera 6262 combo of head.

Het lead kanaal lijkt metal maar is ook blues en rock en heeft de volle romigheid van zowel een Blackstar HT5 als een Vox als een Marshall en toch ook als je aan de knopjes tweakt wel iets van een Mesa Triplex Rectifrier.

En de schakeling is zo gemaakt dat de ene keer de linker eindbuis wat sterker op de rechter speaker klinkt als de andere keer dus geeft ook een ruime variatie in klank, het is maar net hoe je stemming die dag is en of het volle maan is.

Dus als ik dit alles lees past het precies bij jou...

Je weet dat de 6262 een kloon is van de 6505+? Of zit je ons nou te trollen? (Ik denk dat laatste, Triplex Rectifier :???:)

RoelSmoel
5 juli 2010, 23:00
Leuk heren.. Leuk...

Scopperloit
5 juli 2010, 23:10
Leuk heren.. Leuk...

Snap je het nog steeds niet..? Je bent het slachtoffer van je eigen werkelijkheid... :makeup:

macwilliams
5 juli 2010, 23:11
TRIPLEX RECTIFRIER





:seriousf:
rodvelzre

Wiellem
5 juli 2010, 23:37
En zo'n Line 6 dingetjes met meerdere amp models? :ok:

Henri H
5 juli 2010, 23:46
rodvelzre :???:

Ironie is dan misschien het wapen van de zwakke, sarcasme van de sterke?

Het wordt nog leuk hier op het forum.... sorry Roel. :makeup:

Ik kan het aan de ene kant best wel begrijpen hoor, je eerste "echte" amp, en het lijkt een miskoop, da's balen, maar trek nu geen overhaaste conclusies joh, laat 'm eerst goed maken, kijk dan nog 's verder.

Lees over een paar weken dit topic nog 's door, zul je zien dat het best grappig is. :)

Nielsje
6 juli 2010, 01:01
Laat ik even eerlijk zijn:


WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA!!!.....

Ik heb nú al zin in de eerst volgende meeting waarbij dit soort acties smakelijk worden besproken. Lullig voor je kerel, iedereen moet een keer onderuit gaan met het 'geld dat in z'n broek brandt'. Leer ervan...

niekrhcpniek
6 juli 2010, 08:56
Als je de 6505 toch niks vind wil ik hem wel ruilen voor mijn line 6 hoor, 4 kanalen en allemaal effectdingen enzo, kan je tenminste iets langer mee vooruit dan 1 week met je 6505 :seriousf:

RoelSmoel
6 juli 2010, 11:17
Net de 6505+ geruild voor, jawel, de Blackstar HT20 head:soinnocent:

Nu ooit nog eens een andere speakerkast:seriousf:

MjS
6 juli 2010, 11:33
:seriousf: lekker bezig Roel...

En hoe verder? Ik voorspel:
- volgende week wil je er een overdrive bij
- de week daarna kom je er achter dat EMG's niet jouw ding zijn en laat je weer de oude elementen installeren
- dan wil je een speakercab en koop je een Marshall 1936
- de week dáárna mis je 'iets' in je sound en laat je de buizen vervangen door JJ's
- de 1936 blijkt toch niet te voldoen en je gaat voor een Behringer 4x12" cab
- de Behringer gaat kapot omdat 'ie van je zoldertrap is gedonderd en je wilt een andere cab, het wordt een ENGL V30 cab
- toch klopt er iets niet... je koop een andere kabel, maar de oude heeft toch meer mojo dus die nieuwe mag weer terug naar de winkel
- overdrive werkt niet naar wens, je ruilt 'm voor een distortion
- de HT20 heeft te weinig vermogen en de ENGL gigmaster is uit, je vindt die beter klinken en probeert 'm te ruilen
- de ENGL is toch niet wat je zoekt en je probeert weer de HT20 terug te krijgen
- echter, de HT20 klinkt niet zoals in je herinnering. Je gaat sparen voor een Marshall JVM
... wie maakt de rest af? We kunnen er een boek over schrijven! :soinnocent:

Henri H
6 juli 2010, 11:35
:seriousf::cheerup::ok::soinnocent::blast::noob: :crazyhappy:


:confused:

Nielsje
6 juli 2010, 11:38
Nou ja, eigenlijk is Roel net als alle andere forumleden hoor.
Alleen spelen die eerst een half jaartje met hun spullen, doen er repetities mee, een paar gigs om er dan toch achter te komen dat hun huidige drive pedaal niet is wat ze zoeken, en dan kijken ze verder.
Roel doet het allemaal in een paar dagen, hulde! :cheerup:

RoelSmoel
6 juli 2010, 11:41
Eventjes wat foto's in mijn foto-emmer uploaden..

almarvk
6 juli 2010, 12:00
Dit topic gaat dicht. We hebben nu al genoeg gelachen en gepost over RoelSmoel z'n geldverslindende GAS actie.