PDA

View Full Version : Beginnen met gitaar



Arjen91
24 juni 2010, 17:22
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om gitaar te gaan spelen. Ik heb 0,0 ervaring met het spelen ervan en nu dacht ik om

http://www.soundshop.nl/product_info.php?cPath=16_19_89&products_id=474

te kopen aagezien dit een starterspakket is met o.a een boek en cd hoe je moet spelen, ik ben niet van plan om gitaar les te volgen , dus zou het met deze set en flinke tijd oefenen en doorzettingsvermogen het lukken?

dank :)

Goeiemorgen
24 juni 2010, 17:28
Gitaar en amp los kopen voor die prijs is kwalitatief beter dan een starters set.
Hou dat in je achter hoofd als je je eerste gitaar aan schaft.
voor 250-300kan je al ver komen

Squier4ever
24 juni 2010, 17:29
Eens met goeiemorgen, speur lekker op marktplaats naar bijv. een London City Spitfire en Roland Cube, Vox AD 15VT. Ben je voor hetzelfde geld klaar en je hebt een 3x zo leuk setje. CD en boek vind ik persoonlijk niet nodig, op internet vind je ook een hele hoop (youtube).

bass blom
24 juni 2010, 17:36
doe het nou niet, gaat je bakken geld kosten :seriousf:

Goeiemorgen
24 juni 2010, 17:37
justin guitar is je vriend voor internet lessen helemaal gratis

Jasper.
24 juni 2010, 18:33
Eens met goeiemorgen, speur lekker op marktplaats naar bijv. een London City Spitfire en Roland Cube, Vox AD 15VT. Ben je voor hetzelfde geld klaar en je hebt een 3x zo leuk setje. CD en boek vind ik persoonlijk niet nodig, op internet vind je ook een hele hoop (youtube).

+1

Bespaar je de ellende van een startersetje en koop wat leuke 2ehands spullen los. Veel mensen zijn bang voor 2ehands maar er kan je net zo weinig gebeuren als met nieuw kopen.
Zelf heb ik het boek Fasttrack voor gitaar gekocht. Daarmee had ik een leuk zetje in de goede richting, daarna ben ik verder gegaan met youtube filmpjes e.d. Mag ook wel graag lezen en heb ook wel veel dingen uit tijdschriften als Total Guitar e.d. gehaald.

Maarre +1 voor London city. Wat voor muziek ga je trouwens spelen? Met een london city kom je voor metal bijvoorbeeld niet zo ver.

Arjen91
24 juni 2010, 18:42
Hm, ik heb nu wel een beter beeld idd..

Muziek van Queen, Scorpians en nummers zoals Hotel California is meer mijn muziek, oldie style :soul: al heb je het hier wel over een aantal van de beste bands ever maarja dromen is fijn :)

Squier4ever
24 juni 2010, 19:14
London City Spitfire, Epi SG400, London City Comet will do the trick!

Arjen91
24 juni 2010, 20:04
En de Nuno Morris NME-519 ?

TimS
24 juni 2010, 20:10
Een gitaar van 130 euro nieuw is niks, waarom wil je niet tweedehands kopen?

GibsonDC
24 juni 2010, 20:37
Hier ben ik het ook mee eens, je kunt beter op zoek gaan naar een leuke 2dehands epiphone op marktplaats.

Als je trouwens iets in de zoekmachine stopt als ' beginnen met gitaarspelen ' dan krijg je al iets van de 5 pagina's over dit onderwerp.

Jilles
25 juni 2010, 00:10
Inderdaad, vraag desnoods in dit topic of een bepaalde advertentie wat is. Of kijk in het tweedehands tips topic!
:hippie: