PDA

View Full Version : Fender Super Champ XD, Footswitch



Markie!
24 juni 2010, 19:31
Geachte gitaristen,

Ik heb voor jullie de volgende vraag. Ik heb me de bovenstaande versterker besteld incl. de bijbehorende footswitch. Nu is mijn vraag: kan ik nog andere effecten op die footswitch aansluiten? Ik heb namelijk nog een aantal andere pedalen liggen en deze wil ik ook blijven gebruiken.

Heb namelijk het idee dat deze footswitch maar een jack aansluiting heeft, maar ik kan er als leek natuurlijk goed naastzitten!

Ik hoor het wel weer van jullie!

MarkV
24 juni 2010, 19:49
Niet op de footswitch, maar wel gewoon tussen je gitaar en de versterker in natuurlijk.

Het is een footswitch voor de ingebouwde effecten. Geen effectenlus/fx-loop ofzo.

Markie!
24 juni 2010, 22:54
Snap het nog niet helemaal...
Dus ik kan die footswitch wel als laatste component op mijn pedalen verzameling aansluiten? Of is het OF/OF? Hiermee bedoel ik: of die hele zwik pedalen, of die footswitch...

Is dat laatste het geval zal ik denk alsnog van die footswitch afzien!

tomdiedom
24 juni 2010, 23:14
footswitch komt niet in de signaalketen itt je gewone effect pedalen. Voor de footswitch zit ergens op de versterker een aparte input.

Markie!
24 juni 2010, 23:18
Zie hem inderdaad achterop zitten... dom dom dom!

Slotje en bedankt olé olé!

Nielsje
24 juni 2010, 23:19
Leuk!

Dus, je hebt een versterker besteld met een pedaal, maar je weet niet eens wat je ermee moet doen? *ploep*, weer een biertje open...


goed, komtie:

gitaar-> effecten (drive, comp, wah) -> amp in -> (indien aanwezig) fx loop out -> tijdsgebaseerde effecten (delay, chorus, etc) -> fx loop return -> speaker.

als je een versterker hebt met meerdere kanalen, kan je die vaak schakelen met een, jawel, (voet)schakelaar! Die plug je in op je versterker (er staat dan, jawel! "footswitch" ergens op je amp). Dat veranderd dus niets aan het feit of andere pedalen wel of niet gebruikt.

Wel is het vaak zo dat een drive pedaal over een drive kanaal op je amp niet altijd mooi klinkt, maar dat terzijde..

TimS
24 juni 2010, 23:35
Wat die footswitch doet is iets schakelen in het circuit binnen je versterker. In tegenstelling tot normale effectpedalen loopt je gitaarsignaal er dus niet doorheen en is het alleen een soort van afstandsbediening.

Zoals Nielsje al zei zit er (achter op) je versterker een ingang voor de footswitch. De normale effectpedalen gaan gewoon tussen je gitaar en de input van de versterker.